FOLLOW ME

JOM SAKSI KOLEKSI VIDEO GOMBAK!!! GEMPUR!!!

Loading...

Thursday, 29 March 2012

ORANG ISLAM DI SELANGOR NAK KEBUMIKAN JENAZAH PUN SUSAH...


Sebidang tanah seluas 5.5 hektar telah disediakan pemaju untuk dijadikan tanah perkuburan Islam dikawasan Kota Kemuning Shah Alam.... Baca Selanjutnya di sini:

TQ AAJK

Wednesday, 28 March 2012

RAKYAT INDIA GOMBAK SUDAH KEMBALI BERSAMA BN


Semalam MNK sempat mengikuti program santai dan ramah mesra diantara Exco-exco Pemuda UMNO Bahagian Gombak dan Exco-exco Pemuda MIC Bahagian Gombak. Kedua-kedua Ketua Pemuda Bahagian baik UMNO iaitu Datuk Hj. Megat Zulkarnain yang juga merupakan Penyelaras BN Parlimen Gombak dan Ketua Pemuda MIC Bahagian Gombak Sdr. Kanna juga turut hadir.

Banyak isu-isu perbincangan yang menarik dan bernas telah dilontarkan oleh kedua-dua sayap parti komponen Barisan Nasional ini. Tidak kurang juga keluhan dan masalah yang telah mengakibatkan kekalahan Barisan Nasional di Gombak ini pada PRU ke-12. Juga jelas kelihatan Kepimpinan Pemuda MIC Bahagian Gombak amat selesa dan menghormati kepimpinan Datuk Hj. Megat Zulkarnain selaku Ketua Pemuda UMNO Bahagian Gombak yang mana beliau juga merupakan Ketua Pemuda Barisan Nasional Parlimen Gombak. Ini telah dinyatakan sendiri oleh Ketua Pemuda MIC Bahagian Gombak yang mana beliau berkata bagi diri beliau dan Pemuda MIC Bahagian Gombak cuma ada satu General sahaja iaitu Datuk Hj. Megat Zulkarnain selaku Ketua Pemuda BN Parlimen Gombak. Beliau yang begitu mesra dengan Datuk Megat Zulkarnain sejak dulu membahasakan Datuk Megat Zulkarnain dengan panggilan "Abang Megat". Begitu juga Datuk Megat Zulkarnain membahasakan Sdr Kanna dengan panggilan "Adik abang". Jelas kelihatan ikatan kemesraan antara kedua pemimpin sayap parti komponen Barisan Nasional Gombak ini begitu mesra seperti adik beradik.

Begitu juga dari pihak Pemuda UMNO Bahagian Gombak menyatakan mereka berterima kasih atas kerjasama dan komitment yang begitu tinggi ditunjukkan oleh Pemuda MIC Bahagian Gombak. Pemuda UMNO Bahagian Gombak juga menghormati MIC dan menyatakan kesedaran bahawa kalau Barisan Nasional ingin kembali menguasai Gombak dan Selangor ini, kerjasama dan bantuan Pemuda MIC Bahagian Gombak amat-amat diperlukan. Undi Orang India amat-amat diperlukan untuk membantu kemenangan Barisan Nasional pada PRU 13 nanti. Datuk Hj. Megat Zulkarnain berkata " Tipu lah kalau ada pemimpin UMNO atau individu yang berkata bahawa mereka tidak memerlukan undi orang India untuk memenangi PRU-13, bukan sahaja undi orang India, undi Orang Cina juga kita perlukan"


Yang menarik bagi MNK ialah apabila Datuk Megat Zulkarnain bertanyakan kepada salah sorang tetamu yang hadir yang mana beliau merupakan Pengerusi sebuah kuil walaupun baru berumur 36 tahun tentang pengalaman beliau dan pengamatan beliau selaku pengerusi persatuan keagamaan orang India ini tentang mood dan trend orang-orang India sekarang ini. Sahabat ini tadi menjawab.

"Bang secara terus terang bang saya sendiri dulu masa PRU 12 dulu, peringkat DUN Batu Caves saya undi Calon BN tetapi peringkat Parlimen saya undi Parti Pembangkang. Dan ramai yang macam ni bang."

Datuk Megat Zulkarnain, terus mencelah bagus-bagus Abang suka cara kau berani dan berkata benar, ini kita mahu kita paham dulu Barisan Nasional pun ada lakukan sikit-sikit kesilapan tetapi percayalah tiada satu selain BN yang benar-benar memperjuangkan nasib semua bangsa selain BN. Mana ada kerajaan BN buat rampas tanah orang India sebab dia India. Kerajaan rampas tanah seperti contoh setinggan tak kira you India pun you kena you Melayu pun you kena.

Terus malam MNK terdetik di fikiran MNK pada ketika Datuk Megat berkata demikian, "Dalam Pakatan Rakyat, DAP mewakili orang Cina, PAS mewakili orang Melayu Islam, PKR mewakili Melayu jugak sebab mereka ini semua Ex-UMNO yang giler jawatan tapi tak mampu nak bersaing dalam UMNO. Habis tu siapa parti mana pulak dalam PKR yang mewakili orang India?  Jadi wajarlah orang India semua menolak Pakatan Rakyat dan buat apa nak sokong mereka?

