FOLLOW ME

JOM SAKSI KOLEKSI VIDEO GOMBAK!!! GEMPUR!!!

Loading...

Thursday, 31 May 2012

AZMIN ALI GAGAL KELENTONG RAKYAT???


Baru-baru ini kita dikejutkan oleh khabar berita yang mana Padang Bola PKNS Kelana Jaya yang begitu simbolik dan bersejarah yang telah melahirkan ramai bintang-bintang bolasepak tanahair ingin dihapuskan dan di bangunkan sebuah shopping Mall jutaan ringgit diatas tapak tersebut.

Pada tanggal  23 Mei 2012 - Sesi dialog diantara penduduk Kelana Jaya, PKNS dan pemaju yang diadakan di Kompleks Sukan Kelana Jaya, dalam usaha untuk menyakinkan rakyat Kelana Jaya untuk menerima pembangunan mall tersebut telah bertukar menjadi agak tegang apabila rata-rata penduduk yang hadir dengan lantang menolak pelan pembangunan di tapak Kompleks Sukan dan Padang PKNS Kelana Jaya.


Wakil PKNS yang hadir ialah YB Azmin Ali dan Pengurus Besar PKNS itu sendiri Othman Omar , ahli Dewan Undangan Negeri (Seri Setia) , YB Nik Nazmi yang juga bertindak sebagai pengerusi majlis, manakala yang lain yang turut hadir ialah konsultan-konsultan dan peguam yang terlibat dalam projek pembangunan di dalam kawasan padang PKNS Kelana Jaya.

Penduduk yang hadir dalam sesi dialog mendakwa tujuan sebenar dialog diadakan adalah usaha PKNS dan pemaju untuk berkompromi dengan penduduk bagi menerima cadangan pembangunan yang diubahsuai bagi kepentingan penduduk setempat. Namun kehendak majoiriti penduduk ialah untuk mengekalkan padang bola dan Kompleks Sukan PKNS Kelana Jaya tanpa ada apa-apa lagi pembangunan lain.



Azmin Ali kelihatan berang dan merah padam kerana tidak berjaya menyakinkan rakyat Kelana Jaya. Agak-agaknya pemikiran beliau macam mana UMNO merancang dan melaksanakan kerja ini kerana sudah menjadi resam Pakatan Rakyat apa sahaja perbuatan mereka yang tidak disukai rakyat mereka akan meyalahkan UMNO dengan mengatakan ini kerja UMNO. Tapi opppss nanti dulu... rata-rata yang menentang dan membangkitkan isu penolakan pelan tersebut adalah mereka yang berbangsa Cina. Pakar analysis politik khusus dari Pakatan rakyat juga dalam diam mengatakan Bangsa Cina masih menolak BN dan Bangsa Cina tidak lagi menyokong BN jadi takan ini pun kerja UMNO. Apakah Bangsa Cina sudah mula sedar dan mula kembali menyokong Barisan Nasional?


Namun semalam satu bukti mungkin ada berlaku salah laku baik dengan sengaja atau tidak telah didedahkan. Tetapi agak mustahil tidak sengaja kerana macam mana satu kawasan boleh punyai dua status? Rupa-rupanya padang bola Kelana Jaya telah digazetkan sebagai kawasan lapang dan rekreasi yang tidak boleh dibangunkan perumahan bertingkat dan pusat komersial disitu.


Datuk Bandar Petaling Jaya, Datuk Mohamad Roslan Sakiman berkata, MBPJ hanya akan mengguna pakai Rancangan Tempatan Petaling Jaya 2 (RTPJ2) yang dicetak oleh Jabatan Perancang Bandar dan Desa (JPBD), Selangor.

"Dalam RTPJ2 itu, padang tersebut digazetkan sebagai kawasan lapang dan rekreasi. Jadi, tidak boleh dibangunkan perumahan bertingkat dan pusat komersial di situ dan MBPJ hanya akan merujuk dokumen asal tersebut dalam mesyuarat pusat sehenti (OSC) akan datang.
"Kini, siasatan dalaman sedang dijalankan untuk mengetahui mengapa terdapat perbezaan dalam RTPJ2 yang dicetak JPBD, Selangor dan dokumen sama yang dicetak MBPJ. Baca Selanjutnya

Persoalannya kenapa ada dua status tanah tersebut yang mana jelas status yang dipakai oleh mereka yang beria-ia nak bangunkan pusat komersial jutaan ringgit di situ adalah status yang membolehkan mereka melaksanakan pembangunan tersebut. Apakah mereka telah menukar status tanah tersebut bagi mengaburi rakyat dan pihak berkuasa kerana ingin mengaut keuntungan jutaan ringgit?  Ini persoalan yang akan terjawab apabila siasatan telah dijalankan seperti kata Datuk Bandar Petaling Jaya yang beliau akan memastikan siasatan berhubung dua status tanah itu akan dijalankan.


Dimanakah nanti kita ingin melahirkan insan seperti Super Mokh dimasa hadapan untuk mengharumkan nama negara di persada Dunia kalau habis semua padang-padang di samun dan dibangunkan pusat komersial jutaan ringgit?  Oh lupa pula.. kerja Pakatan Rakyat bukan ke arah mengharumkan nama negara tetapi lebih kepada menjahanamkan nama baik negara hinggakan sedikit yang ada yang boleh menyumbang ke arah itu pun mereka jijik dan nak hapuskan.

Inilah padah bagi kuasa kepada mereka yang hanya hendak menyamun kekayaan yang telah dibina dan dikumpul oleh Kerajaan terdahulu iaitu Kerajaan Barisan Nasional. Ayuh kita pulangkan kembali kuasa kepada Kerajaan Barisan Nasional demi masa depan kita bersama. Kita sayangi negara dan kita sokong usaha mengharumkan nama negara dan apa saja legasi kearah itu. Hanya Kerajaan Barisan Nasional sahaja yang berusaha kearah itu....


Gombak!!! Gempur!!!

Wednesday, 30 May 2012

PERJUANGAN INI - DATUK SAID ANUAR SAID AHMAD PENYELARAS BN DUN GOMBAK SETIA



video

Paparan clip ini jelas membuktikan kesungguhan dan kerja kuat yang dilakukan oleh pemimpin Barisan Nasional dalam menjalankan tanggung-jawab yang diamanahkan dan digalas demi kebajikan dan juga kesejahteraan rakyat khususnya rakyat di DUN Gombak Setia. Walaupun Barisan Nasional tidak lagi merupakan parti yang menguasai kerajaan negeri namun itu tidak bermakna Kerajaan Barisan Nasional bersikap lepas tangan dan mengabaikan rakyat. Walau rakyat Selangor telah menghukum parti Barisan Nasional pada PRU 12 tempoh hari, kerajaan Barisan Nasional dan pemimpinnya masih lagi memberi khidmat terbaik dalam menjaga kesejahteraan dan kebajikan rakyat.

Di negeri yang mana Barisan Nasional kalah dan tidak lagi menjadi kerajaan negeri seperti di Selangor ini, diwujudkan jawatan Penyelaras-penyelaras baik diperingkat DUN mahupun diperingkat Parlimen. Mereka ini bertanggung-jawab dalam melaksanakan tugas-tugas yang sama yang dilakukan oleh Wakil Rakyat dalam memberikan khidmat kepada rakyat. VT diatas adalah bukti keperihatinan dan bertanggung-jawabnya Kerajaan Barisan Nasional kepada rakyat yang mana bukti nyata ini memperlihatkan Penyelaras Barisan Nasional DUN Gombak Setia, Datuk Said Anuar Said Ahmad melaksanakan tanggung-jawab yang diamanahkan oleh pucuk pimpinan. Syabas MNK ucapkan dan teruskanlah usaha gigih ini kerana rakyat melihat dan menilai kegigihan kita dan InsyAllah rakyat akan membalas dengan memberikan kepercayaan semula kepada Barisan Nasional khususnya di Gombak ini pada PRU 13 nanti.

