FOLLOW ME

JOM SAKSI KOLEKSI VIDEO GOMBAK!!! GEMPUR!!!

Loading...

Wednesday, 22 February 2012

ANWAR BERANI KE CAKAP MACAM TUN M CAKAP?


MNK melayari dan terbaca artikel ini yang mana ia merupakan bukti jelas berhubung dengan  pegangan dan dasar kerajaan Malaysia semenjak zaman pemerintahan TUN Mahathir. Tun M dengan lantang membidas dan menyatakan penentangan kepada Kerajaan Isreal. Sejarah dan bukti amat jelas Kerajaan BN tidak pernah menyokong apa saja bentuk penindasan terhadap sesuatu bangsa apatah lagi Kerajaan BN yang ditunjangi oleh Parti UMNO yang memperjuangkan bangsa Melayu yang semuanya beragama Islam akan menyokong sebarang penindasan dan kekejaman terhadap bangsa lain yang beragama Islam.

Apa kita lupa betapa Malaysia dan Kerajaan Barisan Nasional lah yang menentang keras dasar Apartheid yang menindas kaum kulit hitam di Afrika Selatan....ini semua telah tercatat dengan jelas dalam Sejarah Dunia dan jangan lah pihak Anwar dan Pembangkang nak mengaburi mata rakyat dengan dakyah dan fitnah yang busuk.

MNK mencarik bahan ini sebab MNK masih ingat sewaktu sekitar tahun 1998 hingga 2002 dimana MNK masih menuntut di Jordan, nama Malaysia amat dikenali di dunia Arab ketika itu. Ketegasan dan keberanian Kerajaan Malaysia membidas tindakan dan kekejaman kerajaan Isreal terhadap Palestine amat di hormati dan dikagumi. Rata-rata rakan-rakan MNK di Universiti kagum terhadap keberanian pemimpin Kerajaan Barisan Nasional khususnya Tun M dalam menyuarakan penentangan atas dasar dan tindakan Isreal dan PBB yang berpeluk tubuh. Juga mereka malu dan marah dengan pemimpin-pemimpin negara Arab yang tidak berani untuk menyatakan prinsip dan pegangan mereka serta penentangan mereka terhadapa kerajaan Isreal. Nama Malaysia dan Nama Tun M begitu popular sekali di negara-negara Arab. MNK berkata begini kerana MNK sendiri mengalami pengalaman-pengalaman yang tidak dapat dilupakan dan membuat MNK begitu bangga menjadi rakyat Malaysia yang berada diluar negara ketika itu. Baik Professor di University rakan-rakan MNK di University hatta driver taxi kat Jordan tu pun kagum kat Tun M dan Malaysia... ikuti perbualannya lebih kurang seingat MNK seperti dibawah ini...

Driver taxi : Kaifak?                           ---Apa Khabar?
MNK : Alhamdullilah                          ---Alhamdullilah
Driver tax: Wen Bit teruhh?                ---Nak ke mana??
MNK : Sweileh                                 ---Nama tempat tinggal MNK di Amman
Driver taxi : Min Aina anta ya habbi?   --- Ko dari mana ya sahabat?
MNK : Ana min Malaysie                            --- Dari Malaysia

Driver taxi : Ana ariff Rais wazirah Malaysie,  hua shakhs  mumtaz jiddan       -- Aku  tahu Perdana Menteri Malaysia, dia insan yang hebat...

MNK : Naam Haza kalam sahih,. Syukran!    --- Betul, kata-kata tu tepat sekali... Terima Kasih

Opss lupa lak nak cakap Teksi yang MNK naik itu ialah Proton Wira...kereta buatan Malaysia ya... Nanti kesempatan lain MNK cerita pasal pengalaman naik teksi kereta Malaysia di Jordan pula.

Namun apa yang MNK nak sampaikan ialah Malaysia memang terkenal diseluruh negara sebagai negara yang menentang kezaliman Iseral terhadap Palestine ini dari dulu kini dan selamanya selagi Kerajaan Barisan Nasional berkuasa sebagai Kerajaan Malaysia kerana moto yang sama diguna pakai oleh UMNO parti yang menunjangi Kerajaan Barisan Nasional. Dulu, Kini dan Selamanya. Janganlah Anwar and kuncu-kuncunya cuba menafikan sejarah dan fakta ini. Apa kita lupa Gelaran Harimau Asia yang diberikan kepada Malaysia???

Malas MNK nak tulis panjang-panjang... nak bukti kalau masih tak percaya...nah..


Petikan-petikan ucapan Tun M (Presiden UMNO merangkap PM Malaysia ketika itu) Ucapan terakhir beliau sebagai Perdana Menteri kepada dunia Islam ketika itu kalau tak silap MNK

Tenth Islamic Summit Conference
Putrajaya, Malaysia, October 16, 2003


"I will not enumerate the instances of our humiliation and oppression, nor will I once again condemn our detractors and oppressors. It would be an exercise in futility because they are not going to change their attitudes just because we condemn them. If we are to recover our dignity and that of Islam, our religion, it is we who must decide, it is we who must act.
To begin with, the Governments of all the Muslim countries can close ranks and have a common stand if not on all issues, at least on some major ones, such as on Palestine. We are all Muslims. We are all oppressed. We are all being humiliated. But we who have been raised by Allah above our fellow Muslims to rule our countries have never really tried to act in concert in order to exhibit at our level the brotherhood and unity that Islam enjoins upon us. ... "

Terjemaahan...