Datuk Megat Zulkarnain turut bertanya kepada lagi kepada  salah sorang Exco Pemuda MIC Bahagian yang hadir "Secara peribadi you tell me from your personal observation apa betul ker orang India sudah kembali bersama BN di Gombak ini? Terus sahabat kita ni jawab betul bang... saya boleh kasi abang 2 faktor lah bang yer ini saya sendiri dan rakan-rakan saya, kami lihat pertama ya bang. Pasal kerajaan banyak bantu rakyat sekarang, harga barang tak naik, paling penting bantuan persekolahan dan universiti bang. Bagi kita orang India kita lihat pendidikan paling penting la bang.  Kedua Bang Faktor PM, orang India sangat suka dengan cara PM dia jaga semua bangsa la bang. Ini orang India nampak bang. Dia really work hard turun padang tengok masalah semua bangsa.


Banyak lagi lah yang diperbincangkan dan di utarakan dan kalau MNK nak cerita semuanya memang panjang nanti ialah hampir 3 jam punya perbincangan. Diakhir majlis Ketua Pemuda MIC Bahagian Gombak menyatakan terima kasih sangat-sangat kepada Datuk Hj. Megat Zulkarnain dan barisan Exco Pemuda UMNO Bahagian Gombak yang hadir kerana dulu perkara ini tidak pernah dibuat sebegini dimana Pemuda MIC dan Pemuda UMNO duduk bincang dan beramah mesra, masing-masing buat hal masing masing cuma masa Pilihanraya kita bersama. Datuk Hj. Megat Zulkarnain pun setuju dan berkata pada zaman dia menerajui kepimpinan Pemuda UMNO Bahagian Gombak we change Kanna, kita selalu bersama dan this is my style. Dan ini jelas apabila sudah beberapa kali program bersama Pemuda UMNO dan Pemuda MIC telah dijalankan di Gombak ini. MNK rasa perkara ini mungkin bukan hanya di Gombak tetapi ditempat-tempat lain pun hadapi masalah yang sama. Mungkin masing-masing tertumpu pada target point masing-masing dan kurang kelihatan melakukan program bersama atas nama Barisan Nasional. Program UMNO menjurus kepada orang Melayu dan Program MIC menjurus kepada orang India.

Apapun Tahniah kepada Pemuda UMNO Bahagian Gombak dan Pemuda MIC Bahagian Gombak kerana telah mencapai kata putus malam tadi yang mana perpaduan dan kemesraan antara kedua-dua sayap ini akan dipereratkan lagi dan akan diterjemaahkan dengan lebih banyak program bersama akan dirangka dibawah payung Pemuda Barisan Nasional Gombak. Apa yang telah dicetuskan oleh Ketua Pemuda UMNO Bahagian Gombak ini Datuk Hj. Megat Zulkarnain dan Ketua Pemuda MIC Bahagian Gombak Sdr. Kanna ini harap akan berkekalan dan diteruskan dimasa-masa hadapan oleh pemimpinan kedua-dua sayap komponen BN Gombak ini.  Bersama-sama kami akan mengempur PRU 13 bagi memastikan kemenangan Barisan Nasional di Gombak.

Gombak!!! Gempur!!!


Monday, 26 March 2012

INI KERJA ADUN PAKATAN RAKYAT SELANGOR DALAM DEWAN??? TQ THE DUKE'S


Patutlah pelbagai masalah timbul di negeri Selangor ini selepas Pakatan Rakyat mengambil kuasa kerajaan negeri pada PRU12 hingga ke hari ini. Masalah Pasir,Air,Sampah tak termasuk pengurusan asset dan harta kerajaan negeri seperti PKNS, Yayasan Selangor dan lain lain. Rupa-rupanya ini kerja Adun-Adun Pakatan Rakyat di Selangor ini. Walhal tempat tersebut adalah tempat keramat dimana anda dipertanggung-jawabkan untuk membawa usul dan dasar baru untuk kebaikan rakyat Selangor dan kemajuan Negeri Selangor. Bukan calang-calang orang boleh duduk di kerusi itu dan bukan senang nak dapat duduk kat kerusi itu. Berat tanggung-jawab dan amanah yang kena pikul mewakili ribuan rakyat dikawasan kita sekurang-kurangnya kalau tak nak pikir tanggung-jawab rakyat satu Selangor.



Tapi ibarat harapkan pagar, pagar makan padi. Kalau dalam pepatah minang pulak berbunyi.... 

Bak caro tontoang diladang,
umpamo pahek ditokok juo barunyo makan,
urang-urang ditanggah sawah digoyang dulu baru manggariek.


Maksudnya - Seseorang yang tidak tahu kepada tugas dan kewajibannya sehingga selalu menunggu perintah dari atasan, tidak mempunyai inisiatif dalam kehidupan.

