FOLLOW ME


Tuesday 7 February 2012

TERESA KOK AHLI PARLIMEN SEPUTEH DAN ADUN KINRARA DAP SEORANG YAHUDI???



MNK terbaca penulisan yang mengatakan bahawa YB Teresa Kok merupakan seorang Yahudi atau lebih tepat Cina Yahudi (Chinese-Jewish). Beliau merupakan Exco Selangor yang bertanggung-jawab sebagai Pengerusi Jawatankuasa Tetap Pelaburan, Perindustrian Dan Perdagangan Negeri Selangor. Apakah rakan-rakan kita dari PKR atau PAS tidak mengetahui perkara ini atau sengaja disorokkan perkara ini dari Rakyat Negeri Selangor khususnya yang beragama Islam yang amat sensitif berhubung perkara yang melibatkan Isreal dan Yahudi ini. Cuba baca link dibawah ini.


"Teresa Kok Suh Sim (Cina: 郭素 沁) lahir 31 Mac 1964) menjadi wanita Cina-Yahudi yang pertama yang akan dipilih ke Parlimen Malaysia. Beliau adalah graduan dari Universiti Malaya dan mempunyai ijazah dalam bidang falsafah. Beliau masih belum berkahwin, berkata dia mahu komited sebagai ahli politik sepenuh masa. Dia sentiasa menjadi pengkritik yang panjang anti-Semitisme yang diperjuangkan oleh akhbar-akhbar Malaysia.Dia sentiasa menyokong untuk Malaysia mewujudkan hubungan diplomatik dan perdagangan dengan negara Israel" - terjemaahan dari website di bawah ini seperti gambar dan link dibawah ini.

  


Perkataan orang Yahudi (Ibrani (עברית ['Ivrit]) digunakan dalam beberapa cara yang luas, tetapi secara umumnya merujuk kepada pengikut agama Yahudi, anak seorang ibu Yahudi, atau seseorang yang berketurunan Yahudi yang mempunyai talian kepada Yahudi.

MNK heran kalau mereka rakan-rakan DAP dari Parti PKR dan parti PAS tidak tahu menahu hal ini. Kalau PKR mungkin kita tak heran kerana big boss mereka memang semacam jer ceritanya dengan Yahudi ini tetapi pemimpin-pemimpin PAS so called ulamak ini bagaimana? Apa pegangan mereka?

Tahukah kita siapa sebenar bangsa Yahudi ini? Mereka adalah bangsa yang membunuh nabi-nabi orang Islam. Kita jangan lupa dalam al-Quran, keganasan bangsa Yahudi yang membunuh atau akan membunuh atau mengaku membunuh banyak nabi direkodkan dalam beberapa ayat sucinya.



Ia direkodkan setidaknya dalam 11 ayat dengan menggunakan sama ada kata kerja mudari’ (continuos tense), madi (past tense) dan dalam bentuk kata benda dasar.

Sebagai contoh, ayat yang menggunakan kata kerja mudari’ adalah ayat bermaksud-

‘‘Dan apabila dikatakan kepada mereka: Berimanlah kamu kepada apa yang diturunkan Allah, mereka menjawab: Kami hanya beriman kepada apa yang telah diturunkan kepada kami. Dan mereka ingkarkan yang lain yang diturunkan kemudiannya, padahal al-Qur’an itu benar lagi mengesahkan Kitab Taurat yang ada pada mereka. Katakanlah: Jika demikian, mengapa kamu membunuh Nabi-Nabi Allah yang dulu kalaulah kamu orang beriman?” (Surah al-Baqarah: 91)

Pada suatu hari Abu ’Ubaidah ibnu al-Jarrah bertanya kepada Rasulullah SAW:

‘Wahai Rasulullah, siapakah manusia paling dahsyat azabnya pada hari kiamat?” Baginda menjawab: ‘‘Seseorang yang membunuh nabi atau orang yang melaksanakan amar ma’ruf nahi mungkar.” Kemudian baginda membaca ayat yang bermaksud: ‘‘Sesungguhnya orang yang kufur ingkar ayat keterangan Allah, dan membunuh Nabi dengan jalan tidak benar, serta membunuh orang yang menyeru manusia berbuat adil, maka sampaikanlah berita menggembirakan mereka dengan azab pedih.” (Surah Ali ’Imran: 21)

Baginda meneruskan ceritanya: ‘‘Wahai Abu ’Ubaidah, ketahuilah bahawa Bani Israel sudah membunuh 43 nabi pada sebelah pagi dalam satu masa. Kemudian ada 170 orang Bani Israel yang mengajak mereka membunuh nabi berkenaan kepada ma’ruf dan mencegah mereka daripada mungkar tapi mereka juga membunuhnya pada sebelah petang.” (Hadis riwayat Abu Hatim dan Ib Jarir). Dan dalam riwayat lain, Abdullah ibn Mas’ud meriwayatkan bahawa Bani Israel membunuh 300 nabi dalam satu hari.

MNK tak belajar tinggi bab Quran dan Hadis ini jadi MNK tak nak tulis panjang-panjang bab hukum atau dalil-dalil Quran dan hadis ini berhubung dengan Islam dan Yahudi ini. Elok lah Ulama-ulama khusus dari Parti PAS ini menceritakannya sebab tak tahu lah dalil dan nas apa yang mereka pakai kitab mana yang mereka guna untuk menghalalkan apa saja tindakan mereka terutama dalam bab mereka bekerjasama dengan Teresa Kok dan sekutunya dalam usaha menjatuhkan kerajaan dan parti UMNO yang dipimpin oleh seorang Islam, setiap ahli parti UMNO itu beragama Islam dan masih mengamalkan dan berpegang pada ajaran Islam.

Apapun MNK cuma ingin mengingatkan rakan-rakan kita dalam PAS tu tentang ayat ini kitab suci Al-Quran

Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak sekali-kali akan bersetuju atau suka kepadamu (wahai Muhammad) sehingga engkau menurut ugama mereka (yang telah terpesong itu). Katakanlah (kepada mereka): “Sesungguhnya petunjuk Allah (ugama Islam itulah petunjuk yang benar”. Dan demi sesungguhnya jika engkau menurut kehendak hawa nafsu mereka sesudah datangnya (wahyu yang memberi) pengetahuan kepadamu (tentang kebenaran), maka tiadalah engkau akan peroleh dari Allah (sesuatupun) yang dapat mengawal dan memberi pertolongan kepada mu.  - Al-Baqarah Ayat 120

Sedarlah wahai pengikut PAS khususnya PAS Gombak dan marilah kembali kepangkal jalan..... Dulu kalau pasukan dari Israel hendak bermain di Malaysia, PAS berdemonstrasi. Ada peninju dari Israel, PAS ke depan untuk membantah... Kini? Ayuh kita duduk dalam saf yang satu, kita duduk dalam barisan yang lurus, kalau pun tak lurus kita tetap bersama dalam BARISAN.

Gombak!!! Gempur!!!

WAJIB BACA!!!