FOLLOW ME

JOM SAKSI KOLEKSI VIDEO GOMBAK!!! GEMPUR!!!

Loading...

Sunday, 29 April 2012

BERSIH 3.0. @ 3.A TAHNIAH ANWAR IBRAHIM,AMBIGA DAN AZMIN ALI ATAS KEJAYAAN APA YANG DIHAJATI?


28/04/2012 Tercalit titik hitam sekali lagi dalam sejarah tanahair Malaysia ku yang tercinta akibat tindakan durjana 3.A iaitu Anwar Ibrahim dan Ambiga. Kelihatan bermulanya walaupun baru sedikit dan segelintir rakyat Malaysia penyokong pembangkang yang mula mengganas di jalan raya. Mereka ini sudah pasti tidak mempunyai fikiran yang waras atau mungkin pada ketika itu berada dalam keadaan separa sedar dipengaruhi substance yang mengkhayalkan. Kerana sudah pasti kalau orang yang berada dalam keadaan waras tidak akan bertindak ganas sebegini memukul anggota polis yang hanya berada disitu kerana menjalankan tugas mereka.


Cuba kita lihat perbandingan apa bezanya anggota PDRM yang hanya menjalankan tugas atas arahan Boss mereka di situ dengan Anggota PBT yang menurunkan bendera-bendera BN di sekitar Selangor dan khususnya di Gombak ini? Ada kita lihat anggota PBT ini di pukul sebegini hanya kerana menjalankan tugas atas arahan? Tidak!!! Begitu juga anggota polis terbabit yang teruk dibelasah kerana semata-mata menjalankan tugas? Ini lah yang diingini oleh mungkin apa yang diingini oleh 3.A Ambiga, Anwar dan Azmin Ali. Sudah pasti mereka gembira apabila ada para pendemo bertindak ganas ke atas anggota polis yang bertugas dan apabila mereka ini membelasah anggota polis sudah pasti akan ada tindak balas anggota polis yang lain untuk menyelamatkan rakan mereka yang dibelasah itu tadi maka akan adalah pertempuran antara pihak polis dan para pendemo tadi. Maka dengan pertermpuran itu maka akan tercetuslah keganasan dan inilah yang akan menukarkan Dataran Merdeka kepada Dataran Tahrir di Mesir itu? Dan apabila Dataran Merdeka bertukar seperti di Dataran Tahrir maka matlamat dan cita-cita 3.A ini tercapai.


Kita kedengaran pemimpin pembangkang cuba menyalahkan anggota Polis kerana kononnya anggota Polis memulakan Provokasi. Apa mereka ini bodoh atau pura-pura bodoh? Kalau nak ikut siapa mula provokasi tentulah diri mereka sendiri kerana mereka lah yang menganjurkan dan menyokong Demo Bersih ini? Apa dengan menyuruh semua penyokong mereka berdemo di jalanan bukan satu provokasi terhadap kerajaan dan Polis? Apa bila mereka berarak dan melaungkan Polis Anjing!!! itu buka provokasi? Walau pun diherdik sebegitu pada malam hari Demo itu lagi sudah merupakan provokasi kepada polis tetapi pihak PDRM dan anggota bertugas tidak bertindak ganas dan profesional dalam menjalankan tugas mereka.


3A  iaitu Anwar, Ambiga dan Azmin tahu bahawa pasti akan berlaku keganasan cuma tahap keganasan yang bagaimana yang mereka tidak dapat jangkakan. Mereka tahu tidak akan ada perhimpunan Aman dalam istilah Demo Bersih ini. Itu semua hendak mengelirukan rakyat agar turut serta dalam demo Bersih. Kerana apa? Kerana mereka berkeras hendak iainya diadakan di jalanan. Kerana apabila di jalanan dan tanpa permit sudah pasti akan ada usaha dari pihak PDRM untuk meleraikan dan standard procedure PDRM ialah menggunakan 'Water Canon'. Ini mereka tahu dan arif maka merek tahu akan ada tindak balas peserta demo dan akhirnya akan berlaku keganasan. Kalau mereka ikhlas hendak adakan himpunan aman kenapa tidak adakan di Stadium seperti yang disarankan oleh Kerajaan dan PDRM? Permit pun akan diberikan himpun lah di mana-mana Stadium seperti Himpunan Silat dan Malam Pendekar baru-baru ini di Stadium Bolasepak Cheras. Tiadapun keganasan berlaku.


Jadi mereka ini harus bertanggung-jawab atas kematian anggota Polis akibat dibelasah oleh para peserta Demo Bersih 3.0. Dan ketiga-tiga mereka ini harus disabitkan juga atas bersubahat dan perancang kepada keganasan dan kematian anggota Polis itu tadi. Al- Fatihah kepada keluarga Arwah semoga keluarga Arwah tabah menghadapi dugaan ini. Sudah pasti sekiranya tiada Demo Bersih ini pada hari tersebut sudah pasti Arwah tidak akan dikerah ketempat kejadian. Sudah pasti Arwah masih hidup lagi. Al-Fatihah....


Gombak!!! Gempur!!!

Thursday, 26 April 2012

PAKATAN RAKYAT HINA ISLAM DI MADINAH?


Lihat sahaja gambar diatas dan kita boleh buat penilaian kita sendiri. Tidak cukup dengan masjid dan surau dicemari dengan permainan politik Pakatan Rakyat kini mereka melampaui batas lagi dengan membawa bukan sahaja isu politik tanahair hingga ke Masjid Nabi malah mereka membawa perjuangan songsang Yahudi dan kafir harbi ke Masjid Nabi.

Kenapa perlu mempolitikkan Masjid Nabi ataupun Masjidil Haram? Apa tujuan mereka ke sana untuk beribadah atau untuk propaganda politik? Mereka mendokong dan menyokong serta sanggup mempromosikan di Masjid Nabi Himpunan Bersih 3.0 seperti gambar diatas yang mana himpunan Bersih ini di gagaskan dan diketuai oleh Ambiga Sreenevasan. Siapakah Ambiga ini yang perlu diberi penghormatan dan pengiktirafan sebegitu rupa hingga mendapat tempat di Masjid Nabi Madinah ataupun di Makkah Mukkaramah yang mana ianya adalah bandar suci agama Islam? Mereka tahu tidak Ambiga seorang Hindu? 

Mereka tahu tidak Ambiga Sreenevasan ini adalah Pengerak utama IFC iaitu Inter Faith Commission. Apa perjuangan dan tuntutan IFC ini?

 Apa itu IFC(Inter Faith Commission)

IFC berasal dari IRC( Inter Religion Council ) yang merupakan Suruhanjaya Antara Kepercayaan yang dicadangkan sebagai sebuah badan berkanun yang mempunyai kuasa undang-undang yang boleh mengubah ajaran sesetengah agama(cth: Agama Islam) atas desakan penganut agama lain. IFC berfungsi seakan SUHAKAM yang turut menerima dan melayan aduan berkaitan agama.

IFC ditubuhkan oleh Malaysian Consultative Council Of Buddhism, Christianity, Hinduism dan Sikhism atau singkatannya MCCBCHS ataupun Majlis Perundingan Malaysia Agama Buddha, Kristian, Hindu dan Sikh melalui memorandum bertarikh 21 Ogos 2001 kepada Majlis Peguam Negara.

Matlamat Penubuhan IFC

IFC ditubuhkan untuk membolehkan mereka meminda beberapa ajaran asas Islam yang boleh merosakkan akidah umat Islam serta lebih berpihak kepada orang bukan Islam.