Mereka ini tidak tahu apa tugas mereka dalam Dewan dan sebagai ADUN, apa tanggung-jawab dan amanah yang diamanahkan oleh rakyat kepada mereka sebagai wakil kepada rakyat. Ataupun mereka tidak boleh berbuat apa apa kerana hanya menurut perintah DAP sahaja. Jadi tiada guna mereka membawa apa apa usul dan dasar kerana ditapis dan telah di tolak kot oleh DAP sebelum masuk ke dewan tak pun kalau bawa nanti mereka akan dipecat dan di beri amaran oleh DAP dan Anwar. Jadi baik aku tido dan layan FB jer dalam Dewan tetapi berbeza dengan pemimpin-pemimpin UMNO yang terdahulu dimana hampir selama 50 tahun membina dan melaksanakan dan mengubal dasar-dasar kerajaan negeri hingga memacu Selangor ke negara maju.

Inilah hasilnya kalau kita salah memilih wakil rakyat kita. Ini lah akibatnya kalau kita tidak memilih mengikut penilaian yang waras. Jangan kita ulangi kesilapan kita yang lalu, mari kita perbetulkan kesilapan kita pada PRU 13 yang akan datang. Kita pakat tolak wakil-wakil Pakatan Rakyat dari Selangor.....

Kalau kita pilih Pemimpin UMNO dan Barisan Nasional pada PRU 13 nanti ini apa mereka akan lakukan....membawa usul dan membahaskan usul atau dasar demi kesejahteraan rakyat dan kemajuan Negeri Selangor seperti gambar dibawah ini.




Gombak!!! Gempur!!!




 Baca Selanjutnya....KLIK SINI!!!:

Sunday, 25 March 2012

PM KITA !!!


MNK malas nak tulis panjang-panjang pada entri kali ini cukup lah dengan paparan gambar-gambar dibawah yang jelas menunjukkan kegigihan YAB Perdana Menteri Kita YAB Dato' Seri Najib Tun Razak dalam mengalas tanggung-jawab beliau sebagai Pemimpin No.1 Malaysia.

Lihat lah sendiri dengan berlapang dada dan secara hati dan minda yang terbuka dan anda buat lah penilaian sendiri siapa yang benar-benar gigih dan bekerja untuk kesejahteraan rakyat dan kurang mencanangkannya atau menjaja satu negara melalui pentas ceramah dan siapa pula yang hanya melalak menabur fitnah dan menjanjikan langit dan bintang dipentas ceramah tetapi realitinya tiada apa yang dikotakan.

Buka lah minda dan hatimu wahai anak-anak muda Malaysia....






Gombak!!! Gempur!!!!

Tuesday, 20 March 2012

SAMPAHKU SAMPAHMU JUA! PESTA SAMPAH DI SELANGOR! TQ House PK



Kat Gombak masalah sampah ini sudah lama dibangkitkan malah pernah dikeluarkan dalam Bernama pada 2009 lagi namun tiada perubahan dan tidak pernah diendahkan sekarang dah berjangkit agaknya satu Selangor timbul masalah Sampah ini. Sila baca KLIK SINI!!!

Tak kurang pula rakyat yang mengadu misalnya di Batu 10 Gombak seperti yang

Apa kerajaan negeri Pakatan Rakyat Selangor khususnya PAS di Gombak ini lupa kepada negara kebajikan yang mereka dok war-warkan sekarang ini. Apa ini bukan salah satu kebajikan ker menjaga kesihatan dan keselesaan rakyat di Selangor ini? Apa dek kerana nak jimat jadi mereka tak bayar kontraktor untuk kutip sampah? Ehh silap...ada Kontraktor Sampah dilantik, tender pun dikeluarkan cuma yang MNK heran kenapa agaknya di berikan tender kutip sampah ini kepada kontraktor yang takd lori sampah? Lepas tu kerajaan negeri pulak keluar dan guna duit rakyat untuk beli 50 kompaktor Sampah lepas tu bagi ker sewa ker kepada syarikat yang diberikan tender kutip sampah itu pulak...tak tahu lah MNK. Kalau Kerajaan negeri dah beli kompaktor sampah, kerajaan negeri jerlah kutip sampah tak payah bagi kat syarikat swasta tadi... 

Dulu masa kerajaan BN memerintah tak timbul pun permasalahan sampah ini. Ini jelas membuktikan Kecekapan pentadbiran Kerajaan BN Selangor hingga sampah pun diurus dengan baik. Mungkin Kerajaan Pakatan Rakyat berpendapat takpa la biar lah masalah sampah ini dulu sebab nak selesai banyak lagi masalah lain yang mereka sendiri cipta dan mereka sendiri tidak faham dan tidak tahu untuk mengatasinya. Ataupun mereka tahu masa dah dekat pilihanraya dan mereka tiada masa lagi kerana masih banyak lagi kekayaan negeri yang mereka nak curi kenapa nak bazir duit tu untuk selesai kan masalah sampah di Selangor ini. Kita biar sampah tu berlonggok lepas tu kita peruntukan untuk membeli kompektor Sampah sebanyak 50 dan satu berharga hampir 100,000 seunit kali 50 biji..wooowww byk tu...komisien yang dapat supply, introducer etc etc tu banyak wooo dpt la samun lagi.