Kepada semua penyelaras-penyelaras Barisan Nasional, ayuh kita pergiatkan usaha dan kita tambah kerajinan kita dalam memberi khidmat yang terbaik kepada rakyat. Tahniah dan Syabas sekali lagi MNK ucapkan kepada semua penyelaras-penyelaras Barisan Nasional baik dari peringkat DUN mahupun Parlimen di seluruh negara. Terima Kasih Penyelaras-Penyelaras Barisan Nasional seluruh Negara.

Thursday, 24 May 2012

BERANG AZMIN ALI KENA SERANG....?


Bukan semudah itu wahai kuda tunggangan DAP untuk menipu dan menyamun kekayaan rakyat. Bangunan Hak milik kerajaan Selangor yang telah berjaya di jual itu kita tidak boleh buat apa apa, tetapi kini tidak lagi.  Rakyat dah sedar dan mula bangkit dari tidur yang lena dan angan-angan Mat Jenin yang dijanjikan oleh Pakatan Rakyat. Rakyat Kelana Jaya sedar dan tidak inginkan pembangunan yang hanya menguntungkan kantung-kantung DAP semata-mata. Mereka masih menilai budaya dan keperluan masyarakat dan memberi keutamaan Padang Bola di SS7 itu. Jangan pulak kata ini kerja UMNO kerana yang ramai rakyat yang bangkit dan membantah itu adalah rakyat berbangsa Cina. Jelas Bangsa Cina pun dah benci dan meluat serta tidak tahan dengan cara pentadbiran Kerajaan Pakatan Rakyat di Negeri Selangor ini. Yang herannya kenapa Azmin Ali yang kedepan dan kena jadi kambing hitam menerima dan cuba menipu rakyat Kelana Jaya? Mana Exco kerajaan negeri yang bertanggung-jawab dalam hal kerajaan tempatan dari DAP tu? Mana Exco hal-hal tanah Selangor dari DAP tu? Ini projek kerajan negeri Selangor ker siapa? Azmin Ali disitu atas kapasiti apa? Kalau kat Gombak lain lah sebab dia Ahli Parlimen Gombak....

Dulu semasa menjadi pembangkang senang cakap menyebelahi pihak rakyat untuk membantunya kerana Kerajaan zalim dan menindas rakyat bawahan,...Baca selanjutnya:

MNK note: TQ Melayu Berwawasan.

Gombak!!! Gempur!!!

Wednesday, 23 May 2012

SYARAT UMNO PULA KALAU PAS NAK MUZAKARAH


Sekarang ini sibuk terdengar disana sini di kedai-kedai kopi pak aji dan pak lebai memperkatakan dan merumus serta membuat analisa tersendiri berhubung dengan keberangkalian PAS dan UMNO bersatu sekiranya lontaran untuk Muzakarah yang dilontarkan oleh rakan Mursyidul Am TIBAI Zahid Mat Arip iaitu Mursyidul Am PAS Nik Aziz tempoh hari.

Namun belum pun persetujuan atau diadakan perbincangan berhubung dengan muzakarah yang dinanti-nanti oleh seluruh umat Islam di Malaysia ini baik yang PAS, yang UMNO, yang PKR yang DAP itu di adakan Mursyidul Am Pas telah meletakkan beberapa syarat Pra Muzakarah tersebut. Syarat-syarat nya adalah seperti berikut:-

"Kalau UMNO nak bersatu (dengan Pas), tukar dasar kebangsaan dia, bubuh (letak) Islam. Bukan buat keputusan secara berseorangan, tetapi perlu buat secara rasmi bahawa UMNO tukar dasar kebangsaan kepada Islam.

"UMNO kena terima Pas sekali dengan pakatan (pembangkang). Bila UMNO dah ubah dasarnya, mereka kena bersama dengan pakatan," katanya kepada pemberita selepas merasmikan mesyuarat agung ke-37 Pas Kawasan Kuala Terengganu di Markaz Tarbiyyah Pas di Kuala Ibai, dekat sini hari ini.

Namun itu syarat PAS kepada UMNO, apa pula syarat UMNO? Apakah PAS fikir tentang syarat dia sahaja tanpa fikirkan apa UMNO tidak ada syarat ker? Walhal mereka yang mengeluarkan idea dan permintaan untuk muzakarah dengan UMNO? Kenapa timbul balik mereka nak muzakarah dengan UMNO? Apakah kerana mereka sedar kini sokongan orang Melayu kepada PAS telah berkurangan dan lemah? Mereka yang nak muzakarah dengan kita mereka yang 'demand' letak syarat yang pelik-pelik seperti sengaja diletakkan syarat tersebut agar muzakarah itu hanya menguntungkan pihak PAS dan merugikan pihak UMNO hinggakan hampir mustahil untuk UMNO menerima syarat yang diletakkan itu maka rancangan muzakarah itu akan gagal. Jadi lepas ini mereka akan jaja pulak seluruh negara mengatakan UMNO jahil dan menolak muzakarah demi kebaikkan ummah sejagat di Malaysia ini. UMNO tolak perintah Allah untuk berpegang pada tali Allah dan bersatu sebagai Ummah Islam. UMNO menolak saranan PAS untuk tukar dasar bubuh Islam. Apakah ini perancangan Anwar melalui Mursyidul Am Pas si Nik Aziz ini. Sebab itu kalau kita lihat bila Hadi Awang menolak berhubung muzakarah ini apa kata Nik Aziz?

Nik Aziz berkata...

“Ini keputusan saya dan tidak ada kena-mengena dengan orang lain, jadi saya tak kisah walau ada yang tidak bersetuju.

"Saya tak ganggu presiden saya. Yang saya sebut, saya nak muzakarah dengan Umno kenapa tolak Islam. Kalau dia (Hadi) tak setuju dengan saya, tak apa... yang penting muzakarah," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Pasar Kota Jembal, di Kota Bharu.

Abdul Hadi sebelum ini dilaporkan berkata PAS tidak akan mengadakan muzakarah dengan Umno sebagaimana yang dilaporkan oleh media sebelum ini, sebaliknya sedia berbincang dengan NGO.

Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin pula berkata Umno sedia bermuzakarah dengan mana-mana NGO yang berasaskan Islam dan Melayu, sekiranya PAS tidak bersedia berbuat demikian.

Nik Abdul Aziz berkata beliau juga tidak akan melonggarkan syarat yang telah ditetapkannya iaitu membincangkan mengenai dasar kebangsaan yang diamalkan Umno jika parti itu benar-benar mahu mengadakan muzakarah dengan PAS - AgendaDaily

Jadi bagi MNK sudah lah tu wahai Nik Aziz, hentikan lah sendiwara kamu itu? Jangan nanti jatuh golongan munafik. Bertaubat lah wahai Nik Aziz selagi Allah beri kamu peluang untuk bertaubat.  Banyak sangat dah buat perkara yang bercanggah dengan tuntutan Islam ini. Apa tak tahu kafir yang menentang Islam dan nak menghancurkan Islam itu adalah Kafir Harbi yang mana kita wajib memerangi mereka bukan bekerjasama dengan mereka. DAP tentang penubuhan negara Islam ini kamu patut letak syarat itu kepada DAP dahulu sebelum kamu bekerjasama dengan DAP kalau DAP setuju baru kamu letakkan syarat muzakarah itu kepada UMNO.