Ancaman Daripada 14 Tuntutan IFC Terhadap Umat Islam

i. Seseorang anak yang dilahirkan oleh ibu bapa orang Islam tidak seharusnya secara terus menjadi orang Islam.

ii. Orang-orang bukan Islam yang telah memeluk agama Islam hendaklah diberikan kebebasan untuk kembali kepada agama asal mereka (murtad) dan tidak boleh dikenakan tindakan undang-undang.

iii. Sebarang kes pertukaran agama orang Islam kepada bukan Islam tidak sepatutnya dikendalikan oleh Mahkamah Syariah tetapi dikendalikan oleh Mahkamah Sivil.

iv. Tidak perlu dicatatkan didalam kad pengenalan seseorang Muslim bahawa ia beragama Islam.

v. Orang bukan Islam tidak perlu dikehendaki menganut agama Islam sekiranya ingin berkahwin dengan ornag Islam. Orang Islam hendaklah dibenarkan keluar daripada Islam (murtad) sekiranya ingin berkahwin dengan orang bukan Islam tanpa boleh dikenakan apa-apa tindakan undang-undang.

vi. Seseorang atau pasangan suami isteri yang menukar agamanya dengan memeluk agama Islam tidak patut diberikan hak jagaan anak.

vii. Orang-orang bukan Islam yang mempunyai hubungan kekeluargaan dengan seseorang yang memeluk Islam hendaklah diberi hak menuntut harta pusakanya selepas kematiannya.

viii. Kerajaan hendaklah menyediakan dana yang mencukupi untuk membina dan menyelenggara rumah-rumah ibadah orang bukan Islam sebagaimana kerajaan menyediakan dana yang serupa untuk masjid.

ix. Orang-orang bukan Islam hendaklah dibenarkan dan tidak boleh dihalang daripada menggunakan perkataan-perkataan suci Islam dalam percakapan dan sebagainya.

x. Bible dalam bahasa Malaysia dan Bahasa Indonesia sepatutnya dibenarkan untuk diedarkan kepada umum secara terbuka.

xi. Pelajaran agama bukan Islam untuk penganut agama itu hendaklah diajar disemua sekolah.

xii. Program-program berunsur Islam dalam bahasa ibunda sesuatu kaum hendaklah ditiadakan. Program dakwah agama lain selain Islam pula hendaklah dibenarkan untuk disiarkan dalam bahasa ibunda masing-masing.

xiii. Orang-orang Islam yang membayar zakat tidak sepatutnya dikecualikan daripada membayar cukai pendapatan dan wang hasil zakat sepatutnya digunakan juga untuk keperluan orang-orang bukan Islam.

xiv. Sepatutnya Islam tidak disebut sebagai pilihan pertama masyarakat Malaysia seperti dalam soal pakaian menutup aurat kepada pelajar sekolah.

Rujukan JAIS.gov.my  KLIK SINI

Jadi apakah Ambiga ini layak diberi penghormatan sebegitu rupa di Masjid Nabi? Layak kah perjuangan Ambiga ini melalui Bersih 3.0 di beri tempat yang begitu tinggi oleh Islam hingga ke Masjid Nabi?

Siapa Ambiga ini?

Ambiga Sreenevasan adalah seorang wanita hindu dan peguam, dia lahir pada tahun 1958 dan menjadi presiden majlis peguam dari tahun 2007 hingga kini dan dia jugalah pengerusi perhimpunan bersih 2.0 yang akan merusuh di Kuala Lumpur pada 9 julai ini.

Itu latar belakang Ambiga, tapi tahu kah kita semua, Ambiga ni seorang yang anti Islam dan menyokong murtad di kalangan orang Islam, setiap kali dia kantoi dalam kerja-kerja memurtadkan orang islam, dia akan berselindung di sebalik perlembagaan persekutuan dan menggunakan berberapa akta dalam perlembagaan persekutuan untuk menghalalkan kerja-kerjanya.
Antara kerja-kerja jahat Ambiga selain penggerak utama IFC...

1) Menjadi peguam bela utama dalam kes murtad azlina jailani atau lina joy lawan mahkamah syariah, lina joy seorang wanita melayu yang menjadi murtad setelah berkahwin dengan seorang lelaki hindu.

2) Pernah menganjurkan satu forum mempertikaikan kuasa-kuasa mahkamah syariah yang melibatkan kemasukan orang bukan islam masuk islam di pejabat bar council

3) Pendokong dan pengerak IFC (Inter Faith Comission/ suruhanjaya antara agama) yang mana ifc ini pernah mengatakan penceraian dalam islam adalah sesuatu yang zalim dan ifc juga menyokong pluralisme agama.

4) Menawarkan khidmat guaman percuma kepada umat Islam yang nak murtad, sekiranya kes murtad mereka di bawa ke mahkamah persekutuan.

5) Pernah menghasut rakyat negeri sarawak untuk berhimpun dan berdemo ala-ala rakyat mesir untuk menjatuhkan taib mahmud dan menggantikan ketua menteri sarawak dari kalangan bukan islam.

6) Menjadi penyokong kuat kepada seorang anak hindu perempuan yang memohon untuk menjadi peguam syarie, tapi permohonan anak hindu itu di tolak oleh mahkamah syariah.

Baca lebih lanjut berhubung IFC KLIK SINI

Jadi apakah Ambiga ini menghormati Islam? Memperjuangkan hak Islam? Atau sebaliknya nak menjahanamkan Islam di Malaysia ini? Apakah wajar kita beri penghormatan di Makkah Mukkaramah apatah lagi di Masjidil Haram insan ini yang mana beliau adalah Pengerusi Demo Bersih ini? Apakah kita ingin menyokong Pakatan Rakyat yang mendokong perjuangan Ambiga? PAS apa dah jadi dengan kamu? Ayuh Saudara se agamaku kita bangkit dan kita tentang musuh-musuh Islam ini hatta talibarut dan munafikun yang bekerjasama dengan musuh Islam. Wajib kita mempertahankan Islam  dan berjihad pada PRU13 nanti.

Gombak!!! Gempur!!!

BLOGGERS PEMBANGKANG TAK DAPAT BAYARAN??? KETANDUSAN IDEA???


Jelas Blogger Pembangkang dah ketandusan idea untuk mencelar imej YAB Perdana Menteri yang disayangi rakyat Malaysia kerana usaha dan kerajinan yang gigih beliau memberikan yang terbaik untuk rakyat. Melalui program transformasi beliau dalam Gagasan 1Malaysia yang mana Rakyat didahulukan Pencapaian di utamakan itu kita telah dibuktikan oleh YAB PM sendiri bagaimana beliau bekerja keras siang malam dalam mengepalai transformasi itu sendiri. Lihat sahaja hasil-hasilnya yang kita telah mula nikmati walaupun baru 4 tahun beliau di pertanggung-jawabkan sebagai Perdana Menteri Malaysia. Lihat pula selama 4 tahun Negeri yang jatuh ke tangan pembangkang apa hasil dan kejayaan yang boleh mereka banggakan?

Jadi kerana tiada isu yang boleh dimainkan oleh blogger pembangkang berhubung dengan gerak kerja Perdana Menteri kita maka mereka terpaksa menyerang dan fitnah jahat atas peribadi beliau hingga kan isu selendang pun hendak dipertikaikan. Sampai sama ada Dato' Seri Najib Tun Razak tahu bunga silat ker tidak, pernah belajar silat ker tidak pun nak dijadikan isu? Kenapa beri anugerah serta gelaran Laksamana Negara kepada beliau kononnya beliau satu bunga silat pun tidak pandai? Kalau inilah isu yang mereka ada untuk menyakinkan rakyat untuk bersama Pakatan Rakyat baik hentikan lah rakyat bukan bodoh, rakyat bukan kisah kalau Dato' Seri Najib belajar silat atau tidak? Mereka melihat usaha Dato' Seri Najib mengutamakan Rakyat hinggakan Budaya dan Persilatan turut mendapat perhatian Perdana Menteri Malaysia kerana anak-anak silat dan pendekar ini pun adalah rakyat Malaysia. Oleh kerana pembelaan dan perhatian yang diberikan oleh Perdana Menteri dalam membela dan mengembalikan kemasyhuran alam persilatan itu lah beliau diberikan anugerah tersebut. Atas Jasa dan sumbangan beliau kepada dunia persilatan negara lah Beliau dianugerahkan dengan anugerah Laksamana Negara tersebut. Itu yang rakyat mahu melihat dan itu sebab kenapa Anugerah itu diberikan kepada beliau. Bukan kerana beliau pandai bersilat atau pernah belajar silat atau tidak?  

Apa Amenoworld tulis..

Cuma yang tak boleh blah tue ialah bila masa tah dia jadi pesilat apa seme.. ek? Tahu2 jek dapat anugerah apa seme. Senang betul dapat gelaran laksamana negara walaupun satu apa langkah silat dia taktahu. Patutlah dulu2 ada orang marah bila ummi dapat anugerah srikandi. Orang lain yang bersusah payah pertahankan silat orang lain pula yang senang2 dapat gelaran.