Baca Selanjutnya di sini....KLIK SINI!!!: Exco PBT Selangor mengumumkan dengan bangganya Kerajaan Selangor akan membeli 50 Compactor ataupun Lori sampah untuk disewakan kepada kont...

Monday, 19 March 2012

PEMIMPIN BN GOMBAK SELAMI MASALAH RAKYAT


Pada 18/03/2012, MNK sekali lagi mengikuti seharian aktiviti Penyelaras Barisan Nasional Parlimen Gombak, Datuk Hj. Megat Zulkarnain. Seawal jam 8.30 am beliau telah mula keluar rumah menghadiri pelbagai aktiviti dan program yang telah memenuhi jadual seharian beliau dihujung minggu. Begitu lah setiap minggu jadual and aktiviti beliau. Program pertama iaitu merasmikan Kejohanan Muay Thai Challenge Selangor yang telah diadakan di Komplek Muhibah Taman Bolton. Selepas selesai beliau terus bergegas ke Kg. Kerdas. MNK ingin berkongsi program kedua ini program bersama dengan Penyelaras BN DUN Gombak Setia Datuk Hj. Said Anuar Said Ahmad dan UMNO Cawangan Kg. Kerdas.

UMNO Cawangan Kg. Kerdas bersama Penyelaras BN DUN Gombak Setia dan Penyelaras BN Parlimen Gombak telah merangka satu program yang amat baik dan tepat sekali pada pandangan MNK dalam menyelami permasalahan rakyat khususnya mereka yang kurang bernasib baik. Program yang dimaksudkan ini ialah bantuan keperluan dan wang ringgit rumah ke rumah. Sebelum program ini boleh dilaksanakan petuga-petugas Cawangan dan program hendaklah terlebih dahulu mengenal pasti mereka yang layak dan kriteria yang membolehkan mereka layak menerima sumbangan tersebut. Antara faktor atau kriteria kelayaakkan, wargaemas, OKU, mereka yang ditimpa sakit yang kronik dan kecacatan kekal misalnya atau pun mereka yang benar-benar miskin dan serba kekurangan. Maka untuk program kali ini 15 rumah dan penerima telah dikenal pasti. Teringat MNK kepada program yang Pemuda Cawangan MNK laksanakan 2 tahun yang lepas dimana sumbangan rumah ke rumah kepada 10 buah rumah di Kampung Sungai Chinchin iaitu Cawangan UMNO MNK sendiri. MNK rasa kalau ada rezeki MNK bersama Pemuda Cawangan akan cuba lakukan lagi program seumpama ini InsyaAllah kerana kesannya amat mendalam kepada kedua pihak yang menerima dan yang memberi. Si penerima akan diringankan beban dan akan ingat sumbangan ikhlas kita dan bantuan kita meringankan beban mereka manakala si pemberi pula anak muda atau pemimpin ini tadi akan melihat sendiri kesusahan dan kesengsaraan yang dialami oleh rakyat sebangsa dengan mereka. Mereka dapat menyelami permasalahan rakyat mereka ini.


Setibanya kami ke Kg. Kerdas 3 buah rumah telah pun dilawati dan diberikan sumbangan oleh Datuk Hj. Said Anuar Said Ahmah dan ada 12 buah rumah lagi. Kami sertai rombongan yang hampir 30 orang terdiri dari Ketua Cawangan serta AJK Cawangan termasuk sayap cawangan Wanita/Pemuda/ Puteri ke rumah yang ke-4. Kedua-dua Penyelaras BN Parlimen Gombak Datuk Hj. Megat Zulkarnain dan Penyelaras BN DUN Gombak Setia Datuk Hj. Said Anuar Said Ahmad hanya menaiki motor kapcai ke semua 15 rumah. Jelas kelihatan imej pemimpin yang mesra rakyat dan tidak banyak birokrasi atau protokol  dilihat dari 'simplicity' kedua pemimpin ini apabila mereka lebih gemar dilayan seperti rakyat biasa dan bukan seperti tokoh pemimpin VIP apabila mereka sendiri memilih untuk menaiki motor-motor Pemuda UMNO Cawangan yang pada peringkat awalnya bertujuan untuk "Escort" pemimpin besar yang hadir ke kampung mereka. Ini sikap yang MNK rasa perlu disemat kedalam semua pemimpin UMNO dan BN dalam menjiwai Transformasi yang dibawa oleh YAB Presiden Parti. Tahniah dan Syabas kepada kedua tokoh Gombak ini kerana menjiwai Transformasi yang digagaskan oleh YAB Presiden Parti.