"Saya tidak akan membilang satu persatu peristiwa penghinaan dan penindasan terhadap kami, dan tidak akan saya sekali lagi mengutuk pengkritik dan penindas kita. Ia akan menjadi usaha sia-sia kerana mereka tidak akan mengubah sikap mereka semata-mata kerana kita mengecam mereka. Jika kita inginmendapatkan semula maruah kita dan maruah Islam, agama kita, kitalah yang mesti membuat keputusan, kitalah yang mesti bertindak.
Bermula dengan Kerajaan-kerajaan semua negara Islam boleh merapatkan barisan dan mempunyai pendirian bersama jika tidak mengenai semua isu, sekurang-kurangnya pada beberapa yang utama, seperti Palestin. Kita semua Islam. Kita semua ditindas. Kami semua dihina. Tetapi kita yang telah dibangkitkan oleh Allah atas umat Islam sesama kami untuk memerintah negara kita tidak pernah benar-benar cuba bertindak secara bersama untuk mempamerkan di peringkat kami persaudaraan dan perpaduan yang dituntut oleh Islam. ... "


Nak Lagi.....

There is a feeling of hopelessness among the Muslim countries and their people. They feel that they can do nothing right. They believe that things can only get worse. The Muslims will forever be oppressed and dominated by the Europeans and the Jews. They will forever be poor, backward and weak. Some believe, as I have said, this is the Will of Allah, that the proper state of the Muslims is to be poor and oppressed in this world.
But is it true that we should do and can do nothing for ourselves? Is it true that 1.3 billion people can exert no power to save themselves from the humiliation and oppression inflicted upon them by a much smaller enemy? Can they only lash back blindly in anger? Is there no other way than to ask our young people to blow themselves up and kill people and invite the massacre of more of our own people?
It cannot be that there is no other way. 1.3 billion Muslims cannot be defeated by a few million Jews. There must be a way. And we can only find a way if we stop to think, to assess our weaknesses and our strength, to plan, to strategise and then to counter attack. As Muslims we must seek guidance from the Al-Quran and the Sunnah of the Prophet. Surely the 23 years' struggle of the Prophet can provide us with some guidance as to what we can and should do.

Terjemahan...

Terdapat rasa kehampaan di kalangan negara-negara Islam dan rakyat mereka. Mereka merasakan bahawa mereka boleh berbuat apa-apa hak. Mereka percaya bahawa perkara hanya menjadi lebih buruk. Umat ​​Islam selama-lamanya akan ditindas dan didominasi oleh Eropah dan Yahudi. Mereka selama-lamanya akan menjadi miskin, mundur dan lemah. Ada yang percaya, seperti yang saya katakan tadi, ini semua kehendak Allah, bahawa keadaan umat Islam adalah untuk menjadi miskin dan ditindas di dunia ini.

Tetapi adakah benar bahawa kita harus berbuat dan boleh berbuat apa-apa untuk diri kita sendiri? Adakah benar bahawa 1.3 bilion orang tidak boleh menggunakan kuasa untuk menyelamatkan diri mereka daripada penghinaan dan penindasan yang dilakukan oleh musuh yang jauh lebih kecil? Bolehkah mereka sekadar melawan kemarahan secara membuta tuli? Adakah ada cara lain selain daripada menyuruh anak-anak muda kita untuk meletupkan diri dan membunuh orang lain dan menjemput pembunuhan beramai-ramai rakyat kita sendiri?

Ia tidak boleh menjadi bahawa tidak ada cara lain. 1.3 bilion orang Islam tidak boleh dikalahkan oleh beberapa juta Yahudi. Mesti ada jalan. Dan kita hanya boleh mencari jalan jika kita berhenti seketika untuk berfikir, untuk menilai kelemahan dan kekuatan kita, untuk merancang, mengatur strategi dan kemudian untuk menangkis serangan. Sebagai Muslim, kita mesti mendapatkan panduan daripada Al-Quran dan Sunnah Nabi. Sesungguhnya perjuangan 23 tahun Nabi boleh menyediakan kami dengan beberapa petunjuk tentang apa yang boleh kita buat dan patut buat.

Nak lagi...

Gi lah baca sendiri... KLIK SINI


Si Anwar ni kata apa??



"I support all efforts to protect the security of the state of Israel,"

Saya menyokong segala usaha untuk melindungi keselamatan negara Israel,
Persoalan agak-agak Anwar berani ke berucap seperti Tun M berucap dipersada dunia? Kenapa konon mereka bersama perjuangan Islam dan konon dia memperjuangkan Islam tetapi bila diluar negara atau dipentas ceramah baik di dalam negara atau diluar, atau ketika ditemuramah oleh wartawan dalam negara atau wartawan dari luar negara nada dia lebih kepada ibarat tikus yang ketakutan bila diminta untuk membidas dan menyatakan penentangan atau pendirian menentang kekejaman Isreal dan Yahudi? Suruh tarik balik kenyataan pun dia main silap mata...Boleh lawan ucapan Tun M tu tak? Jauh panggang dari api ler yeoppp.....Ibarat langit dan Bumi...

 
Puhh Kanan, Puhh Kiri,,
Tipu Sana,.. Tipu Sini...
Puh kanan, puhh kiri...
Berkat dana dari Isreali...

Apa dah jadi nie pak sheikh.....

Namun kita masih bernasib baik kerana masih ada harapan dan kita masih mampu pertahankan. Sekarang ini perjuangan UMNO dan Kerajaan Barisan Nasional Malaysia telah diwarisi oleh Dato' Seri Najib Tun Razak dan MNK percaya Malaysia akan terus berkembang maju dan dihormati dan lebih disegani oleh negara luar apabila kita mencapai Wawasan 2020 yang di ilham dan digagaskan oleh Tun M dulu, kini dan selamanya.... Ayuh semua kita pertahankan Putrajaya....



Gombak!!! Gempur!!!

WAJIB BACA!!!