Nie nak tanya puak depa sikit. Habis tu Nuar tu bila masa dia belajar ekonomi, apa kemahiran dia dalam ekonomi? Sebab dia lah Malaysia nyaris-nyaris bankrap dan berhutang 7 keturunan sebab nyaris ambik pinjaman IMF dulu masa kegawatan ekonomi tu kalau tidak tentangan Tun M yang bijaksana. Setakat lulusan Sastera dalam Pengajian Melayu layak ker jadi Penasihat Ekonomi Negeri Selangor tu tidak pulak dia orang pertikaikan? Sekurang-kurangnya YAB PM hanya membawa gelaran Laksamana Negara bukan jawatan jadi "No Harm Done" setakat gelaran nak bagi gelaran Panglima ker Bendahara Diraja ker itu hanya gelaran. Tetapi Anwar tu diberi jawatan yang mana beliau boleh membuat keputusan yang ala-ala arahan dalam bentuk nasihat yang perlu di patuhi lah kan. Mana lagi teruk akibatnya kalau beri gelaran sahaja kepada orang yg tidak arif atau beri jawatan kepada orang yang tidak arif? Ini depa tak pula pertikaikan ya...

Mana depa tahu Dato' Seri Najib tidak pernah belajar silat. Orang yang hebat dalam persilatan ini kalau belajar pun dia tak cakap dia belajar.  dia hebat pun dia tak cakap dia hebat...Lagi dia tunduk lagi dia berisi....
Anwar pun belajar bersilat apa...tak percaya tengok gambar ni..


Itu belum lagi gambar "bersilat".....tuuutttt





Gombak!!! Gempur!!!

MAHASISWA DI DATARAN DI BERI AMARAN OLEH "MAHASILAT"???


Semalam satu lagi demonstrasi yang telah mewarnai sejarah tanahair. Satu lagi demonstrasi diadakan oleh anak-anak muda. Demonstrasi ini bukan demonstrasi haram yang dilakukan oleh mahasiswa-mahasiswa di Dataran Merdeka bagi memansuhkan pinjaman PTPTN itu. Apa anak muda kita di Malaysia ini tiada benda lain ker asyik nak berdemo jer. Tetapi Demo yang ini MNK sokong dan MNK pasti pembaca semua sokong dan tentu suka malah patut merasa bangga ada anak muda kita yang berdemo sebegini.

Demo kali ini ialah Demo yang dilakukan bukan oleh kumpulan mahasiswa-mahasiswa tetapi oleh "mahasilat-mahasilat". Anak-anak muda yang berpegang teguh kepada adat susila dan peradaban melayu dan kesopanan budi bahasa orang Melayu. Mereka ini adalah anak-anak silat, pendekar-pendekar dan pahlawan muda dari seluruh negeri berhimpun semalam bagi menyatakan taat setia dan sokongan tidak berbelah bagi kepada pimpinan negara Dato' Seri Najib Tun Razak yang mana telah turut hadir ke perhimpunan ini. Bersesuaian dengan pengiktirafan oleh YAB Dato Seri Najib kepada pendekar dan pesilat-pesilat tanahair selaku benteng pertahanan ketiga negara, maka ribuan persilat telah berhimpun dan beikrar akan taat dan setia kepada YAB Perdana Menteri Malaysia.

video

Pada peringkat awalnya mereka akan mengempur Dataran Merdeka bagi tujuan berhimpun ini tetapi Datuk Bandar tidak  membenarkan perhimpunan ini diadakan di Dataran Merdeka kerana jumlah yang dijangka hadir begitu ramai yang mewakili kesemua persatuan dan pertubuhan silat dalam negara yang bernaung dibawah PESAKA dan juga beberapa Pertubuhan dan Persatuan yang berdiri sendiri. Jumlah di anggarkan hingga 18-20 ribu orang persilat dan turut hadir juga beberapa  Badan Ngo memenuhi Stadium Bolasepak Kuala Lumpur di Cheras ini. 

Dalam ucapan Presiden Pesaka Datuk Seri Ali Rustam beliau menyatakan bahawa kita pada awalnya hendak mengadakan himpunan ini di Dataran Merdeka tetapi tidak dibenarkan oleh Datuk Bandar. Kalau saya yang Ketua Menteri ini pun boleh akur dan patuh kepada arahan DBKL dan berpindah lokasi ke Stadium ini mengapa pihak sana tidak boleh laksanakan perkara yang sama?


Bayangkan kalau mereka ini berdegil dan turut berhimpun di Dataran Merdeka sebelah-sebelah Mahasewel itu? Konon atas alasan demokrasi "mahasilat-mahasilat" ini juga hendak hak mereka untuk berdemo di Dataran Merdeka dilayani. Pasti selesai masalah mahasewel-mahasewel yang tak nak balik-balik ke rumah masing-masing. Kenapa mahasewel boleh buat di Dataran Merdeka tetapi mahasilat tak boleh? Namun "mahasilat" akur kerana mereka ini berpegang kepada rukun negara Kesopanan dan Kesusilaan serta patuh pada undang-undang perlembagaan negara.


Mereka ini patuh dan taat pada pemimpin negara dalam mendukung perlembagaan negara. Jati diri yang tinggi membuat mereka ini berdisiplin dan beradab serta pekerti mulia. Menjaga tatasusila anak muda melayu. Ingat salah satu tanda anda orang melayu didalam perlembagaan ialah mengamalkan budaya Melayu. Jadi mahasewel itu semua bukan orang melayu agaknya kerana bukan budaya melayu tinggal berdua-duaan atau bersekedudukan bukan muhrim didalam rumah atau khemah seperti suami isteri. Bukan budaya melayu tidur berdua-duaan dikhalayak ramai tanpa rasa segan silu. Bukan budaya melayu berlaku biadab kepada pemimpin negara. Jadi kalau mereka ini tidak lagi mengamalkan budaya Melayu seperti dalam perlembagaan maka mereka ini bukan lah Melayu cuma beragama Islam. Tapi tengok perangai pun dah tak macam orang Islam juga. Jadi siapa mereka ini? Jawapannya mereka lah mahasiswa alaf baru bernama mahasewel......



Nak tengok video Klik sini


Jadi mana yang lebih baik anak muda bersama Barisan Nasional seperti mahasilat ini atau anak muda bersama Pakatan Rakyat seperti mahasewel ini???  Budaya yang mana ingin kita wariskan kepada anak cucu kita? Budaya jati diri melayu dan Islam seperti perhimpunan di Stadium Bolasepak Kuala Lumpur ini oleh pesilat atau budaya LGBT Seks Bebas dan Seksuality Merdeka seperti perhimpunan di Dataran Merdeka ini oleh mahasiswa yang bersama Pakatan Rakyat ini? Anda menilai dan jangan sekali salah membuat keputusan pada PRU 13 nanti. Nasib anak bangsa di tangan anda. Anda bandingkan lah kedua video dan gambar diatas dan keputusan di tangan anda....


Gombak!!! Gempur!!!

TQ Sel-13 & AAJK

Wednesday, 25 April 2012

"MAHASILAT" BERHIMPUN DATO' SERI NAJIB BERGELAR LAKSAMANA NEGARA!!!


YAB PM Ibarat Hang Tuah bersama 4 Sahabatnya.
 Semalam 25/04/2012 Satu Majlis Perhimpunan Pesilat-pesilat dan pendekar-pendekar tanahair dibawah PESAKA dan Pertubuhan Badan Berdiri telah diadakan di Stadium Bolasepak Kuala Lumpur di Cheras. Di Majlis Perhimpunan ini juga PESAKA buat julung kalinya memberikan penganugerahan PESAKA telah disempurnakan.  Anugerah yang pertama diberikan oleh PESAKA ini  iaitu Anugerah Tertinggi dalam alam persilatan yang membawa gelaran Laksamana Negara telah dianugerahkan kepada Y.A.B Dato' Seri Najib Tun Abdul Razak. Bermakna beliau menjadi khalifah kepada semua pesilat-pesilat di tanahair. Sudah pasti sebagai khalifah apa arahan dan tuntutan beliau kepada pesilat akan dipatuhi dan akur kepada arahan khalifah dunia persilatan tanahair ini.


YAB PM di anugerahkan Anugerah Laksamana Negara oleh PESAKA.

Dalam ucapan perasmian, beliau telah pun mengeluarkan satu arahan pertama beliau selaku Laksamana Negara kepada semua pesilat dan pendekar tanahair iaitu kerana kuasa kita berdasarkan prinsip Demokrasi Berparlimen maka kekuatan yang ditunjukkan ini dihadapan saya ini ribuan pendekar dan pesilat negara berkumpul tidak akan memberi makna apa apa sekiranya ia tidak diterjemaah kepada kita dalam mengekalkan kuasa penuh kerajaan ditangan kita didalam PRU13 nanti. Maka kita haruslah menterjemaahkan kekuatan pesilat dan pendekar ini kepada kertas undi dan kita mengundi Barisan Nasional iaitu Kerajaan yang ada sekarang ini. Boleh atau tidak??? Bergema satu stadium sorakan padu ribuan persilat dan pendekar negara dengan begitu semangat dan kuat sekali...... BOLEH!!!!