Memandangkan jarak dari satu rumah ke satu rumah penerima tersebut agak berjauhan maka secara tidak langsung program sumbangan rumah ke rumah ini tadi dimeriahkan dengan program ronda kampung dengan motor oleh kedua pemimpin ini dan rombongan. Tidak kurang dari 15 biji motor Pemuda berkonvoi siap dengan bendera BN dan kesemua Pemuda UMNO Cawangan itu tadi pula berpakaian T-shirt biru BN "Sayangi Selangor Yakini BN" tertera dibelakang mereka membawa pemimpin dan rombongan mereka menyusuri jalan-jalan besar dan kecil disekitar Kampung Kerdas. Tidak kurang juga mereka menerima laungan sokongan Hidup BN! dari penghuni-penghuni rumah yang dilalui dalam perjalanan menuju ke rumah penerima sumbangan.

video

MNK yang membonceng salah satu motor pemuda tadi juga amat teruja menerima sorakan dan laungan rakyat Kampung Kerdas tadi. Kelihatan bahawa rakyat sudah mula kembali kepada Barisan Nasional dan kerja kuat Perdana Menteri kita dan pemimpin Parti disegenap peringkat dalam merealisasikan Gagasan 1Malaysia dan Transformasi  sudah mula menampakkan hasilnya. Harap akan dikerapkan dan dipergiatkan lagi program seumpama ini di seluruh Bahagian dan Parlimen Gombak ini dan momentum ini kita kekalkan hingga penghujungnya iaitu PRU13. Kalau kita ada saluran dan channel untuk mendapat apa sahaja bantuan dan peruntukkan, kita salurkan kepada rakyat yang benar-benar memerlukan dan bukan dikalangan kelompok kita sahaja atau kita hanya bagi kepada ahli UMNO sahaja. Kita berikan juga kepada Ahli PAS, ahli PKR sekiranya mereka memenuhi kriteria yang telah kita tetapkan dan dalam kriteria kita itu tadi jangan lah kita letak syarat mestilah Ahli UMNO. Hanya dengan cara itu kita akan melembutkan hati mereka dan membuka hati mereka untuk kembali menyokong kita kerana niat kita ikhlas hendak membantu rakyat tanpa mengira Parti. Moto Parti kita juga jelas memperjuangkan agama, bangsa dan negara. Bangsa itu tadi adalah semua orang Melayu dan bukan hanya orang Melayu yang menjadi Ahli UMNO.



Ini lah semangat yang YAB Perdana Menteri kita bawa dan dibuktikan melalui sumbangan RM100 persekolahan dan sumbangan RM500 BR1M. Syabas UMNO Cawangan Kampung Kerdas dan kedua Penyelaras ini  Datuk Hj. Megat Zulkarnain selaku Penyelaras BN Parlimen Gombak dan Datuk Hj. Said Anuar Said Ahmad selaku Penyelaras BN DUN Gombak Setia kerana ada dikalangan yang tidak menyokong kita pun telah diberikan sumbangan pada hari tersebut dan dilawati rumah mereka dan  bercerita dan bertanya khabar permasalahan mereka. Ini lah yang sepatutnya dicontohi oleh semua dalam kita mengerakkan dan menjayakan aktiviti kita menuju kearah matlamat menawan kembali Gombak dan Selangor pada PRU13 nanti.

Gombak!!!Gempur!!!!

Monday, 12 March 2012

"KEPENTINGAN BANGSA MENGATASI KEPENTINGAN POLITIK"


Pada tanggal 10/03/2012 MNK bersama rakan-rakan Ketua Pemuda Rantau Gombak mengikuti satu program ramah mesra dan santai Kumpulan Kompang Ezhar Cawangan Batu 9 Gombak bersama Penyelaras Barisan Nasional Parlimen Gombak Datuk Hj. Megat Zulkarnain. Tiada yang menarik pada program ini kehadiran pun tidak ramai hanya sekitar 50 orang yang rata-rata terdiri dari anak muda belia dibawah 21 tahun yang merupakan ahli kumpulan kompang Ezhar itu Cawangan Bt. 9 Gombak dan Cawangan berhampiran. Kalau ditanya pada orang politik Gombak pasti tiada apa yang boleh dibanggakan dengan penganjuran program sebegini. Bagi MNK sendiri pada mulanya rasa program ini program biasa sahaja.

Tapi apabila mendengar ucapan Penyelaras Barisan Nasional Parlimen Gombak Datuk Hj. Megat Zulkarnain, MNK cukup tertarik apa yang disampaikan oleh beliau dan penglihatan dari sudut kaca mata beliau tentang program ini walaupun mereka ini rata-rata berumur bawah 21 tahun dan belum boleh mengundi.

Antara petikan kata-kata Datuk Hj. Megat Zulkarnain pada malam itu -


"Abang cukup gembira melihat masih ada ramai anak-anak muda di Bt. 9 Gombak ini yang masih mengamalkan serta menghidupkan budaya bangsa. Budaya Melayu ini jelas ada dua, Silat dan kompang. Kita tak boleh kata Silat ini silat bangsa lain melainkan Silat Melayu, maknya apa, Silat ini Melayu yang punya begitu juga dengan Kompang. Kompang Melayu. Percaya lah adik-adik kejatuhan dan kebinasaan satu bangsa itu pasti berlaku apabila anak-anak mudanya tidak lagi mengamalkan budaya bangasanya sendiri. Anak mudanya tidak berminat atau malu pada budaya bangsanya. Pesan ayah abang yang abang pegang sampai hari ini, " Hilang budaya maka Hancurlah Bangsa"..

