FOLLOW ME

JOM SAKSI KOLEKSI VIDEO GOMBAK!!! GEMPUR!!!

Loading...

Thursday, 27 December 2012

VIDEO YG BUAT ABBY TERMENUNG??? ARTIS-ARTIS SOKONG BN DI PARLIMEN GOMBAK

Rupanya bukan Abby sahaja yang artis tak berapa nak famous satu ketika dulu yang terang-terangan menyatakan sokongan kepada parti politik. Namun yang kesiannya kat artis sorang ini dia menyertai parti politik yang mengajar beliau menfitnah dan mengutuk kerajaan Barisan Nasional dan Parti UMNO yang memperjuangkan Melayu dan Islam. Atas alasan hendak bertaubat dan mendekati Allah si Abby telah tersalah jalan kerana berpolitik bukan cara yang tepat dalam kita mencari jalan mendekati Allah. Ingatkan Abby sahaja dan berapa kerat artis tak berapa nak laku menyatakan sokongan dan menyertai parti PAS, rupanya ramai juga artis lain yang tidak mengejar publisiti murahan menyatakan sokongan mereka secara terang kepada parti politik.

Wednesday, 26 December 2012

DAP CABAR RAJA MELAYU.


Sebelum muncul Parti Keadilan Rakyat dan Al-Liwati tidak pernah kita dengar tentang kebiadaban DAP dan pemimpin mereka terhadap Raja-raja Melayu secara terbuka. Tidak pernah kita dengar atau lihat DAP atau mana-mana pihak berani mencabar Raja-raja Melayu secara terang-terangan. Tetapi selepas wujudnya Parti Keadilan dan Al-liwati menunjukkan wajah sebenar beliau apa yang terjadi? Terbaru Karpal Singh sekali lagi menunjukkan sikap kurang ajar beliau terhadap Raja-raja Melayu apabila memberi amaran kepada pemimpin DAP agar jangan menerima anugerah Dato' dari Sultan.

Tuesday, 25 December 2012

MAKIN RAMAI SOKONG BN GOMBAK LEPAS INSIDEN BERDARAH DI BT 8 GOMBAK

Walaupun Pemuda UMNO Gombak dan Ketua Pemuda UMNO Bahagian Gombak yang juga Penyelaras Barisan Nasional Parlimen Gombak dilabel dan dituduh sebagai samseng oleh pihak pembangkang dalam usaha jahat mereka untuk menjatuhkan kredibiliti Datuk Hj. Megat Zulkarnain bin Tan Sri Omardin sebagai pemimpin muda Gombak yang berpotensi besar dan semakin dekat dengan hati rakyat Gombak. Tindakan yang dilihat sebagai tindakan terdesak pembangkang oleh rakyat khususnya rakyat Gombak ini tidak lain dan tidak bukan kerana perasan takut dengan realiti yang mereka mungkin tidak dapat mempertahankan kerusi Parlimen dan DUN di Gombak ini. Jadi seperti lazimnya bila mereka tidak mampun bersaing dengan cara sihat dalam segi gerak-kerja dan memberi khidmat kepada rakyat dalam menjaga kebajikan dan membela nasib rakyat khususnya di Parlimen Gombak ini mereka akan serang pribadi pemimpin Barisan Nasional di Gombak ini. Perkara yang sama dilakukan terhadap Pemimpin Negara Y.A.B Dato' Seri Najib Tun Razak malah bukan sahaja beliau, isteri dan keluarga beliau turut difitnah dan dituduh dengan pelbagai penipuan dalam usaha mengekang peningkatan populariti Perdana Menteri yang semakin hari semakin berputik dihati rakyat Malaysia.

Thursday, 20 December 2012

NIK AZIZ TIDAK SIHAT????


"Insya-Allah...apa saja yang UMNO tidak suka, itulah yang saya akan buat (bertanding). Bertanding politik bukan perlu kepada tubuh yang sihat tetapi akal yang sihat. Bertanding bukan semestinya untuk bertumbuk. Kalau bertumbuk saya minta maaf," kata Nik Aziz

Inilah pemikiran sempit seorang tokoh hebat yang memimpin sebuah gerakan politik yang kononnya memperjuangkan Islam. Apakah ini yang diajar oleh Rasullulah tentang perjuangan Islam. Bagi pemikiran mudah MNK siapa kata nak bertanding politik tidak perlu kepada tubuh sihat. Dalam semua hal dan aspek kehidupan seorang Islam menitik beratkan kesihatan. Lihat sahaja hadis Rasullullah S.A.W berikut.

Sabda Rasulullah s.a.w. lagi yang bermaksud:

"Orang mukmin yang kuat lebih baik dan disukai oleh Allah daripada orang mukmin yang lemah." (Hadis Riwayat Muslim)

Monday, 17 December 2012

AKEDEMI UMNO - APA SEBENARNYA YANG KITA MAHU???