Mereka bukan saja melaungkan perkataan "Boleh" dan memberi jaminan kepada Laksamana Negara malam tadi tetapi didalam Perhimpunan ini juga satu lafaz sumpah ikrar pendekar telah dilafazkan oleh kesemua pesilat-pesilat dan pendekar-pendekar yang hadir dimana lafaz sumpah ikrar itu telah diketuai oleh Datuk Hj. Megat Zulkarnain bin Tan Sri Omardin, Presiden Pertubuhan Seni Silat Lincah Malaysia merangkap Ketua Pemuda UMNO Bahagian Gombak dan juga Penyelaras Barisan Nasional Parlimen Gombak. Pemuda-pemuda UMNO Gombak pasti merasa bangga dengan penghormatan ini dan sudah pasti tauladan yang baik ini akan dicontohi oleh Pemuda UMNO Gombak. Semangat ini juga akan ditanam dan disemai dalam mempertahankan Kerajaan Barisan Nasional di Gombak khususnya oleh Pemuda UMNO Gombak.


Note MNK: Mahasewel ingat ini baru pendekar dan pesilat tanahair, kalau digabungkan dengan Pemuda UMNO pulak berdemo kat dataran merdeka tu...hmmm . Lu fikir lah sendiri...bak kata Nabil



Gombak!!! Gempur!!!

Tuesday, 24 April 2012

LEPASAN MAHASISWA DESAK MANSUH PINJAMAN SEWA BELI KERETA???



Seminggu dua ini kita asyik dihidangkan dengan berita-berita semasa yang amat memalukan dan menjijikan tentang perangai sekumpulan kecil mereka yang bergelar mahasiswa dan mahasiswi yang kononnya menuntut keadilan dan hak mereka. Mereka telah kononnya menawan Dataran Merdeka dan berkhemah disana dalam usaha untuk mendesak kerajaan untuk memansuhkan Pinjaman PTPTN mereka. Tindakan mereka ini amat memalukan bagi mereka yang bergelar mahasiswa dan mahasiswi kerana jelas apa yang mereka lakukan ini langsung tidak mengambarkan kecerdasan minda dan akal mereka sesuai dengan status mereka selaku pelajar-pelajar di IPTA dan IPTS. Seharusnya mereka boleh berfikir dengan lebih bijak dalam usaha mereka untuk merealisasikan impian mereka untuk tidak perlu membayar hutang yang mereka ambil dari PTPTN untuk tujuan menyambung belajar di IPTA dan IPTS itu.

Mungkin ramai yang keliru dan tidak paham kenapa pula hutang PTPTN mereka ini hendak dimansuhkan begitu sahaja? PTPTN ini adalah skim pinjaman. Nama pun pinjaman maka sudah pasti kalau anda seorang yang berprinsip dan bertanggung-jawab kalau kita pinjam barang orang sudah pasti kita kena pulangkan. Ia bukan hak kita. Lepas pulangkan kita patut berterima kasih lagi kerana si peminjam sudi memberikan kita pinjaman tersebut. Kita selaku si penghutang haruslah menjaga tatasusila dan adab kita selaku penghutang. Apa kata Rasullullah dalam hal berhutang ini?


Sabda Rasullullah
يغفر للشهيد كل شيء إلا الدين

Ertinya : " Diampunkan semua dosa bagi orang mati yang terkorban Syahid kecuali jika ia mempunyai hutang (kepada manusia)" ( Riwayat Muslim, 6/38)

Lebih buruk lagi apabila terdapat sesetengah individu yang meminjam dengan niat untuk tidak memulangkan kembali. Sebagaimana Sabda Nabi SAW :

من أدّان أموال الناس يريد أداءها أدى الله عنه , ومن أخذها يريد اتلافها أتلفه الله

Ertinya : Barangsiapa yang meminjam harta orang lain dengan niat ingin mengembalikannya, Allah akan mengembalikan pinjaman itu, namun barangsiapa yang meminjamnya dengan niat ingin merugikannya, Allah pun akan merugikannya" ( Riwayat Al-Bukhari, 2/83 )

Dalam bab Pinjaman PTPTN ini, mereka diberi peluang untuk mengambil atau tidak pinjaman ini. Mereka hanya di tawarkan bagi meringankan bebanan kos pembelajaran mereka. Ada yang ambil dan ada juga yang tidak ambil. Bagi mereka yang mengambil pinjaman PTPTN ini mereka harus lah memohon untuk mendapatkannya. Dalam erti kata lain mereka minta kepada si peminjam untuk meminjamkan mereka wang tersebut dan mereka sanggup untuk menjadi orang yang berhutang. Jadi apa masalahnya?



Lagi satu mungkin kita lupa pinjaman PTPTN ini ditawarkan kepada mereka yang tidak mendapat biasiswa penuh dalam erti kata lain mereka yang tidak mendapat keputusan yang cemerlang dalam SPM untuk melayakkan mereka mendapat biasiswa penuh dari kerajaan atau pihak swasta. Namun mereka masih ingin menyambung pelajaran dan mereka diterima masuk ke IPTA dan IPTS maka untuk meringankan bebanan mereka ini tadi lah Pinjaman PTPTN diberikan. Apakah kita tidak tahu bersyukur dan berterima kasih? Orang berbudi kepada kita tetapi kita pula ingin menganiya orang yang tabur budi kepada kita?

Apa beza kumpulan mahasiswa ini yang meminta hutang PTPTN mereka ini dimansuhkan dengan bekas-bekas mahasiswa yang tidak mengambil pinjaman PTPTN tetapi ada mengambil pinjaman Sewabeli kereta atau rumah. Kenapa tidak menuntut untuk memansuhkan pinjaman sewabeli kereta atau rumah itu tadi? Bagaimana pula dengan kakitangan kerajaan yang mengambil pinjaman beli rumah dari kerajaan? Apa mereka tidak ada hak ker macam mahasiswa ini menuntut untuk dimansuhkan pinjaman perumahan kerajaan mereka itu? Jelas sudah bahawa kumpulan mahasiswa ini tadi tidak mengunakan akal yang waras dalam menuntut sesuatu yang tidak masuk akal dan tidak munasabah. Atau mungkin mereka ini tahu tindakan mereka ini satu tindakan yang bodoh tetapi mereka sanggup kerana ada agenda tersirat yang dirancang oleh mereka-mereka yang mempunyai kepentingan politik dalam memperalatkan mahasiswa-mahasiwi ini.

Sabda Rasullullah lagi:

Ya Allah, aku berlindung dari kekufuran dan hutang, Mendengar itu seseorang bertanya, " Apakah engkau menyamakan kekufuran dengan hutang wahai Rasulullah ? ; " Benar " Jawab Rasulullah"

( Riwayat An-Nasaie, 2/316 ; Ahmad , 3/38 ; Al-Hakim berkata Sohih dan disepakati oleh Az-Zahabi; Menurut Albani : Dhoif )

Adab bagi penghutang seperti mahasiswa-mahasiswa yang berdemo di Dataran Merdeka dan ini yang diajar oleh Islam adalah bukan bersekedudukan dengan bukan muhrim, tidak menutup aurat, bercampur laki dan perempuan, menganggu ketenteraman orang etc etc. PAS bersama Pakatan Rakyat menyokong???

Apa tuntutan Islam dari penghutang? Lihat dibawah ini.

Sebaik-baik orang adalah yang mudah dalam membayar hutang (tidak menunda-nunda). (HR.Bukhari, Nasa’i, Ibnu Majah, Tirmidzi).

Yang berhutang hendaknya berniat sungguh-sungguh untuk membayar. (HR. Bukhari, Muslim)

Menunda-nunda hutang padahal mampu adalah kezaliman. (HR. Thabrani, Abu Dawud).

Barangsiapa menunda-nunda pembayaran hutang, padahal ia mampu membayarnya, maka bertambah satu dosa baginya setiap hari. (HR. Baihaqi).

Bagi yang memiliki hutang dan ia belum mampu membayarnya, dianjurkan banyak-banyak berdoa kepada Allah agar dibebaskan dari hutang, serta banyak-banyak membaca surat Ali Imran ayat 26.(HR. Baihaqi)
Disunnahkan agar segera mengucapkan tahmid (Alhamdulillah) setelah dapat membayar hutang. (HR Bukhari, Muslim, Nasa’i, Ahmad).


