FOLLOW ME


Monday 13 February 2012

SANDIWARA NIK AZIZ DAN ANWAR, ISRAEL TATAP MENJADI PUJAAN HATIKU!!!!



Hari ini kecoh satu negara Nik Aziz beri amaran dan tegur Anwar Ibrahim suruh tarik balik kenyataan Anwar Ibrahim berhubung dengan sokongan beliau terhadap keselamatan negara Isreal. Terdahulu MNK ada menulis tentang statement Anwar Ibrahim kepada Majalah Wall Street Journal tidak lama dulu berhubung perkara ini. Klik sini http://gombakgempur.blogspot.com/2012/02/anwar-setuju-isreal-tindas-islam-di.html?utm_source=BP_recent 

Namun kini Nik Aziz telah memberikan amaran kepada Anwar dan menegur Anwar supaya tarik balik kenyataan beliau itu. Persoalannya apakah Nik Aziz dengan ini bersetuju bahawa Anwar memang benar telah mengeluarkan kenyataan tersebut. Dengan statement Nik Aziz ini jelas membuktikan bahawa tomahan dan penipuan serta fitnah yang dikeluarkan oleh bloggers-blogger pembangkang yang cuba sedaya membela Anwar kononnya kenyataan Anwar di manipulasi la. Ini semua konspirasi UMNO la dan macam-macam lah tapi terbukti kini bahawa Anwar memang mengeluarkan kenyataan membela Isreal dan kini Nik Aziz telah meminta supaya Anwar menarik balik kenyataannya itu.


Tapi persoalan yang bermain di kepala MNK apakah ini ikhlas atau permainan sandiwara mereka. Anwar malu nak tarik balik kalau tiada sebab munasabah dia nak berikan kepada sekutu Isrealnya itu. Dalam masa yang sama beliau tertekan dengan kutukan dan tekanan dari penyokong BN mahupun penyokong Pakatan Rakyat terutama dari ahli PAS sendiri. Rakyat yang non-partisan pun sudah pastinya benci mendengar kenyataan Anwar yang jelas dilihat untuk membodek sekutu-sekutu Isrealnya memandangkan PRU 13 dah tak lama lagi. Ada mengatakan staement ini kerana nak "raise fund for election".

Dalam masa yang sama kenapa baru sekarang Nik Aziz keluar statement apakah kerana beliau sendiri rasa tekanan apabila dilihat ramai penyokong PAS sendiri yang marah dan ada bertindak keluar parti dek kerana mulut celupar Anwar ini? Jadi untuk mengekang lebih ramai ahli PAS keluar parti maka beliau terpaksa mengeluarkan statement mengutuk dan meminta Anwar tarik balik kenyataan beliau itu. Ini akan dapat mententeramkan hati pengikut-pengikut PAS yang tidak boleh terima kenyataan Anwar itu. Dengan statement ini pula Anwar boleh menarik balik statement beliau tersebut dan menjaga hati sekutu dan funder kerana kononnya beliau terpaksa melakukannya kerana desakkan dan demi menjaga ikatan Parti Pakatan Rakyat dalam menghadapi PRU 13 nanti dan kononnya dia terima desakan dari Mursyidul PAS. Walhal bagi MNK kalau nak tegur hari ini Anwar buat statement esok terus boleh tegur. Tiada apa yang nak dipersoalkan dan kenapa nak tunggu begitu lama?


Namun walaupun Anwar menarik balik kenyataan ia tidak bermakna ia tidak lagi menyokong Isreal itu. Dalam hati beliau pasti masih menyokong dan mengharap pada Isreal cuma tak boleh cakap kuat-kuat dikhalayak ramai atau pada wartawan. Cukup sekadar dalam hati sudah lah. Lagi pun bukan Anwar sendiri yang nak tarik balik kenyataan beliau itu tapi didesak oleh Nik Aziz. Kalau Anwar tak tarik apa pendirian Nik Aziz? PAS akan keluar dari Pakatan Rakyat ker??? Sama-sama kita tunggu dan lihat....


Gombak!!! Gempur!!!

WAJIB BACA!!!