Beliau turut berkata,...  Abang dibesarkan didalam Silat. Dari seawal umur 7 tahun hingga kehari masih mengamalkan Silat, abang lebih gemar dikenali sebagari orang Silat dari orang Politik. Abang puji dan ucapkan tahniah kepada adik-adik kerana adik-adik memilih untuk berada disini dan tidak membuang masa melepak atau merempit di Dataran Merdeka kebiasaan segelintir anak Melayu memilihnya sebagai aktiviti mereka pada Sabtu malam Minggu.

MNK juga rasa terharu upacan kata-kata aluan dari sahabat MNK Saudara Fairos Ahmad yang merupakan Pengerusi Kumpulan Kompang Ezhar Cawangan Bt. 9 merangkap Ketua Pemuda UMNO Cawangan Air Panas Bt. 9 Gombak didalam ucapan beliau, beliau turut mengatakan...

"Saya ingin mengucapkan terima kasih tak terhingga kepada Datuk Megat kerana sudi hadir ke program kami yang tak seberapa ini. Walaupun Datuk sibuk Datuk masih meluangkan masa menjenguk kami anak-anak Ezhar ini. Saya tahu program ini tiada kepentingan politik dan tidak memberi pulangan politik kerana rata-rata kesemua mereka ini belum boleh mengundi dan masih dibangku sekolah lagi namun Datuk masih sudi meluangkan masa untuk kami. Untuk makluman Datuk Megat, ini merupakan julung-julung kalinya program seumpama ini diadakan dan kami amat berbesar hati menerima kunjungan Datuk".


Didalam program tersebut, Datuk Hj. Megat Zulkarnain turut memberikan sumbangan dalam bentuk wang ringgit kepada tabung Kumpulan Kompang Ezhar dan juga bola untuk pasukan futsal belia setempat.

Selepas tamat program dalam perjalanan pulang MNK terfikir kata-kata ayah MNK, kalau hendak meluntur buluh biarlah dari rebungnya, ... walaupun kita ini pemimpin politik sekalipun jangan lah kita hanya menumpu kepada mereka yang hanya boleh mengundi sahaja dan program yang mempunyai "political mileage" misalnya dan kita abaikan anak-anak muda belia yang belum boleh mengundi ini kerana mereka ini lah suatu hari nanti akan pasti menjadi pemimpin dan mewarisi kepimpinan negara, mereka ini juga satu hari nanti boleh mengundi dan boleh menentukan masa depan negara. Mungkin sedikit masa dan budi yang kita luangkan mereka kenang dan bercerita pada abang kakak, ibu bapa mereka tentang sedikit budi yang kita beri..

Kuat rumah kerana sendi rosak sendi rumah binasa,
Kuat bangsa kerana budi, rosak budi bangsa binasa,


Tahniah Penyelaras BN Parlimen Gombak kerana telah memberi sedikit masa dan budi kepada anak anak bangsa ini dan mungkin bagi mereka dan keluarga mereka ini suatu hari nanti....

Anak ikan dimakan ikan,
Gadang ditabek anak tenggiri.
Ameh bukan perakpun bukan,
Budi saketek rang haragoi.

Gombak!!! Gempur!!! 

Tuesday, 6 March 2012

1 MALAYSIA: PAKU DULANG PAKU SERPIH MENGATA ORANG DIA LAH YANG...





1 MALAYSIA: PAKU DULANG PAKU SERPIH MENGATA ORANG DIA LAH YANG...: PAKATAN RAKYAT DAHULU SELALU MENGATAKAN BN DAN UMNO YANG KEBAS DUIT PASIR DI SELANGOR.PEMBANGKANG AMBIL ALIH JER Projek Kroni, Skandal Pa...
Baca Selanjutnya.....:

TQ Melayu Berwawasan.

Gombak Gempur

Monday, 5 March 2012

AYUH KITA HALAU JIN DAN SYAITAN DARI GOMBAK!!!


Rasa-rasanya di Gombak ini banyak dewan-dewan yang terkunci mati apabila Barisan Nasional tumbang di Selangor semenjak 2008 hingga kini. Dulu dewan-dewan ini merupakan pusat komuniti kampung dan kawasan setempat tanpa mengira parti. Siapa-siapa boleh menggunakan dewan terutama anak-anak muda untuk melakukan aktiviti-aktiviti belia yang sudah pasti aktiviti yang sihat yang dapat menghindarkan anak-anak muda bangsa kita ini dari gejala-gejala social yang tidak sihat. Tetapi kerana nak tunjukkan kuasa mereka memerintah Negeri Selangor sekarang ini, nak tunjukkan rasa marah dan dendam mereka kepada orang-orang UMNO dan Barisan Nasional, dewan-dewan ini dirampas, dikosongkan dan ditukarkan kunci-kuncinya.