Gombak!!! Gempur!!!

Monday, 23 April 2012

CAN YOU EAT MY ICECREAM??? GEMPAR VIDEO TERBARU ANWAR & SHAMSIDAR MAKAN ICECREAM???



Datuk Nalla telah dikatakan menyerah satu video kepada peguam beliau Datuk Seri Muhammad Shafee Abdullah di Kompleks Mahkamah Jalan Duta Kuala Lumpur kira-kira 2 petang semalam dalam pembelaan diri beliau terhadap kes saman RM100 Juta oleh Ketua UMUM PKR Anwar Ibrahim. Desas-desus hangat memperkatakan bahawa video berkenaan adalah rakaman berhubung dengan "ice cream".

Datuk Nalla berkata:-

“Saya ingin menceritakan bagaimana Anwar makan aiskrim dengan Shamsidar”, kata Nalla seperti disiarkan TV3 semalam.

Sambil menggesa Anwar percepatkan perbicaraan kes saman terhadapnya, Nalla juga turut menyerahkan satu pita video kepada peguamnya, Datuk Seri Muhammad Shafee Abdullah di Kompleks Mahkamah Jalan Duta Kuala Lumpur kira-kira 2 petang semalam.

“Saya sudah bagi pita video itu kepada peguam saya sebagai bukti dalam kes saman ini. Apa jua bukti yang saya ada, saya sudah beri pada peguam saya. Saya mahu mereka tayangkan video itu di mahkamah. Biar mahkamah yang putuskan,” katanya.


MNK Note: Eh makan Icecream pun nak kecoh ker?? MNK selalu jer makan icecream kat Baskin Robin tuu tak pun pakcik icecream yang naik motor tu jual icecream roti.... Apa istimewanya Anwar makan icecream dengan Shamsidar nie? Nak tahu? Tunggu nanti pendedahannya......Siapa tahu kasi ler info yer...hehehehe

Lagi cerita pasal Icecream nie...




http://www.pisau.net/2012/04/video-syamsidar-menikmati-ice-cream.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+pisau%2FBlSP+%28PISAU.NET%29


Gombak!!! Gempur!!!

AZMIN ALI ANAK DERHAKA???



Terkejut MNK baca akbar Thestar online berhubung artikel yang disiarkan pada Selasa April 10, 2012 tadi berhubung dengan Timbalan Presiden Parti Pakatan Rakyat yang juga merangkap Ahli Parlimen Gombak iaitu Azmin Ali. Pasti anda semua akan beristigfar panjang apabila membaca terjemaahaan dibawah nanti tentang apa yang dilafazkan oleh ibu kandung Azmin Ali sendiri iaitu Puan Che Tom. Sedar tidak Azmin Ali bahawa Syurga di bawah tapak kaki ibu? Tiada apa yang kita lakukan di dunia ini akan mendapat kerahmatan dan keberkatan Allah sekiranya kita tidak mendapat restu ibu apatah lagi kita derhaka kepada ibu kita?

Sabda Rasullullah S.A.W

“ Redha Allah bergantung pada redha dua ibu bapa, dan murka Allah bergantung pada murka kedua-dua ibu bapa.” 
Riwayat al-Hakim

Berbakti kepada ibu bapa adalah wajib kerana ia hukum Allah. Anak yang enggan berbakti kepada dua ibu bapanya dianggap anak derhaka dan perbuatan derhaka adalah dosa besar.

Derhaka kepada ibu bapa termasuk dalam empat dosa besar. Keadaan ini jelas berdasarkan kata-kata nabi yang dinyatakan Bukhari: “Sebesar-besar (daripada) dosa besar adalah me nyekutukan Allah, membunuh manusia, derhaka kepada ibu bapa dan menjadi saksi palsu.”

Apa Azmin Ali lupa tentang kisah tauladan mereka yang derhaka kepada ibu mereka? Ada banyak contoh yang menunjukkan pengajaran betapa azabnya derita yang ditanggung derhaka di dunia. Seksa ini datang dalam bentuk penderitaan sakit, baik rohani atau jasmani, sukar mencari nafkah, gagal mendapatkan pekerjaan dan tiada ketenteraman dalam kehidupan. Kisah Wail bin Khattab pada zaman Nabi Muhammad s.a.w, satu peristiwa yang boleh dijadikan teladan. Disebabkan terlalu cintakan isteri, Wail selalu mencaci ibunya, mem percayai segala yang dilaporkan isterinya berkaitan ibunya.
Baca selanjutnya

Apa Azmin Ali ingin menjadi seperti Wail bin Khattab kerana terlalu  percayakan dan sayangkan Anwar Ibrahim hingga sanggup menderhaka kepada ibu beliau sendiri? Ibu yang menderita selama 9 bulan mengandungkan kamu dan memberikan segala-galanya dengan penuh kasih sayang membesarkan kamu hingga kamu dewasa??? Apa kamu fikir kamu akan kecapi apa yang kamu kecapi sekarang ini tanpa pengorbanan seorang insan yang bernama ibu??

Bagi MNK kalau ibu kita sampai berkata " KALAU AKU MATI JANGAN KAMU PANGGIL ATAU BERITAHU KEPADA ANAK KU YANG BERNAMA SIPOLAN ITU TENTANG KEMATIAN AKU".....jelas dan sah kita dah derhaka kepada ibu kita. Kerana jelas begitu kecewa dan hampa serta marah ibu kita kepada kita hingga boleh terkeluar perkataan sebegitu rupa terhadapa kita. Kalau terguris sedikit sahaja hati ibu kita pun kita dah derhaka apatah lagi perkataan sebegitu rupa keluar dari mulut ibu kita. Azmin Ali bertaubat lah sekiranya benar ibu saudara dah kata sedemikian Baca Selanjutnya.


Pergi lah ziarah orang tua tu dan minta keampunan sebab umur kita ini kita tak tahu sampai bila, mungkin esok lusa kita akan kembali menemui pencipta kita. Kalau lah saudara mati sebagai anak derhaka Nauzubillah maka Anwar ataupun Nik Aziz pun tak boleh bantu saudara di Alam Barzakh dan usah percayalah boleh masuk syurga kalau pangkah PAS atau berjuang bersama PAS kerana Dosa Derhaka kepada ibu kita balasannya tetap neraka?


Terjemaahan tulisan akbar TheStar via Google Translate

Keluarga Azmin Ali mahu beliau untuk membebaskan diri daripada ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Kata ibunya, Che Tom Yahaya, Azmin akan menjadi orang yang lebih baik jika dia membebaskan dirinya dari semua pengaruh buruk.

"Selepas setiap sembahyang, saya meminta Tuhan untuk membantu anak saya membebaskan diri daripada Anwar, dan kembali ke jalan orang-orang yang bertakwa."

Che Tom, 78, berkata antara semua enam orang anaknya, dia mempunyai masa yang paling sukar melahirkan Azmin.

"Tetapi ia lebih menyakitkan sekarang melihat anak saya memisahkan dirinya dari kami,'' katanya, sambil menambah bahawa Azmin terakhir melawat pada bulan Ogos.

Kakak Azmin Ummi Hafilda berkata dia akan menghentikan semua bentuk serangan terhadap adik lelakinya jika dia meninggalkan Anwar untuk selama-lamanya.

"Saya kini dalam pemacu untuk mendedahkan semua kotoran mengenai abang saya, isterinya Shamsidar Tahrin dan Anwar.

"Ibu kami pun bersetuju untuk berucap di sidang akhbar untuk bercakap tentang Azmin.

"Tetapi jika Azmin memisah jauh daripada Anwar, saya akan berhenti berkempen.

"Apa yang saya mahu adalah untuk adik saya untuk kembali ke diri lamanya,'' katanya terhadap Timbalan Presiden PKR itu yang dianggap sekutu setia Anwar.

Ummi berkata apabila ibunya sakit tenat baru-baru ini, ibunya berkata kepada dia dan dua kakaknya bahawa beliau tidak mahu sesiapa maklumkan kepada Azmin jika dia mati.



MNK Note: Ya Allah kau jauhi dan lindungi lah Aku dari menjadi insan yang menderhaka kepada ibubapa ku....

Gombak!!! Gempur!!!