Apa kata UMNO letak syarat pula..kita boleh terima syarat diatas itu semua dengan syarat kalau syarat  Pertama DAP kena setuju dasar negara Islam di Malaysia ini dan masuk dalam perlembagaan DAP. Kedua PAS bubar parti dan semua ahli PAS masuk UMNO. Boleh ker????


Gombak!!! Gempur!!!

MARI MENGENALI PENYELARAS BARISAN NASIONAL PARLIMEN GOMBAK.....




MNK rasa tidak perlu MNK menulis panjang tetapi cukup sekadar anda melihat sendiri paparan dibawah ini dan terpulang pada masing-masing melakukan penilaian yang ikhlas dan jujur. Pemimpin BN kurang berceramah di pentas politik sepanjang 4 tahun ini tetapi lebih kepada gerak kerja diperingkat akar umbi menjaga dan mengambil kira permasalahan rakyat tidak mengira parti atau punyai kuasa kerajaan negeri atau tidak.

video


GOMBAK!!! GEMPUR!!!

Tuesday, 22 May 2012

DEBAT KJ VS RAFIZI APA HASILNYA?


Semalam berlaku satu lagi sesi debat dan kali ini debat di antara Ketua Pemuda UMNO Malaysia iaitu saudara Khairy Jamaluddin dengan Pengarah Strategi Pakatan Rakyat Saudara Rafizi Ramli yang di tayangkan secara langsung oleh Astro Awani jam 10 malam.

Didalam alam maya juga sepanjang sesi debat itu berlangsung tak kurang hebat debatan yang terjadi diantara para penyokong Barisan Nasional dan Pakatan Rakyat. Ada yang mengatakan KJ melondehkan dan membuat Rafizi kelihatan seperti budak hingusan dan sebaliknya. Ada yang mengatakan KJ hebat berdebat berbanding Rafizi dan juga tidak kurang yang mengatakan sebaliknya. Namun pagi ini selesai sudah agenda debat semalam. Apa kesimpulan dan hasil debatan tersebut? Apa ada kata putus dan persetujuan yang dicapai setelah berhempas pulas berdebat? Apa ada tindakan susulan yang mana hasil debatan itu dibawa kepada meja rundingan? Tiada.!!

Yang tinggal hanya penilaian rakyat terhadap rancangan debat semalam siapa yang hebat berdebat dan siapa yang handal berdebat. MNK percaya intipati debatan tersebut juga akan dilupakan dalam masa 2 bulan lagi atau mungkin lagi cepat. Yang akan rakyat ingat ialah bagaimana salah sorang ahli panel debat tersebut lebih hebat daripada yang satu lagi. Itu sahaja. Namun begitu lebih ramai rakyat akan lebih mengenali Rafizi Ramli selepas semalam kerana telah berjaya muncul dalam televise secara langsung di kaca tv. Kehangatan dan momentum yang dimainkan kononnya ianya debat alaf kini antara dua tokoh hebat juga menjadikan mereka yang sebenarnya tidak ambil peduli pasal isu yang didebatkan iaitu PTPTN turut ternanti-nanti dan terlekat di kaca TV semata-mata ingin melihat tokoh yang mana hebat berdebat. Walhal sepanjang perdebatan tersebut Rafizi banyak lari tajuk dan lari dari matlamat asal untuk mendapatkan penyelesaian isu PTPTN ini sama ada patut dimansuhkan atau tidak.

Bagi MNK kita sudah ada pentas debat yang paling utama dan paling agung di Malaysia ini iaitu Parlimen dimana apa sahaja usul dan perkara boleh dibawa dan dibahaskan atau didebatkan. Tetapi apa kita lihat yang terjadi didalam Parlimen kalau Pakatan Rakyat tidak puas hati dengan debatan yang dibawa oleh Barisan Nasional mereka akan keluar dewan tanda protes kononnya. Dan tidak kurang pula debatan atau perbahasan bertukar menjadi serangan kepada individu atau parti lawan sebaliknya. Kadang-kadang MNK rasa macam Parlimen pun tidak digunakan dengan bernas dan sebaiknya di mana akhirnya siapa yang majoriti akan menyokong dan meluluskan tidak mengambil kira debatan atau bahasan yang dibawa oleh mana-mana pihak itu bernas atau lebih baik. Maka tidak akan wujud pembangkang yang benar-benar cuba memberikan yang lebih baik cadangan dan bahasan mereka itu dari apa yang dicadangkan. Tidak akan wujud "check and balance" dalam erti sebenarnya tetapi lebih kepada menghentam dan memburukkan satu sama lain dan tidak kurang pula sesi menfitnah demi political mileage parti masing-masing.

Seperti di Selangor dimana Barisan Nasional menjadi pembangkang walau bukti sahih dan analysis serta nasihat pakar di bentangkan didalam dewan seperti isu air tidak diambil kira kerana tidak mahu dilihat pembangkang di Selangor iaitu Barisan Nasional menyajikan yang lebih baik dari Kerajaan Negeri Pakatan Rakyat dan akhirnya bila tiba waktu mengundi usul sudah pasti semua ADUN kerajaan Negeri dari Pakatan Rakyat akan menyokong usul yang dibawa Pakatan Rakyat walau bahasan yang dibawa oleh Pembangkang iaitu Barisan Nasional lebih baik. Ini melihatkan kita debat dan bahasan walau di dalam Dewan Undangan Negeri atau Parlimen pun tidak berjaya merubah apa apa ini kan pula Debat Jalanan di kaca tv dan di tempat umum. Jadi apa perlu debat ini dilayan dan di gembar-gemburkan?

Adakah dalam sesi debat semalam di berikan rangka atau blue print bagaimana cara pelaksanaan untuk mengubah dasar pendidikan berhubung PTPTN ini dibawa oleh Rafizi? Bagaimana Strategi nak memansuhkan PTPTN ini dan bagaimana pula nak cover balik perbelanjaan yang belum lagi dikutip dari pemiutang yang menjangkau 6 billion itu?Takde...Kata Pakar Strategi Pakatan Rakyat dan kalau Pakar Strategi Pakatan Rakyat pun tidak mampu memberikan satu formula atau strategi yang bernas untuk diguna pakai dalam usaha memansuhkan PTPTN ini maka apa tandanya? Debat ini hanyalah Retorik wajah baru iaitu Retorik bukan di pentas ceramah tetapi Retorik Debat yang mendapat live coverage oleh Rangkaian Television dan Media Perdana... inilah helah pembangkang untuk mencuri dan menyelinap kedalam arus perdana dan rangcang TV atas nama Debat.

Gombak!!! Gempur!!!

Monday, 21 May 2012

MISI SG. CHINCHIN SUMBANGAN MANGSA BANJIR!!



video

Paparan Video ini pasti akan membuat kepimpinan Pakatan Rakyat di Gombak khususnya di DUN Gombak Setia ini tidak senang duduk kerana mereka sendiri gagal memberikan apa apa sumbangan dan bantuan kepada mangsa-mangsa banjir rantau Gombak kerana birokasi dan agenda politik di peringkat kepimpinan Pakatan Rakyat Negeri Selangor sendiri. Akhirnya dek kerana mengejar jawatan dan kepentingan pribadi masalah rakyat Gombak seperti masalah banjir ini tidak diendahkan dan sanggup membiarkan rakyat Gombak menderita kerana kepentingan pribadi masing-masing. Mujur mereka ini boleh mengadu nasib kepada Penyelaras BN DUN Gombak Setia Datuk Hj. Said Anuar Said Ahmad dan yang mana beliau bersama jentera DUN beliau telah berusaha dan berjaya membantu dan meringankan bebanan rakyat rantau Gombak yang dilanda bencana banjir tempoh hari.

Syabas Penyelaras BN DUN Gombak Setia Datuk Hj. Said Anuar Said Ahmad. Insyallah, InsyaAllah, InsyaAllah rakyat Gombak akan memberi kemenangan kepada Barisan Nasional pada PRU 13 nanti.