Gambar Hiasan
Yang menyedihkan mereka lebih suka melihat dewan-dewan ini tidak lagi menjadi pusat aktiviti masyarakat tanpa mengira parti seperti dahulunya tetapi menjadi tempat jin dan syaitan bertandang. Menjadi dewan kosong yang langsung tidak dimanfaatkan oleh mereka. Apa salahnya kalau diberikan penggunaan dan penjagaan dewan itu tadi kepada masyarakat setempat asalkan ianya tidak digunakan untuk kepentingan politik atau apa apa aktiviti politik. Benarkan lah orang kampung, orang melayu guna dewan tersebut untuk aktiviti sihat golongan belia dan warga tua misalnya.

Gambar Hiasan

Kalaulah Barisan Nasional dan UMNO nie busuk hati seperti mereka memang lama dah semua dewan-dewan itu tadi dirobohkan kerana memang benar ianya dibina atas tanah kerajaan negeri dan memandangkan kerajaan negeri sekarang berada ditangan mereka jadi mereka boleh merampas tanah tersebut namun duit pembinaan dewan tersebut dari UMNO dan BN maka mereka juga ada hak keatas bangunan tersebut jadi mereka nak rampas tanah dan kita boleh apa kalau nak dirobohkan dewan tersebut untuk diserahkan tanah tersebut seperti keadaan asalnya.

Gambar Hiasan

Tetapi kerajaan BN tidak busuk hati, UMNO tidak busuk hati lalu dibiarkan dewan tersergam indah, pakai lah guna lah dewan tersebut untuk kebaikkan masyarakat kampung dan anak muda bangsa dikampung dan dikawasan tersebut. Manfaatkan lah kemudahan yang sedia ada, walau kamu yang akan dapat pulangan dan nama asalkan anak bangsa selamat dan terhindar dari pelbagai gejala social yang tidak sihat diluar sana. Tetapi tidak mereka kunci dan larang penggunaannya.

Gambar Hiasan

Takpalah dah tak lama dah, sikit masa lagi InsyaAllah dengan izin tuhan anak muda bangsa dan belia serta beliawanis kampung dan kawasan setempat MNK di Gombak ini akan dapat kembali menggunakan dewan-dewan yang ada disekitar Gombak ini untuk aktiviti mereka. Dewan-dewan di Gombak ini akan kembali makmur dan meriah seperti dulu-kala. Kita imarahkan kembali pusat-pusat aktiviti masyarakat ini. Kita halau Jin-jin dan syaitan-syaitan itu dari Gombak.... Untuk merealisasikan niat kita ini, kita tawan kembali Gombak ke tangan Barisan Nasional pada PRU 13 nanti.

Gambar Hiasan


Gombak!!! Gempur!!!


Baca seterusnya cerita hal dewan yg dirampas KLIK SINI

Sunday, 4 March 2012

YAB PM DATO' SERI NAJIB 1 ANWAR IBRAHIM 0 ... MOHON MAAF

Kemana tumpahnya Lauk kalau tak ke Nasi..... Muka kedua-duanya kelihatan humble..berjiwa rakyat!!!

 Firman Allah :

Dan bersegeralah kamu kepada ampunan dari Tuhanmu dan kepada surga yang luasnya seluas langit dan bumi yang disediakan untuk orang-orang yang bertakwa, (yaitu) orang-orang yang menafkahkan (hartanya), baik di waktu lapang maupun sempit, dan orang-orang yang menahan amarahnya dan mema’afkan (kesalahan) orang. Allah menyukai orang-orang yang berbuat kebajikan. (QS. Ali Imran/3: 133-134).

Jika dibandingkan antara memaafkan dengan meminta maaf, tentu jauh lebih sulit memaafkan. Namun, tidak sedikit di antara kita yang lebih menuntut orang lain meminta maaf, bahkan jika perlu minta maaf secara terbuka kepada umum. Padahal meminta maaf merupakan sikap yang sangat wajar dilakukan oleh orang yang telah melakukan kesalahan. Sementara memaafkan merupakan sikap yang amat sulit dilakukan, terlebih kepada orang yang jelas melakukan penganiayaan dan ada kesempatan untuk membalasnya melalui hukum atau cara lainnya. Namun kadang-kadang bagi mereka yang berjiwa besar  amat mudah untuk memohon maaf walaupun kita tidak melakukan kesalahan tersebut tetapi dek kerana perasaan kasih sayang yang amat tinggi didalam diri kita menyebabkan kita sanggup merendahkan mertabat dan keegoaan kita dan mengaku kononnya kita yang bersalah dan kita  memohon maaf demi mereda dan menjernihkan keadaan. 

No Comment lah MNK bab raut wajah nie.....

Dalam hukum Islam, dikenal istilah qishas, artinya mengambil pembalasan yang sama. Namun al-Qur’an tetap menuntut kita untuk memaafkan sehingga ampunan dan rahmat Allah senantiasa dilimpahkan

(Qs. Al-Baqarah/2 : 178 dan Al-Ma’idah/5: 45). Dalam Q.S. Asy-Syura: 40 Allah juga berfirman:

 “…Maka barangsiapa yang memaafkan dan berbuat baik, maka pahalanya atas tanggungan Allah.”