PKR DAN PAS CUBA KABURI MATA RAKYAT GOMBAK


Mungkin ramai kita tidak sedar atau mungkin kita merasakan ianya perkara remeh tetapi ini adalah hakikatnya yang mana PKR dan PAS cuba mengaburi dan mengelirukan rakyat di mana majoriti penduduknya adalah melayu. Sebagai contoh MNK ambil kampung MNK sendiri iaitu Kampung Sungai Chinchin, di mana Kg. Sungai Chinchin ini adalah salah satu kampung tradisi di Rantau Gombak ini. Majoriti Rantau Gombak ini yang mana terdiri dari Kampung-kampung tradisi sudah pasti adalah bangsa Melayu. Macam kampung Sungai Chinchin ini 100% pengundi dan penduduknya adalah Melayu. Begitu juga scenario kampung-kampung tradisi yang lain di Rantau Gombak ini. Maka apakah yang MNK katakan yang mereka cuba mengaburi rakyat dan orang Melayu di Gombak ini? Cuba anda perhatikan betul-betul yang mana di kawasan Majoriti Melayu atau semua pengundi adalah Melayu pihak Pakatan Rakyat yang menaikkan bendera di sepanjang jalan untuk menyaingi Gelombang Biru tidak dinaikkan bersama Bendera DAP. Kenapa dan Mengapa?

Jawapannya mudah. Mereka tahu yang orang melayu khususnya di kampung-kampung masih ingat apa yang telah DAP lakukan, mereka marah pada DAP dan mereka tolak DAP. Jadi sebab itu Pakatan Rakyat tidak menaikkan bendera DAP bersama bendera PKR dan PAS di kawasan majoriti Melayu. Yang ada cuma bendera PAS dan PKR sahaja. Mereka takut kalau mereka menaikkan bersama bendera DAP di kawasan majoriti Melayu itu nanti maka rakyat akan sedar bahawa menyokong PKR dan PAS adalah bermakna anda menyokong DAP. Jadi sebab itu mereka tidak menaikkan bendera DAP dikawasan tersebut.


Rakyat Gombak sedar bahawa akibat kuasa sebenar Negeri Selangor adalah di bawah DAP dan MB Khalid hanya boneka kepada DAP lah perlbagai dasar dan tindakan yang diambil kerajaan negeri di Selangor ini lebih kepada penindasan kepada orang Melayu dan menguntungkan kepada DAP sahaja. Hatta ramai penyokong PAS di Gombak ini yang mana pengikut dan pengundi Hassan Ali turut marah kerana PAS dan PKR tunduk kepada DAP lebih-lebih lagi dalam hal-hal seperti mempertahankan kesucian agama Islam yang telah mengakibatkan Hassan Ali dipecat dan dibuang dari PAS. Dalam erti kata lain PAS sanggup menghalau ibarat anjing insan yang seagama dan sebangsa dengan mereka dan yang telah banyak berjasa kepada mereka dan berpegang teguh kepada agama Islam dan memperjuangkan kesucian agama Islam semata-mata untuk mengembirakan kafir harbi DAP. PAS pilih DAP dari Hassan Ali. Maka kerana ingin meredakan dan tidak mahu lagi membuat mereka yang masa setia bersama PAS di Gombak ini turut menjadi marah dan tukar parti seperti rakan-rakan mereka yang setia bersama Hassan Ali maka PAS di Gombak tidak berani menaikkan bendera DAP bersebelahan bendera mereka. Walhal mereka bertiga adalah satu dalam membentuk Pakatan Rakyat.


MNK cabar pemimpin PKR dan PAS di Gombak ini jangan hanya menaikkan bendera PKR dan PAS sahaja di Gombak ini kerana Pakatan Rakyat terdiri dari 3 parti iaitu PKR, PAS dan DAP maka naikkan sekali lah bendera DAP bersama bendera PKR dan PAS di mana-mana sahaja mereka memasang bendera. Jangan lah nak tipu rakyat konon macam DAP tidak bersama PKR dan PAS. Jangan lah hanya naikkan bendera PKR dan PAS sahaja di kawasan orang Melayu. Kenapa Takut?

Gombak!!! Gempur!!!

Sunday, 22 April 2012

AZMIN ALI GAGAL SEKAT GELOMBANG BIRU DI GOMBAK...


Semenjak kebelakangan ini kita terdengar hampir setiap hari di seluruh Selangor ada operasi yang dijalankan oleh PBT-PBT menurunkan bendera Barisan Nasional. Tidak kurang jugak hebatnya usaha-usaha ini dijalankan oleh  di Parlimen Gombak khususnya di DUN Gombak Setia. Tindakan ini dilihat sengaja dilakukan untuk menyekat Gelombang Biru yang jelas dilihat menengelamkan Pakatan Rakyat. Maka habis semua bendera BN yang dinaikkan keesokkannya telah diturunkan oleh PBT-PBT yang mana sudah pasti bertindak atas arahan boss atau Ahli Majlis yang kesemuanya terdiri dari ahli Pakatan Rakyat.


Namun mereka ingat kalau mereka bertindak demikian ianya akan mematahkan semangat Pemuda UMNO Gombak yang bertanggung-jawab dalam melaksanakan Gelombang Biru di Gombak ini tetapi anggapan mereka itu meleset sama sekali. Pemuda UMNO Gombak bertambah semangat apabila mereka melihat Barisan Nasional dan UMNO diperlakukan sebegitu. Mereka marah bila melihat bendera BN dan UMNO yang menjadi kebanggaan mereka tidak dibenarkan berkibar, diturunkan seperti BN dan UMNO ini menumpang ehsan di Gombak ini. BN dan UMNO seperti anjing jalanan yang tidak diingini dan tidak ada maruah di Gombak ini. Ada segelintir Pemuda UMNO Gombak yang pada awalnya ingin berhadapan dengan petugas-petugas PBT , ada kisah yang mana berseorangan salah seorang Ketua Pemuda UMNO Cawangan di Gombak ini telah menghalang lori PBT yang sedang menurunkan bendera-bendera BN dan UMNO di Seri Gombak dan hampir tercetus perkara yang tidak di ingini. Kita faham dan sedar, petugas-petugas PBT ini hanya menjalankan tugas yang diarahkan dan mereka pun bersimpati dan ada yang begitu berat sekali untuk menurunkan bendera BN dan UMNO namun dek kerana tugasan mereka dan atas arahan, mereka terpaksa patuh dan akur. 


Takpa petugas-petugas PBT, Pemuda UMNO Gombak faham. Akibat tindakan kempen menurunkan bendera BN dan UMNO oleh Azmin Ali dan kuncu-kuncunya di Gombak ini. Tindakan menyekat Gelombang Biru dengan penyalah gunaan kuasa oleh Azmin Ali dan kuncu-kuncunya ini, Pemuda UMNO Gombak bertambah semangat dan lebih kuat berkerja dalam menjayakan Gelombang Biru. Satu gerakan menyemarakkan Gelombang Biru di Gombak Setia khususnya di Rantau Gombak Setia telah dirancang yang mana kami telah memastikan bendera di pasang di tempat di mana PBT-PBT tidak ada kuasa untuk menurunkannya atau diluar bidang kuasa PBT. Bukan hanya memasang dan memacak bendera sahaja, malah replika-replika di reka dan dihiasi dengan bendera BN dan UMNO bagi memeriahkan lagi Gelombang Biru di Gombak ini.  Pemuda UMNO Gombak bersatu dan berpadu tenaga dalam usaha menjayakan Gelombang Biru di Gombak Setia. Makin kami ditekan dan ditindas makin kami bangkit dan kuat berkerja dan berusaha dalam memastikan pada PRU 13 nanti Barisan Nasional dan UMNO akan merampas kembali kesemua kerusi DUN dan Parlimen di Gombak ini ibarat kata pepatah Inggeris " When the going gets tough, the tough gets going"



Ada yang pasang bendera yang dicatumkan dan dijahit agar ianya lebih besar di atas pokok. Ada yang buat replica Kapal Layar dan dibaluti bendera BN, buat replica Menara KL dan tidak kurang pula yang memacak di sepanjang jalan. Apa pun replika dibina atau memacak bendera yang penting apa pun yang penting ialah semangat yang ditunjukkan dan dedikasi dan kerja keras pemuda UMNO Gombak yang ingin MNK tekankan dimana walau mereka ditindas dan ditekan apabila habis kesemua bendera yang di pasang diturunkan begitu sahaja keesokan harinya namun ini tidak mematahkan semangat mereka dan mereka bangkit dan membuktikan walau apa sekalipun tekanan dan penindasan Pakatan Rakyat terhadap mereka, Pemuda UMNO Gombak akan bangkit dan lawan habis-habisan. Semangat ini bukan hanya di tunjukkan oleh Pemuda UMNO Gombak di Gombak Setia sahaja malah di kesemua DUN dalam Parlimen Gombak ini misalnya di Hulu Kelang seperti gambar dibawah.