Gombak!!! Gempur!!!

Sunday, 20 May 2012

AZMIN ALI vs PEMUDA UMNO GOMBAK?




Kita harus belajar dari kesilapan yang telah kita lakukkan dan kita harus terima segala teguran dan pengajaran yang kita dapat dari kesan dan juga sikap yang kita atau pemimpin sebelum kita lakukkan hingga rakyat menghukum Barisan Nasional dan UMNO khususnya di Gombak ini. hampir 4 tahun berlalu dan MNK lihat pemimpin-pemimpin UMNO dan Barisan Nasional di Gombak ini telah jauh mengorak langkah ke arah perubahan demi mengejar cita-cita untuk merampas kembali Gombak ini dari tangan pembangkang seterusnya menyumbang kepada usaha merampas kembali Selangor daripada tangan Pakatan Rakyat. 

Transformasi yang disarankan oleh Presiden Parti YAB Dato Seri Najib kepada seluruh pimpinan UMNO di seluruh negara hingga ke akar umbi benar-benar di pegang oleh pemimpin UMNO di Gombak ini. Kerja keras mereka dalam memenangi kembali hati rakyat dan menyakinkan kembali rakyat khususnya rakyat Gombak untuk bersama Barisan Nasional dan UMNO telah mula menampakkan bunga-bunga kejayaan. Tetapi usaha ini oleh pemimpin pemimpin kita sahaja tidak cukup kerana akhirnya pada hari mengundi itu nanti yang akan menjadi penentu kepada segala penat jerih selama 4 tahun kita berjuang dan melaksanakan pelbagai program dan aktiviti serta kerja-kerja kebajikan. Hari mengundi itu nantilah yang akan menjadi penentu kepada segala-galanya.

Kalau kita kerja kuat di hari mengundi, kita laksanakan segala tanggung-jawab dan amanah yang telah diberikan dengan gigih dan penuh dedikasi maka di akhir hari, ketika pusat-pusat mengundi ditutup baru lah kita boleh menarik lafaz lega kerana semua pengundi kita telah berjaya kita keluarkan kita jemput kita bawa untuk mengundi. Semua laporan dan gerak kerja yang dipertanggung-jawabkan kepada Pemuda telah kita laksanakan dengan sempurna. Itu semua akan menjadi faktor kepada kemenangan atau kekalahan kita nanti sewaktu PRU 13. Oleh itu ayuh kita kuatkan semangat dan kita tekadkan azam akan bekerja habis-habisan demi memastikan kemenangan kepada Barisan Nasional dan UMNO di Gombak ini.  Walau apa sekali niat di hati, walau apa sekali keinginan diri, kita letak tepi kita patuh kepada arahan Ketua yang hakiki. Kita ikut cakap Ketua Pemuda Bahagian yang sah dan kita laksanakan arahan yang diberi demi kemenangan Parti pada PRU 13 nanti.

Ayuh Pemuda Gombak kita Gempur Gombak.....
Gombak !!! Gempur!!!

Memang tidak dinafikan kalau tanya rata-rata rakyat di Gombak ini tahu dan sedar bahawa hanya pemimpin Barisan Nasional baik di peringkat DUN mahu pun Parlimen yang benar-benar bekerja keras demi kesejahteraan rakyat khususnya rakyat di Gombak ini semenjak kekalahan 4-0 di Parlimen dan DUN Gombak ini. Apa yang telah dilaksanakan di Gombak ini oleh pemimpin-pemimpin Pakatan Rakyat yang mempunyai kuasa kerajaan negeri selama 4 tahun ini?

Tiada pembangunan, tiada kemajuan, tiada penambahbaikan dari segi infra mahupun khidmat yang diberikan. Jelas bahawa kepimpinan Pakatan Rakyat setelah mendapat kuasa kerajaan negeri gagal memberikan khidmat sebaik Kerajaan Barisan Nasional. Tetapi kerana beberapa perkara yang kita terlepasa pandang khususnya mantan-mantan pimpinan Barisan Nasional dan UMNO khususnya di Gombak ini kita telah menerima kekalahan sewaktu PRU12. Kekalahan tersebut telah memberikan satu kesedaran dan kejutan kepada Barisan Nasional dan UMNO di Gombak ini. Lebih-lebih lagi apabila Gombak turut menjadi salah satu penyumbang kepada kekalahan Negeri Selangor kepada Pakatan Rakyat.

Monday, 14 May 2012

FAKTOR KEKALAHAN AZMIN ALI DI GOMBAK PADA PRU 13



Kedengaran sejak kebelakangan ini bahawa terdapat pergolakkan dikalangan pimpinan PKR tertinggi di Selangor ini. Ialah memandangkan pilihanraya umum dah dekat sangat jadi berebut-rebut lah kesemua pemimpin PKR khususnya di Selangor ini untuk jawatan-jawatan tertinggi baik dalam parti atau pun bercita-cita dan berangan-angan nak jadi pemimpin tertinggi kerajaan negeri atau pusat. Nak jadi Menteri Besar atau Pak Menteri kononnya. Mana tidaknya, PKR ini sendiri lahir dari kalangan mereka-mereka yang oppurtunist dan gila kuasa baik dari Defactonya yang tergila-gila nak jadi Perdana Menteri turun pulak kepada anak didiknya iaitu pemimpin peringkat nasional mereka yang tergila-gila nak jadi Menteri Besar dan Pak Menteri atau Timbalan Menteri.

Kalau kita kaji-kaji balik, bila dekat pemilihan PKR atau dekat PRU je parti ini akan bergolak dengan begitu hebat sekali. Jelas terbukti sudah ada percakaran di kalangan Pemimpin PKR Negeri Selangor. Mana tidaknya ada ker kita tidak mempertahankan boss kita kalau bilamana boss kita dikaitkan dengan scandal aiskrim tu. "No Comment" katanya. Dah lah tu dengar khabarnya Azmin Ali tidak mendapat apa-apa bantuan dan peruntukkan dari kerajaan negeri Selangor kerana Menteri Besarnya si Khalid Gagap tidak sebulu dengan Azmin Ali dan tidak meluluskannya. Jadi khususnya kepada mangsa banjir di Rantau Gombak ini apa yang Azmin Ali boleh berikan? Hanya sokongan moral sahaja ker? Baca Selanjutnya... 

Jadi tiada lah apa-apa sumbangan yang sepatutnya dari Ahli Parlimen Gombak ini kepada rakyat Gombak yang dilanda musibbah banjir ini yang amat-amat memerlukan pembelaan dari seorang Ahli Parlimen.  Dah lah Wakil Rakyat yang ada dulu yang bertanding atas tiket PAS mewakili Pakatan Rakyat telah dipecat oleh Pas dan dibuang dari menduduki kerusi Exco Kerajaan Negeri. Maka disini tiada lah pembelaan yang boleh dipohon dari Wakil Rakyat sah Dun Gombak Setia ini kerana sudah tidak lagi bersama Pakatan Rakyat di Selangor ini dan bukan lagi mewakili kerajaan negeri. Oleh yang demikian harapan sepenuhnya disandarkan kepada Ahli Parlimen Pakatan Rakyat yang masih kekal bersama Pakatan Rakyat iaitu Azmin Ali agar dapat memohon dari Kerajaan Negeri Selangor bantuan kepada rakyat Gombak ini.  Tetapi terang lagi bersuluh, harapan itu hanya kekecewaan semata-mata kerana berebutkan kuasa dan menjadikan kedudukan dan jawatan masing-masing mengatasi segala-galanya hatta kebajikan rakyat dan kesusahan serta penderitaan rakyat pun tidak diendahkan yang penting aku berkuasa dan kekal berkuasa.