Bagi MNK tindakan YAB PM Dato' Seri Najib Tun Razak memohon maaf bagi pihak Barisan Nasional atas apa jua kesalahan yang dilakukan oleh segelintir pemimpin Barisan Nasional pada masa-masa lampau hinggakan rakyat menghukum Barisan Nasional pada PRU12 adalah satu bukti sifat rendah diri, keikhlasan serta jiwa besar Perdana Menteri kita yang benar-benar menyerahkan dan memberikan segala tenaga dan pengorbanan kepada rakyat Malaysia dalam menerajui Malaysia kearah kemajuan dan kebaikkan yang lebih baik agar rakyat Malaysia mendapat kehidupan yang lebih sempurna dan jaya.

Kalau dilihat mungkin bukan salah beliau dan rakyat tidak marahkan beliau pada PRU12 tetapi rakyat mengambil pendekatan akibat nyamuk seekor habis kelambu dibakar atau akibat nila setitik rosak susu sebelanga tetapi YAB PM kita ialah insan yang bertanggung-jawab oleh kerana kini beliau menduduki kerusi Pengerusi BN jadi beliau mengambil bebanan dan tanggungan yang ditinggalkan bersama jawatan yang diserahkan kepada beliau. Jadi perasaan marah yang dahulunya wujud dikalangan rakyat kepada BN kini terpaksa digalas dan ditanggung oleh YAB PM Dato' Seri Najib Tun Razak. Menyedari ini maka Perdana Menteri kita yang berjiwa besar ini telah memohon maaf.

Bersih dan Tenang wajah Pemimpin Negara Kita YAB Dato' Seri Najib Tun Razak
Kalau pemimpin nombor satu negara kita YAB PM Dato' Seri Najib Tun Razak boleh memohon maaf kepada kita, bagaimana pula kita sebagai rakyat jelata negara ini? Apa kah kita terlalu hebat untuk memaafkan dan turut memohon maaf?  Bukankah saling bermaaf-maafan itu perkara yang dituntut didalam Islam? Bukan kah jelas didalam Al-Quran ciri orang yang bertaqwa salah satunya ialah orang yang memaafkan kesalahan orang lain?

Tu dia kalu lagu nie jangan harap la MNK nak maafkan
Firman Allah: Surah Al-Imran Ayat 133-136

Dan segeralah kamu kepada (mengerjakan amal-amal yang baik untuk mendapat) keampunan dari Tuhan kamu, dan (mendapat) Syurga yang bidangnya seluas segala langit dan bumi, yang disediakan bagi orang-orang yang bertaqwa;
Iaitu orang-orang yang mendermakan hartanya pada masa senang dan susah, dan orang-orang yang menahan kemarahannya, dan orang-orang yang memaafkan kesalahan orang. Dan (ingatlah), Allah mengasihi orang-orang yang berbuat perkara-perkara yang baik;
Dan juga orang-orang yang apabila melakukan perbuatan keji, atau menganiaya diri sendiri, mereka segera ingat kepada Allah lalu memohon ampun akan dosa mereka – dan sememangnya tidak ada yang mengampunkan dosa-dosa melainkan Allah -, dan mereka juga tidak meneruskan perbuatan keji yang mereka telah lakukan itu, sedang mereka mengetahui (akan salahnya dan akibatnya).
Orang-orang yang demikian sifatnya, balasannya ialah keampunan dari Tuhan mereka, dan Syurga-syurga yang mengalir di bawahnya beberapa sungai, mereka kekal di dalamnya; dan yang demikian itulah sebaik-baik balasan (bagi) orang-orang yang beramal.
  
Jelas terpampang keikhlasan pada raut wajah YAB PM. MNK Cair dan memaafkan yaaa.....
YAB PM Dato' Seri Najib Tun Razak,

MNK memaafkan segala kesalahan YAB PM Dato' Seri dan juga pemimpin-pemimpin Barisan Nasional kini dan terdahulu. MNK juga ingin memohon maaf kepada YAB Dato' Seri Najib Tun Razak dan juga seluruh kepimpinan Barisan Nasional sekiranya ada kesalahan yang MNK lakukan terhadap YAB PM sendiri atau mana-mana individu atau parti yang MNK sedar atau tidak.

Maafkan ya! MNK janji PRU13 pasti MNK undi Barisan Nasional.....

Gombak!!! Gempur!!!



Friday, 2 March 2012

ISLAM AKAN HANCUR DISELANGOR BAWAH KERAJAAN PAKATAN RAKYAT!!!

Pada 1 Mac saya terlihat satu papan tanda besar bersaiz 6'x20' bertulis "percuma 20 meter air" oleh kerajaan SELANGOR dan dlm iklan tersebut terdapat 1 logo kerajaan Negeri SELANGOR yg mana dapati perkataan ALLAH dari tempat asal ke tepi bahagian bawah sebelah kanan logo kerajaan SELANGOR di Tmn Universiti Indah, SERI KEMBANGAN.


 
 

 
Anda rakyat Selangor dan rakyat Malaysia renung renungkanlah mengapa pekara sebegi boleh berlaku sedangkan ianya tidak susah mahupun payah untuk dilakukan dengan baik dan secara berhemat.
 
Sumber dari PapaGomo....
 
Gombak!!! Gempur!!!

WAJIB BACA!!!