Malas cakap banyak laa Anda lihat sendiri Pemuda UMNO Sungai Chinchin dari jam 9 am hingga ke petang jam 5 pm mereka telah masuk hutan cari buluh, pikul bawa ke tempat projek dan bersama-sama membina replika bernama "Tower UMNO".

Gombak!!! Gempur!!!

Friday, 20 April 2012

KENAPA KHALID GAGAP ENGKAR ARAHAN ANWAR DAN MENGAPA AZMIN ALI GELABAH?


Seperti yang MNK janjikan sambungan kepada persoalan KHALID GAGAP ENGKAR ARAHAN ANWAR, AZMIN ALI GELABAH? (Baca Selanjutnya) yang dihuraikan oleh penganalisis politik terkenal iaitu Penganalisis Sg. Chinchin terdapat beberapa faktor yang dirasakan menjadi punca dan penyebab kenapa Khalid Gagap engkar menurut perintah Anwar untuk tidak membubarkan Dewan Undangan Negeri Selangor serentak bersama dengan Pembubaran yang akan dilakukan oleh Kerajaan Pusat.

Pertama kerana sekiranya pembubaran serentak dilakukan maka sudah pasti semua negeri yang dimenangi oleh Kerajaan Barisan Nasional dan Kerajaan Negeri Selangor bawah Pakatan Rakyat akan melalui tempoh dan proses yang sama dalam menghadapi pilihanraya umum. Memandangkan Azmin Ali merupakan Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat maka sudah pasti tenaga dan kehebatan beliau di perlukan untuk menjelajah satu Malaysia dalam siri kempen pilihanraya untuk calon-calon PKR yang bertanding dikawasan yang agak sukar atau tidak confirm menang dalam percaturan pakar-pakar PKR termasuk Anwar sendiri. Jadi sekiranya Selangor turut dibubarkan maka agak sukar Azmin nak menumpukan sepenuh masa kat Selangor dalam siri kempen pilihanraya tersebut. Ini juga salah satu punca kenapa Azmin Ali dilihat akan mengelabah kerana kalau kurang beri tumpuan kat Selangor macam mana beliau nak jadi Menteri Besar Selangor nanti. Apa sumbangan beliau setakat ini kepada Selangor kalau nak dibandingkan dengan Khalid Gagap. Hingga ke hari ini pun tidak dilihat apa-apa sumbangan hebat dari Azmin untuk negeri Selangor dan beliau lebih dilihat memainkan peranan di peringkat pembangkang pusat dan negeri-negeri lain. Selaku Ahli Parlimen Gombak pun tiada apa sumbangan yang dilihat diberikan baik dari segi khidmat, infa, pembangunan dan sebagainya di Gombak ini. Sekurang-kurangnya walaupun sedikit tapi ada juga lah sumbangan Hassan Ali sewaktu mejadi Exco PAS di Selangor dulu dari Azmin Ali. Jadi ini amat lah pada pandangan penganalisis Sg. Chinchin ini menjadi salah satu fakto kenapa Azmin Ali akan mengelabah.

Khalid pula engkar kerana beliau tahu sekiranya beliau bubarkan serentak DUN Selangor dengan Pusat maka perkara diatas akan berlaku dan beliau akan mendapat laluan mudah untuk mengekalkan jawatan selaku Menteri Besar Selangor kerana tiada saingan langsung dari Azmin Ali utnuk merebut jawatan tersebut. Maka kalau Khalid Engkar maka Khalid dah leading 1-0.

Kedua, kerana Anwar tahu bahawa Azmin Ali ini memang tak buat kerja untuk rakyat khususnya di Gombak ini maka beliau sedar untuk beliau memastikan Azmin Ali akan menjadi Menteri Besar Selangor maka Azmin Ali terlebih dahulu harus memenangi kerusi DUN sewaktu pilihanraya umum nanti. Jadi kerena tidak buat kerja punya pasal Azmin Ali memerlukan masa yang lebih lagi untuk mula turun padang dan main wayang kepada rakyat di DUN Gombak ini misal contoh terbaru ini beliau mula turun ke padang di Kg. Sungai Chinchin buat pertama kali dalam sejarah beliau jadi Ahli Parlimen Gombak sudah hampir 4 tahun baru sekali tu jer turun.(Baca Selanjutnya) Itu pun setakat sampai hadiah jer kat majlis orang. Tiada pun gugur peruntukkan dari kerajaan negeri untuk pembangunan Kampung Sungai Chinchin tu. Beliau lupa kalau 4 tahun baru nak lawat satu kampung di Rantau Gombak ini, hentikan lah nak jadi calon DUN kat Gombak ini kerana Rantau Gombak sahaja ada lebih kurang 16 perkampungan termasuklah perkampungan orang Asli Bt. 12. Ada Azmin turun padang lawat dan ambik tahu masalah kampung-kampung lain? Takde.
Penyelaras Barisan Nasional Parlimen Gombak Datuk Hj. Megat Zulkarnain b. Tan Sri Omardin dalam siri Program Turun Ke Padang di Kampung Orang Asli Bt. 12 Gombak
Jauh perbezaan ibarat langit dan bumi kalau dibandingkan Ahli Parlimen PKR ni punya khidmat dengan Penyelaras Parlimen Gombak Datuk Hj. Megat Zulkarnain Tan Sri Omardin punya khidmat yang juga merupakan  Ketua Pemuda UMNO Bahagian Gombak. Ambik contoh mudah Kg. Sungai Chinchin jugak hampir 4 tahun ini MNK rasa tak kurang dari 20 kali Penyelaras Parlimen Gombak ini hadir turun ke padang di Kg. Sungai Chinchin.  (Baca Selanjutnya) Itu tak termasuk pulak program turun ke padang oleh Penyelaras DUN Gombak Setia Datuk Hj. Said Anuar Said Ahmad yang mana lebih banyak lagi kerana tumpuan Penyelaras Parlimen adalah satu Gombak termasuk Hulu Kelang dan Batu Caves manakala Penyelaras DUN Gombak Setia hanya di Gombak Setia sahaja. Jadi atas sebab itu Anwar menggunakan kuasa vetonya untuk memastikan Azmin Ali menang atau ada peluang untuk menang lah lebih tepat lagi adalah dengan memanjangkan sepanjang mungkin tempoh sebelum bubar DUN negeri Selangor agar lebih masa diberikan kepada Azmin Ali untuk main wayang kat rakyat Gombak.

Penyelaras DUN Gombak Setia Datuk Hj. Said Anuar Said Ahmad dalam siri Program Turun Ke Padang di Kampung Kerdas Gombak
Khalid Gagap bukan bodoh dia pun bijak. Buat apa aku bagi masa tambahan atau dalam perlawanan bolasepak masa kecederaan kepada Azmin Ali atau Anwar yang mana natijah darinya ialah aku akan disepak dari persada politik Selangor ini kalau Azmin Ali menang nanti. Aku tidak akan lagi menjadi Menteri Besar Selangor dan aku tidak berpeluang lagi nak menyamun di Selangor ini. (Baca Selanjutnya)  Jadi pada pendapat penganalisis Sungai Chinchin, ini adalah faktor kedua mengapa Khalid Gagap Engkar kepada arahan Anwar itu tadi.

Rasanya jelas dan cukup lah dua faktor tu untuk pertimbangan semua jelas kedua-dua faktor tersebut merupakan mengapa dan kenapa Khalid Gagap Engkar Arahan Anwar dan Mengapa Azmin Ali mengelabah. Kesimpulannya dua-dua berebut nak jadi Menteri Besar Selangor dan itu lah matlamat mereka berdua seperti matlamat tokey mereka iaitu semata-mata hendak menjadi PM. Jadi kedua-dua pemimpin PKR di Selangor ini pun sama, menghalalkan semua cara asalkan dapat menjadi MB Selangor. MNK pun dah beri 2 faktor cuma ada faktor ketiga.....Nak cerita atau sambung???? faktor ini mengatasi dua-dua faktor diatas dan bukan Azmin Ali sahaja mengelabah? Anwar pun mengelabah?? Apakah perancangan Azmin Ali ? Ingat sejarah Anwar melawan sifunya Tun M??....Nantikan.....

Thursday, 19 April 2012

KHALID GAGAP ENGKAR ARAHAN ANWAR, AZMIN ALI GELABAH?