Mujurlah ada Penyelaras Barisan Nasional Dun Gombak Setia yang mana jawatan Penyelaras ini di cipta oleh Kerajaan Pusat dimana tugasan seorang Penyelaras Barisan Nasional ini kalau diperingkat Dun itu sama seperti seorang Wakil Rakyat. Penyelaras Barisan Nasional ini dilantik di tempat di mana Barisan Nasional kalah sewaktu PRU yang lepas. Lihat lah sendiri betapa perihatinnya Kerajaan Barisan Nasional kepada rakyat dalam menjaga hal ehwal kebajikan rakyat walau rakyat menghukum dan tidak memilih calon mereka namun mereka tetap melantik seorang Penyelaras untuk menjaga hal ehwal seluruh rakyat di kawasan tersebut. Apa ini dilakukan oleh Parti Pembangkang di kawasan mereka kalah? Tidak sekali...mereka mengejar jawatan, persetan nasib rakyat.
 

Berbeza dengan UMNO  dan BN, Rakyat Di dahulukan dan Pencapaian di utamakan.


Ini jelas terbukti sewaktu banjir di rantau Gombak tempoh hari Penyelaras Barisan Nasional DUN Gombak Setia Datuk Hj. Said Anuar Said Ahmad adalah orang yang pertama turun melawat mangsa-mangsa banjir di Rantau Gombak ini seawal jam 6.30pagi. Bukan sekadar turun menziarahi serta memberi sokongan moral seperti Azmin Ali tu tetapi dalam masa yang sama meninjau kawasan untuk difikirkan apakah bantuan dan keperluan yang boleh disalurkan kepada mangsa-mangsa banjir dan turut memberikan sumbangan segera berbentuk wang ringgit dan makanan bagi meringankan beban mangsa-mangsa. Setelah tinjuan di buat jentera-jentera BN peringkat DUN Gombak Setia dimaklumkan dan bantuan susulan pula diproses agar Mangsa Banjir dapat pembelaan. Bayangkan banjir melanda Rantau Gombak pada Isnin 07/05/2012 dan pada tarikh yang sama Bantuan Segera telah diberikan oleh Penyelaras BN kepada mangsa banjir dan pada 09/05/2012 barangan bantuan susulan seperti dapur masak, Pek makanan mengandungi beras, gula, kopi, teh, garam, minyak masak etc etc dan Tilam telah siap di Pejabat Penyelaras BN Dun Gombak Setia Datuk Hj. Said Anuar b. Said Ahmad dan telah mula diagih-agihkan kepada mangsa-mangsa banjir yang terdiri sebanyak lebih 180 rumah kesemuanya.

Maka rakyat Gombak telah melihat sendiri bukti jelas dan telah boleh melakukan penilaian dan mereka  sudah muak dengan retorik pembangkang yang mana jelas Pakatan Rakyat di Gombak ini gagal melaksanakan amanah yang diberikan oleh rakyat kepada mereka dalam menjalankan tanggung-jawab mereka kepada rakyat Gombak. Rakyat melihat sendiri betapa kerja keras serta usaha berterusan dan bukan bermusim yang dilakukan oleh pemimpin Barisan Nasional khususnya di Gombak Setia ini yang mana telah benar-benar menghayati saranan YAB Perdana Menteri Malaysia selaku Presiden UMNO sendiri untuk seluruh kepimpinan UMNO melakukan Transformasi terhadap UMNO itu sendiri dalam memastikan pembelaan rakyat dan bangsa Melayu ini akan diteruskan bersesuaian dengan Slogan Rakyat Di dahulukan Pencapaian Di Utamakan. Dan Semangat ini lah yang telah ditunjukkan oleh baik Penyelaras BN Dun Gombak Setia Datuk Hj. Said Anuar Said Ahmad, Penyelaras Barisan Nasional Parlimen Gombak Datuk Hj. Megat Zulkarnain dan hinggalah Ahli Majlis Tertinggi UMNO Datuk Abdul Azeez Abdul Rahim selaku Pengerusi Kelab Putera UMNO 1Malaysia yang mana mereka ini berganding bahu bersama-sama menjayakan kesemuanya agar  sumbangan-sumbangan ini dapat disalurkan kepada rakyat Gombak mangsa banjir untuk meringankan bebanan mereka dengan kadar segera. Syabas dan Tahniah MNK ucapkan dan percayalah kalau semangat ini yang dibawa dan diteruskan hingga PRU 13 nanti pasti inilah menjadi faktor utama menyumbang kepada kekalahan Azmin Ali di Gombak ini malah bukan sahaja Azmin Ali, siapa pun jua calon Pakatan Rakyat di Gombak ini sudah pasti kemenangan akan memihak kepada Barisan Nasional.

Gombak!!! Gempur!!!

Sunday, 13 May 2012

Thursday, 10 May 2012

RAKAMAN VIDEO..INI KERJA AZMIN ALI???



video


Cuba perhatikan betul-betul apakah si pelaku didalam Video ini ialah Azmin Ali, Ahli Parlimen PKR Gombak??? Kalau bukan Azmin Ali kenapa dan mengapa?? Bukankah apa yang dilakukan sipelaku didalam gambar ini sebenarnya memang kerja Azmin Ali??  Kita kenal siapa Azmin Ali dan ini memang kerja Azmin Ali.....

Tetapi tidak beliau tidak melaksanakan tanggung-jawab beliau yang sepatutnya selaku Ahli Parlimen Gombak tetapi membiarkan rakyat Gombak yang dilanda banjir dalam kesengsaraan. Ini perjuangan negara kebajikan ker? Mujur ada Penyelaras BN Parlimen Gombak Datuk Megat Zulkarnain bersama Ahli Majlis Tertinggi UMNO Malaysia dan Presiden Kelab Putera 1Malaysia Datuk Azeez Rahim yang perihatin dengan segala permasalahan rakyat dan segera turun padang membela nasib rakyat di Gombak. Video di atas adalah rakaman lawatan Datuk Azeez Rahim dan Datuk Megat Zulkarnain ke kampung MNK sendiri iaitu Kg. Sungai Chinchin yang telah dilanda banjir tempoh hari dan mereka turun dengan memberikan bantuan dapur, bahan asas keperluan untuk stok 1 bulan dan akan menyusul tilam 2 setiap rumah kepada seluruh mangsa banjir di Rantau Gombak yang berjumlah lebih kurang 180 buah rumah yang terlibat.

Bagi pihak rakyat Gombak dan khususnya penduduk Kampung Sungai Chinchin, MNK mengucapkan jutaan terima kasih kepada Datuk Azeez Rahim dan Datuk Megat Zulkarnain yang berbudi kepada rakyat Gombak khususnya rakyat Kg. Sungai Chinchin. Ini lah pemimpin yang kita khendaki di Gombak dan Malaysia ini.

Buat kedua-dua pemimpin muda UMNO dan Barisan Nasional ini ku hadiahkan pepatah minangkabau ini....

Anak ikan dimakan ikan,
Gadang ditabek anak tenggiri.
Ameh bukan perakpun bukan,
Budi saketek rang haragoi.

Bukan emas dan bukan perak yang diminta tetapi budi yang sedikit itu yang dihargai dan InsyaAllah rakyat Gombak akan membalas budi pada PRU 13 nanti dengan memberikan kemenangan yang gemilang kepada Barisan Nasional di Gombak ini.


Gombak!!! Gempur!!!

Wednesday, 9 May 2012

AZMIN ALI GAGAL BELA RAKYAT GOMBAK!!!



Sedang rakyat Gombak dirundung bencana dan bersedihan akibat bencana alam banjir yang melanda rumah-rumah mereka? Mana tanggung-jawab Ahli Parlimen PKR Gombak Azmin Ali? Rumah kampung ditepi sungai dinaikki air hingga ke paras pinggang tidak sama dengan rumah banglo Azmin Ali yang diatas Bukit Antarabangsa tersergam indah. Rakyat memikirkan bagaimana pagi ini aku hendak makan atau malam ini kami hendak makan kerana barang mentah dan dapur habis musnah kerana banjir tetapi Azmin Ali tidak perlu memikirkan itu semua. Dia tidak perlu risau kerana rumah dia atas bukit tidak akan sekali-kali dilanda banjir. Rumahnya besar bernilai jutaan ringgit.  



Itu rezeki dia bukan MNK dengki atau irihati atas kekayaan Azmin Ali ini atau peduli apa tentang dia makan atau tidak? Sama ada dia ada tempat tinggal atau tempat untuk tidur? Ada baju sekolah anak-anak untuk kesekolah esok? Tetapi selaku Ahli Parlimen Gombak yang mana rakyat Gombak telah mengundi dan memberi mandat kepada beliau untuk memastikan segala urusan rakyat Gombak di selesaikan beliau mesti ambik tahu dan sudah pasti beliau seharusnya orang yang pertama turun ke padang meninjau keadaan mangsa-mangsa banjir di Gombak ini kerana beliau adalah Ahli Parlimen Gombak. Beliau harus turun bukan sekadar turun jam 11.30 pagi dan hanya  beri sokongan moral!!! Tetapi turun awal pagi dengan segala jentera yang ada dibawah kuasa bidang kerajaan negeri untuk meringankan beban rakyat Gombak. Kerajaan Negeri Selangor dibawah Pakatan Rakyat sekarang ini? Berapa dana khas yang Azmin Ali mintak dari kerajaan Selangor untuk meringankan beban mangsa banjir Gombak misalnya? Apa sumbangan dari kerajaan negeri kepada mangsa banjir Gombak ini? Itu yang patut Azmin Ali dan Kerajaan Negeri Selangor lakukan untuk mangsa banjir dan rakyat Gombak ini. 


Alhamdullilah dan syukur MNK kerana orang yang pertama hadir dan melawat mangsa-mangsa banjir seawal jam 6.30 pagi lagi adalah Penyelaras Barisan Nasional DUN Gombak Setia yang tinggal di Batu 8 Gombak sendiri iaitu Datuk Hj. Said Anuar Said Ahmad. Dari seawal pagi jam 6.30am hingga ke petang jam 5.00pm beliau melawat seluruh kawasan banjir dari Batu 11 Gombak hingga ke Batu 8 Gombak. Bukan hanya Batu 11 dan Kampung Sg. Salak sahaja. Kampung Sg. Chinchin juga turut dilanda banjir kenapa Azmin Ali tak lawat. Tempoh hari beliau lawat untuk berseronok dalam satu program penutup sukaneka tetapi bila dilanda musibah tidak pula dilawati?


Bukan hanyat Penyelaras BN Dun Gombak Setia Datuk Hj. Said Anuar Said Ahmad turun melawat, Penyelaras BN Parlimen Gombak juga melawat dan memberi terus sumbangan segera berbentuk wang ringgit. Kedua-dua Penyelaras ini bukan hanya sekadar melawat dan memberi sokongan moral tetapi turut memberi sumbangan segera berbentuk wang ringgit untuk mangsa gunakan untuk meringankan bebanan mereka. Makanan untuk mangsa banjir juga turut dihantar kerumah-rumah mangsa.

Tidak cukup dengan itu pada 9/05/2012 pula sekali lagi kedua-dua Penyelaras Barisan Nasional Gombak bersama dengan Presiden Kelab Putera 1Malaysia merangkap Ahli Majlis Tertinggi UMNO Malaysia  Datuk Abdul Azeez Abdul Rahim telah turun melawat mangsa-mangsa banjir di Gombak dan  memberi sumbangan susulan pula. Sumbangan yang mana setiap rumah akan diberikan 1 dapur masak. 1 kotak " food supply kit" utk tahan 1 bulan yang mengandungi Beras, minyak, tepung, gula, kopi, teh dan lain-lain. 2 tilam bersize "Queen" setiap rumah untuk seluruh 180 buah rumah yang telah dikenal pasti terlibat dengan banjir di Rantau Gombak ini. Sekurang-kurangnya dengan sumbangan ini mereka tidak perlu risau tentang apa nak makan atau soal bagaimana nak masak? dapur baru dah ada dan bahan-bahan untuk dimasak juga dah ada. Ini sepatutnya yang dilakukan oleh Ahli Parlimen Gombak fikirkan kalau banjir apa yang perlu disumbang atau diberikan dan yang paling utama sudah pasti bahan mentah dan alat untuk memasak bahan mentah itu. Bukan berikan sokongan moral je.

Syabas dan tahniah MNK ucapkan kepada mereka yang telah menjayakan dan mengusahakan segala hal yang berkaitan bermula dengan gotong-royong membersihkan kawasan dan rumah mangsa banjir oleh Pemuda UMNO Cawangan masing-masing di ikuti pula dengan lawatan Penyelaras-penyelaras Barisan Nasional dan sumbangan segera Penyelaras BN DUN Gombak Setia Datuk Hj. Said Anuar dan Penyelaras BN Parlimen Gombak Datuk Hj. Megat Zulkarnain dan tidak lupa segala urusan dan hal dalam merealisasikan lawatan dan sumbangan dari Datuk Hj. Azeez bersama  Kelab Putera UMNO 1Malaysia. Jelas terbukti Pemimpin Barisan Nasional baik di peringkat Nasional mahupun di Gombak sendiri lah yang benar-benar bekerja keras dan benar-benar menjaga kebajikan rakyat walaupun Kerajaan negeri Selangor dan Gombak ini bukan lagi dibawah kuasa kerajaan Barisan Nasional tetapi dibawah kuasa Kerajaan Negeri Pakatan Rakyat. Namun demi kesejahteraan rakyat Pemimpin Barisan Nasional tidak pernah menghampakan rakyat.

Note MNK: Mana Menteri Besar Selangor Pakatan Rakyat Khalid Gagap? Tempat Azmin Ali ker jadi tak nak turun atau tak nak luluskan peruntukkan kerajaan negeri kepada mangsa banjir sebab itu Azmin Ali hanya turunkan sokongan moral jer??? Ketepikan masalah dalam parti kerana ini hal kebajikan rakyat Selangor lerrr....HamPas betul.


Gombak!!! Gempur!!!!

Tuesday, 8 May 2012

PEKERJA AMANAH RAYA PERLU PEMBELAAN!!!


Berikut adalah surat yang MNK terima dari sorang hamba Allah yang secara ikhlas meluahkan nukilan rasa hati. Dari apa yang MNK baca dari surat ini jelas ia tidak langsung mengambarkan slogan Amanah Raya "We Care" apakah hanya mengambil berat tentang masalah orang di luar tetapi tidak masalah keluarga Amanah Raya sendiri? Harap adalah pemimpin kita yang tengok-tengokkan masalah dan aduan staff-staff Amanah Raya Berhad.

Surat dari Staff yang perlukan pembelaan......

Salam Puan  semoga berada dalam keadaan sihat sejahtera.

Saya adalah salah seorang staf di AmanahRaya Berhad yang telah berkhidmat hampir 8 tahun.  Apa saya cuba sampaikan pada Puan  adalah berhubung dengan struktur gaji di AmanahRaya yang masih lagi tidak berubah. Saya rasa Puan  sedia maklum berkenaan dengan Dato MD yang pernah berjanji pada semua staf berhubung soal gaji pada staff day tahun lepas. Saya amat pasti bahawa janji berkenaan tidak dapat ditunaikan oleh dato kena beliau telah pun meletakkan jawatannya. Walaupun macam2 cerita dikalangan golongan marhain (staf bawahan) berhubung skandal berkenaan perletakkan jawatan dato MD, pelaburan karzastan, loan2 ARC yang tidak dibayar oleh bangsawan (golongan dato2)  dan bermacam2 lagi yang bertiup kencang namun saya tidak berminat untuk mengetahui dan bercakap soalnya.