Jelas pada pandangan penganalisis politik Sg. Chinchin ada berlaku perebutan kuasa di Selangor ini didalam Pakatan Rakyat memandangkan PRU13 dah dekat. Masing-masing memasang cita-cita untuk menjadi Menteri Besar Selangor selepas PRU13 nanti. Maka telah wujud Team A dan Team B dalam Pakatan Rakyat Selangor. Mana tidaknya masing-masing bercita-cita tinggi dan gila kuasa. Kalau Anwar Ibrahim tergila-gila nak jadi Perdana Menteri Malaysia maka pengikut dan anak buah dia pulak tergila-gila nak jadi Menteri Besar dan Menteri pusat. Namun apa yang jelas kerusi Menteri Besar Selangor akan pasti menjadi rebutan kerana di Selangor lah paling banyak kekayaan yang boleh mereka samun. Siapa dapat jadi Menteri Besar Selangor maka akan lebih besar hasil samunan mereka berbanding jawatan-jawatan lain. Maka sudah pasti Azmin Ali yang tak jauh beza character dia dari sifu dia pasti mengidam nak jadi Menteri Besar Selangor.  Siapa lah paling layak di mata beliau kalau bukan dirinya sendiri kerana beliau juga merupakan orang no.2 dalam parti. Beliau Timbalan Presiden Parti Keadilan dan silap-silap pada pemilihan akan datang beliau akan menjadi Presiden Pakatan Rakyat tidak pun nanti bila Anwar dah kembali ke alam barzakh, beliau lah yang akan memegang tampuk pemerintahan Parti Keadilan itu nanti.

Jadi negeri terkaya di dalam Malaysia ini iaitu Selangor selayaknya di berikan kepada beliau untuk mengetuai gerombolon penyamun Pakatan Rakyat ini. Namun...oppps nanti dulu lupa pulak kita kepada Menteri Besar Selangor yang ada sekarang ini Tan Sri Khalid Ibrahim atau lebih mesra dikenali dengan Khalid Gagap. Mana nak campak orang tua ini. Khalid Gagap ini pun bukan kecik anak. Beliau pun bijak berpolitik ala-ala "Corporate Politics". Beliau pun dah laksanakan dan pasang strategi beliau sendiri. Yang mana salah satu strategi beliau ialah dengan menjalin hubungan mesra dan akrab dengan pemimpin-pemimpin parti dalam Pakatan Rakyat terutamanya DAP. Harapan beliau ialah DAP Selangor nanti akan backing beliau sebagai Menteri Besar Selangor. Anwar pasti akan serba salah sebab Khalid di backing oleh Ronnie Liu dan Teresa Kok. Sebab itu kita lihat apa sahaja yang Ronnie Liu dan Teresa Kok buat kat Selangor ini Khalid Gagap ini akan menyokong tanpa soal. Sebab dia sedar cara beliau nak sekat kebangkitan Azmin Ali dari merampas takhta beliau ialah dengan mendapat sokongan padu dari pemimpin parti DAP Selangor ini. Dan siapa yang control DAP Selangor kalau bukan Ronnie Liu dan Teresa Kok? 

Maka sebab masing-masing gila nak jadi Menteri Besar Selangor maka ini juga selaku penganalisis politik Sg. Chinchin MNK merasakan sebab kenapa Khalid Gagap engkar arahan Anwar untuk tidak membubarkan Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor serentak dengan Pembubaran Kerajaan Pusat. Baca Selanjutnya.

Persoalannya kenapa Khalid Gagap Engkar Arahan Anwar? Nanti Penganalisis Sungai Chinchin jawap yaa...tunggu!!

Gombak!!! Gempur!!!

PETANDA AWAL AZMIN ALI AKAN REDUM DI GOMBAK ???



Pada 08/04/2012 yang lalu buat pertama kali dalam sejarah setelah lebih kurang 4 tahun Azmin Ali dinobatkan sebagai Ahli Parlimen Gombak selepas PRU 12 berkunjung dan melawat Kampung Sg. Chinchin di Batu 8 Gombak. Beliau menghadiri untuk Majlis Penutupan Malam Kesenian dan Karnival Masjid. Untuk makluman pembaca Kg. Sungai Chinchin ini ialah Cawangan UMNO MNK sendiri, jadi cerita ini cerita first hand lah kalau nak tahu. Pada peringkat awal perancangan untuk melaksanakan program ini mereka terpaksa bersandiwara dan menggunakan nama Masjid tanpa meletakkan nama parti walaupun peruntukkan datang sama ada dari Kerajaan Negeri atau dari Parti pembangkang kerana itu desakan anak-anak muda Sungai Chinchin sekiranya mereka mahu penglibatan anak-anak muda kampung dalam menjayakan program tersebut. Disamping itu sehelai bendera parti pun tidak dibenarkan di pasang di sekitar kampung sewaktu program tersebut berlangsung dan mana-mana banner yang dinaikkan tidak dibenarkan ada logo parti pembangkang. Dek kerana takut tidak akan mendapat sambutan anak muda kampung maka JKKK akur dan menurut kesemua kehendak anak-anak muda Kampung Sungai Chinchin.

MNK ada menjenguk pada pagi hari Ahad itu dimana pertandingan bolasepak 7 sebelah diadakan dan memang benar tiada satu pun bendera parti pembangkang dinaikkan disekitar kampung. Terdapat rungutan anak muda kampung dimana penganjur menggunakan belia NGO dari luar kampung selaku urusetia dan tidak menggunakan khidmat anak-anak tempatan juga menjadi isu besar dikalangan anak-anak muda kampung. Selain itu anak-anak muda kampung berasa marah apabila belia NGO luar itu tadi ditatang ibarat menatang minyak yang penuh apabila mereka ini dibekalkan dengan T-shirt Tshirt program tetapi sebaliknya pemimpin-pemimpin belia dan anak-anak muda tempatan Kampung Sungai Chinchi sendiri tidak dibekalkan dengan T-shirt.

Namun itu semua perkara kecil bagi penganjur, tetapi yang menjadi perbualan hangat ialah sewaktu kehadiran Azmin Ali pada majlis penutup pada malam harinya. Sudah lah mereka terpaksa membuat penyerahan hadiah pada malam hari kerana inginkan agar nanti pada waktu malam dan kehadiran Azmin Ali di sambut dengan kerusi-kerusi kosong sahaja tetapi terdapat dua insiden berlaku. Sebelum kehadiran Azmin Ali dan sewaktu ucapan aluan dan pengerusi Majlis tiada apa-apa berlaku dan bekalan elektrik berada dalam keadaan baik. Tetapi apabila Azmin Ali berucap, sebanyak dua kali bekalan elektrik terputus sebaik sehaja Azmin Ali mengucapkan Salam kepada hadirin.

Kepada yang tidak mengetahui sejarah Kampung Sg. Chinchin mungkin menganggap perkara ini tiada apa-apa, tetapi bagi penduduk kampung dan mereka yang tahu sejarah Sg. Chinchin ini, ianya seperti suatu petanda awal kepada Azmin Ali tidak diingin di Sungai Chinchin dan Gombak amnya.  Untuk pengetahuan pembaca, Kampung Sg. Chinchin ini di buka oleh seorang Wali Allah dan makam Arwah masih ada di sebelah Masjid Sg. Chinchin. Beliau ialah Syeikh Muhammad Nur Al-Khalidi. (lagi kisah sejarah Wali dan Kg. Sungai Chinchin baca selanjutnya). MNK ada baca dan dengar ceramah mengatakan apabila kita beri salam kepada ahlul kubur, maka Allah akan perintahkan Roh Ahlul kubur itu untuk pulang ke jasad masing-masing dan tidak akan kembali ke Alam Barzakh selagi tidak menjawab salam. Apa mungkin ketika Azmin Ali memberi salam perkara ini berlaku? Dan apa mungkin kerana karomah Wali Allah di Sungai Chinchin ini menolak pemimpin yang dayus dan berpura-pura serta tidak amanah yang akan menjahanamkan Islam di tanahair kita ini khususnya di Selangor? Apa mungkin itu tanda bahawa Azmin Ali akan merudum pada PRU 13 di Gombak ini? Apa pun gangguan yang berlaku sewaktu program itu tadi bukan gangguan yang disengajakan atau sebotaj tetapi berlaku dengan sendirinya dan mungkin ada hikmah dan petanda atau mungkin tidak. Tetapi MNK percaya jangan sebarangan masuk kampung yang mana terdapat makam Wali atau orang-orang Soleh dikampung tersebut kerana MNK percaya barakah dan karamah mereka masih ada.... Wallahuwallam...

Gombak!!! Gempur!!!

WAJIB BACA!!!