Apa yang saya ingin sampaikan adalah soal kebajikan staf di AmanahRaya berhubung dengan soal perubahan struktur gaji.  Saya mengambil satu contoh yang paling ketara adalah Perbezaan gaji eksekutif berijazah dengan syarikat GLC lain amat ketara Puan,  bayangkan staf arb berjawatan eksekutif di AmanahRaya hanya menerima gaji hanya RM1700 @ RM 1800 sahaja sebulan dan ianya sama dengan gaji kasar kerani di sektor awam jika mengikut SKIM SSM 2012).  Rata rakan-rakan di  GLC lain menerima gaji permulaan sekitar RM 2500 – RM2800 sebulan.  Malah jika dibandingkan dengan gaji kasar pegawai gred 41 (berijazah) jia di sektor awam AmanahRaya jauh ketinggalan. Kerajaan telah 2 kali memberi kenaikkan pada tangga gaji staf dalam tempoh 6 tahun. Pertama semasa Paklah menjadi PM kadar kenaikan purata staf pegawai dan sokongan 35% dan yang terbaru 15% melalui SKIM SSM2012 yang diumumkan oleh Dato’ Seri Najib. Apakah AmanahRaya tidak rasa bersalah dan berkewajibpan membayar gaji pekerjanya dibawah harga pasaran???

Untuk pengetahuan Puan  juga, eksekutif baru yang mempunyai diploma juga mempunyai tangga gaji permulaan yang sama dengan berijazah dan ini amat menghairankan. Seolah – olah taraf pendidikan tidak diiktiraf oleh pihak syarikat. Dalam tempoh 6 tahun kebelangkannya ini beberapa orang pengurus jabatan yang tidak mempunyai ijazah telah pun menyambung dan menamatkan pelajaran mereka diperingkat ijazah. Mungkin tuntutan dari pihak pengurusan dan tanpa disangka-sangka kenaikan pangkat mereka jua naik daripada pengurus terus kepada pengurusan. Walhal ramai staf eksekutif yang mempunyai ijazah sarjana @ master tidak mendapat apa-apa insentif daripada kelayakan akademik yang ada.

Dengan kenaikan harga barang dan peningkatan kos sara hidup Puan  bayangkanlah bagaimana staf AmanahRaya  survive dengan keadaan gaji yang sedimikian rupa. Bagaimana moral staf dengan issue yang sering disapu dibawah karpet ini oleh pihak pengurusan? Melalui cakap cakap golongan marhain (staf) yang mendapat maklumat dari meeting perngurusan bahawa struktur gaji AmanahRaya hanya akan dilihat semula pada suku kedua tahun 2013. Saya tidak pasti apakah benar maklumat ini ianya tidak penting lagi. Melalui pengalaman saya ramai dikalangan teman saya yang berjawatan eksekutif yang meninggalkan AmanahRaya hanya kerana gaji padahal mereka ini adalah staf2 yang berkualiti dan berkarisma yang boleh menjadi pelapis kepimpinan di AmanahRaya.

Saya hairan pada awalnya apakah pihak pengurusan AmanahRaya terutamanya HR tidak melihat issue employment turnover ini satu kos besar yang besar bagi AmanahRaya???  Apakah ianya KPI HR mencapai HAKIKI dalam menangani isu ini???? Setelah bertahun-tahun saya di AmanahRaya saya tidak hairan lagi dengan sebarang keganjilan pengurusan AmanahRaya. Puan  Alina yang saya hormati, saya harap Puan  dapat melihat issue ini dengan serius. Saya merayu pada Puan dengan cogankata "WE CARE" tolonglah tangani issue gaji di AmanahRaya ini secara keseluruhan dan khasnya buat staf eksekutif berijazah secepat mungkin. Ramai di dalam golongan ini merupakan ibu bapa muda yang masih lagi mencari2 ruang untuk bernafas. Tekanan kos sara hidup staf  dengan gaji yang diterima di AmanahRaya yang tidak sepadan ini  bukan sahaja memberi kesan kepada produktiviti dan competitive kami malah ianya juga memberikan kesan dan imej yang buruk pada pihak pengurusan dan kerajaan yang ada pada hari ini.  

PRU 13 ini amat getir buat kerajaan BN dan saya harap Puan  dapat melihat dan issue ini  bukan sahaja dari kacamata pihak pengurusan malah tapi dari kacamata politik jua . Saya amat mengharapkan maklumbalas dari puan berkenaan issue ini. Akhir kata  Puan,  saya tiada apa-apa niat lain selain mahu meluahkan apa yang terbuku dihati. Saya menyusun sepuluh jari dan memohon maaf sekiranya ada terkasar bahasa sepanjang Puan  membaca luahan hati saya ini.

Wasalam
Pekerja Tertekan II

Monday, 7 May 2012

BANJIR DI RANTAU GOMBAK



07/05/2012 - Semalam Rantau Gombak telah dilanda Banjir akibat hujan lebat yang turun pada sekitar jam 4.00 pagi yang mana kawasan yang berhampiran dengan Sungai Gombak telah dinaiki air dengan sekelip mata. Sedang ahli-ahli rumah nyenyak tidur air naik begitu cepat sehinggakan banyak barang-barang rumah yang dinaiki air ini tidak dapat diselamatkan.

Rantau Gombak ini merangkumi dari Batu 8 Gombak iaitu bermula dengan Kampung Sungai Chinchin hingga ke Batu 11 Jalan Gombak. Difahamkan dari info yang diperolehi dari Pejabat Pusat Khidmat Masyarakat Penyelaras DUN Gombak Setia dan Penyelaras Barisan Nasional DUN Gombak Setia lebih kurang 100 keluarga yang terjejas akibat banjir kilat ini.

Tinjaun MNK sendiri kesalah sebuah kampung yang dilanda banjir tersebut yang mana air naik hingga ke paras bumbung kereta Wira salah sorang mangsa banjir di Kampung Sungai Chinchin. Walaupun air naik begitu cepat Alhamdullillah kerana kawasan yang berhampiran sungai yang banyak terjejas air turut surut dengan cepat yang mana kerja pembersihan dapat dilakukan dengan segera.

Tahniah MNK ucapkan kepada  Penyelaras BN Dun Gombak Setia Datuk Hj. Said Anuar Said Ahmad yang mana seawal 6.30 pagi telah mula melawat kawasan-kawasan yang teruk dilanda banjir ini bermula dari Batu 10 Jalan Gombak hingga ke Batu 8. Begitu juga Penyelaras BN Parlimen Gombak yang turut bertindak pantas melawat dan menyampaikan sumbangan segera wang tunai buat pemulaan bagi meringankan sedikit beban mangsa-mangsa banjir tersebut.

Pemuda UMNO Sungai Chinchin bergotong-royong membersihkan salah sebuah rumah mangsa banjir di Sungai Chinhin


Pemuda UMNO Gombak Utara bergotong-royong membersihkan kawasan banjir di Gombak Utara

Namun apa mengagumkan MNK ialah sifat perihatin dan semangat gotong-royong serta bantu-membantu yang ditunjukkan dikalangan pemuda-pemuda UMNO Rantau Gombak ini yang mana tanpa perlu di arah dan tanpa perlu ditubuhkan unit khas dan sebagainya dan tanpa apa-apa peruntukkan atau imbuhan mereka telah sama-sama turun membantu membersihkan rumah-rumah mangsa banjir dikawasan masing-masing. Tahniah MNK ucapkan kepada Pemuda UMNO Gombak Utara dan Pemuda UMNO Sungai Chinchin yang menunjukkan sikap yang terpuji. Semangat ini diharapkan akan berkekalan hingga kepada PRU 13 nanti dan patut dijadikan contoh kepada kita semua. Semoga keikhlasan tuan-tuan ini akan diberkati dan diberikan ganjaran yang setimpal olah Allah.

Gombak!!! Gempur!!!

BERSIH 3.0. KIT SIANG DEDAH TUJUAN SEBENARNYA?




Jelas lah sudah kenapa perlu diadakan Bersih 3.0 ini dan kenapa ianya perlu diadakan dijalanan? Kenapa timbul kekecohan dan keganasan pada perhimpunan Bersih 3.0 ini walaupun kononnya tujuannya adalah duduk dengan aman menyatakan hasrat mereka? Kenapa Pemimpin-pemimpin parti pembangkang yang mana telah menang di kawasan masing-masing ketika bertanding pada PRU12 dulu turut serta mempertikaikan keputusan PRU yang mereka sendiri telah diputuskan sebagai calon yang menang.

Apakah benar sistem pilihanraya di Malaysia ini tidak telus? Apakah keputusan pilihanraya ini boleh dimanipulasi oleh Kerajaan BN kononnya? Apakah kerana manipulasi Kerajaan BN kepada keputusan pilihanraya yang telah dijalankan sebanyak 12 kali ini bermula dari 1959 hingga kini segala keputusan dan telah ditetapkan dari sebelum hari mengundi lagi siapa yang akan menang dan siapa yang akan menjadi wakil rakyat baik dari kalangan parti pembangkang mahu pun parti kerajaan dan UMNO itu sendiri.

Dan paling MNK terkejut sekali apakah kerajaan BN memanipulasi keputusan PRU 12 dan dengan segaja menyerahkan salah satu negeri berstatus maju dan paling kaya dalam Malaysia iaitu Selangor kepada pembangkang? Jelas langsung tidak masuk akal sekiranya keputusan PRU boleh dimanipulasi oleh Kerajaan BN dan jika benar Pilhanraya tidak telus dan bersih seperti dakwaan mereka kita akan Kerajaan BN akan berdiam diri dan menyerahkan begitu sahaja kerajaan negeri Selangor pada Pakatan Rakyat. Berbagai persoalan bermain di fikiran MNK dan akhirnya setelah membaca blog Lim Kit Siang iaitu Mastermind DAP ini baru lah MNK faham dan jelaslah sudah segala persoalan tentang Bersih.

Apa kata Lim Kit Siang dalam blog beliau? Baca Selanjutnya

As I said after the Bersih 2.0 rally on July 9 last year, there were many casualties especially the police, the mainstream media and the election commission but the biggest loser of all was undoubtedly the Prime Minister, Datuk Seri Najib Razak.

Terjemaahannya melalui Google Translate.

Seperti yang saya katakan selepas perhimpunan Bersih 2.0 pada 9 Julai tahun lepas, terdapat banyak mangsa terutamanya polis, media arus perdana dan suruhanjaya pilihan raya, tetapi tanpa ragu mangsa paling teruk ialah Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

Apa maksudnya? Maknanya mereka tahu walau apapun yang berlaku dan siapa pun yang akan menjadi mangsa baik polis, rakyat, orang tua, peniaga, drebar taxi, kanak-kanak dan sebagainya namun yang paling teruk seteruknya yang akan menjadi mangsanya ialah Datuk Seri Najib Tun Razak iaitu Perdana Menteri Malaysia. Jadi pada pandangan MNK oleh kerana mereka tahu dan sengaja ingin mencalarkan imej YAB Perdana Menteri lah Bersih ini mesti diadakan dan mesti dijalanan dan mesti kena ada keganasan agar impak yang maksima dalam menjadikan Dato' Seri Najib Tun Razak Perdana Menteri kita sebagai mangsa yang paling teruk terkesan akibat Bersih ini.  Atas dasar inilah apa sahaja tawaran dari pihak berkuasa agar dapat menjerus kepada perhimpunan yang aman akan ditolak oleh mereka? Kenapa dulu mereka inginkan Stadium Merdeka kalau mahu mereka berkumpul di Stadium pada Bersih 2.0 tetapi pihak berkuasa tidak setuju lalu terjadi lah himpunan di jalanan tetapi pada Bersih 3.0 pihak berkuasa bersetuju memberi pakai Stadium Merdeka tetapi ditolak pula kali ini? Bagaimana pula video yang memberi kita tafsiran Anwar dan Azmin Ali yang bertanggung-jawab memberi isyarat agar benteng polis dirempuh yang akhirnya mencetuskan keganasan dan kekecohan pada PRU 3.0 itu?

Jadi renung-renungkan lah bak kato-kato Pendita Rantau Gombak!!!

BN PILIHAN ANAK MUDA!!!

Gombak!!! Gempur!!!

Thursday, 3 May 2012

AZMIN ALI AKAN LETAK JAWATAN?


Tersebarnya beberapa keratan gambar individu yang disahkan sebagai Azmin mencetuskan kegemparan lagi didalam kem PKR.

Malah video tersebut dikhabarkan mempunyai 4 rakaman yang berbeza dilokasi yang sama.Sumber dalaman PKR sendiri ada menyebut ia adalah pembabitan Khalid Ibrahim iaitu musuh ketat Azmin yang cuba merampas kerusi Menteri Besar Selangor
Baca Selanjutnya:
 
 
Note: Apakah Azmin Ali akan meletak jawatan demi menjaga nama baik serta berpegang pada prinsip  seperti saranan dan nasihat adik kandung beliau sendiri atau Azmin Ali sama macam boss dia yang akan sanggup menggadaikan apa saja malah maruah demi cita-citanya jadi Perdana Menteri. Azmin Ali pulak nak jadi MB Selangor yeerrr???
 
Gombak!!! Gempur!!!
TQ MKP

Tuesday, 1 May 2012

KERAJAAN ARAB SAUDI SIASAT DEMO BERSIH 3.0 DI MADINAH.


KUALA LUMPUR 1 Mei - Pihak berkuasa Arab Saudi dikatakan sedang menjalankan siasatan terhadap penganjuran Bersih 3.0 yang diadakan di Mekah dan Madinah oleh aktivis-aktivis perhimpunan haram itu baru-baru ini.

Perkara itu didedahkan sebuah laman blog iaitu sel13.com yang mendakwa agensi risikan Arab Saudi telah mendapat maklumat penglibatan beberapa pertubuhan bukan kerajaan (NGO) antarabangsa yang ‘berkiblatkan’ Yahudi dalam penganjuran Bersih di lokasi berkenaan.

Dakwa blog tersebut, kebanyakan mereka yang mengaku sebagai aktivis Bersih 3.0 di Mekah dan Madinah itu terdiri daripada penuntut-penuntut Malaysia yang mengikuti pengajian Islam tajaan kerajaan Arab Saudi serta rakyat Malaysia yang sedang menunaikan umrah.



MNK NOTE : Patut mereka ini dikenal pasti dan di tarik balik scholarship Kerajaan Saudi tu ataupun dihantar pulang jer ke Malaysia kerana mencemari Madinah dan Masjid Nabi dengan LGBT dan agenda Yahudi... Baca selanjut nya  Klik Sini

GAMBAR SCANDAL SIAPA PULAK NI????







MNK Note: Malas nak tulis dan cerita banyak tengok dan nilai sendiri jer la...


Gombak !!! Gempur!!!

WAJIB BACA!!!