Pada Perhimpunan Agung UMNO 2012 tempoh hari, akhirnya YAB Presiden Parti telah mengumumkan satu initiatif baru dalam UMNO buat julung kali dalam sejarah UMNO yang dah berumur 66 tahun ini. Pengumuman yang mana pada hemat MNK memang patut dilaksanakan malah lebih awal lagi patut diadakan namun begitu bak kata pepatah Inggeris is better late than never. Pemuda UMNO Gombak pada Perhimpunan Agung Tahunan UMNO Bahagian Gombak 2011 telah membahaskan dalam perkara ini dalam perbahasan membahaskan usul pendidikan UMNO Bahagian Gombak ketika itu. Baca Selanjutnya.... Bezanya cuma pada ketika itu nama diberi oleh Pergerakan Pemuda UMNO Gombak ialah Kolej UMNO tetapi pada PAU 2012 YAB Presiden telah mengumumkan UMNO akan membina dan mewujudkan sebuah Akedemi UMNO.

APA KOMEN AHLI PEMUDA ISLAM PAS AGAKNYA...


Dato' Seri Najib Tun Razak melahirkan rasa perlu pembelaan kepada pemuda-pemuda Islam di seluruh dunia bukan sahaja di Malaysia melalui penulisan beliau seperti berikut.

Perubahan ketara sedang berlaku di Timur Tengah dan Afrika Utara. Ia adalah terlalu awal untuk menilai secara muktamad tentang punca, tetapi saya percaya ia adalah perkara biasa: orang muda dalam masyarakat Islam menghadapi defisit peluang. 

Wednesday, 12 December 2012

VIDEO SEKITAR PERHIMPUNAN AGUNG UMNO 2012


Bahang dan Semangat yang lahir dari Perhimpunan Agung 2012 UMNO mungkin dah mula malap agaknya sekarang ini dan mungkin agak terlambat MNK mengeluarkan video sekitar Perhimpunan Agung UMNO 2012 ini kerana begitu sibuk dengan kerja harian dan juga isu-isu hangat setempat MNK di Gombak yang kecoh seantero Malaya baru-baru ini. Namun MNK keluarkan jugak lah Video ini agar ia menjadi penyala api semangat dan membuat kita segar semula menjadi ingatan kepada setiap Ketua Bahagian, Ketua Cawangan, Ketua Pemuda, Ketua Wanita, Ketua Puteri yang hadir juga kepada ahli biasa yang baik menjadi perwakilan atau hadir di PWTC malah yang hanya menonton di kaca tv. Jalankan lah tanggung-jawab yang diamanahkan untuk menyampaikan amanat yang telah diberikan oleh pimpinan parti dan melaksanakan juga tugas-tugas yang dipertanggung-jawabkan untuk memastikan kemenangan UMNO dan Barisan Nasional pada PRU 13 nanti.


Note MNK: Kena selalu main video-video PAU 2012 ni agar lekat di kepala dan hati sebab bak kata Tun M, Melayu Mudah Lupa....

BUAT ADIK-ADIK PARA PERWAKILAN KELAB UMNO LUAR NEGARA...PART 2


Sambungan......
Untuk mengadakan lebih banyak aktiviti yang melibatkan kemahiran seperti pengucapan awam, debat dan pembangunan jiwa dan keperibadian bagi menyediakan diri mereka  selaku pemimpin pelapis UMNO dan bukan hanya sekadar aktiviti sukan atau aktiviti hiburan semata-mata. Saya berfikir bahawa sekretariat harus mempertimbangkan apa sebenarnya peranan KULN kepada UMNO. Sejak dari pengalaman peribadi saya dengan UMNO di Malaysia dan di kampung saya selepas berakhirnya hari-hari saya sebagai pelajar adalah tidak seperti apa yang saya alami dan lalui semasa hari-hari saya di Kelab UMNO Jordan. Apa yang saya suarakan di atas pada hemat saya amat diperlukan untuk benar-benar menyediakan semua Pengerusi atau pemimpin yang berpotensi dari Kelab UMNO Luar Negara agar dapat menyesuaikan diri dan membiasakan diri dengan budaya UMNO dan proses UMNO di peringkat Cawangan dan Bahagian di Malaysia.

Wednesday, 5 December 2012

VIDEO KISAH SEBENAR PEMUDA UMNO GOMBAK BERTEMPIR DENGAN ASKAR UPAHAN ANWAR - SIRI 2

Tok Janggut, Mat Kilau, Tok Limbong, Tok Gajah, Antanom, Dol Said, Dato' Maharaja Lela, Dato' Bahaman dan ramai lagi  kesemua dulunya di labelkan sebagai samseng dan pemberontak kerana memperjuangkan yang hak dan kebenaran sewaktu zaman penjajah. Siapa yang melabel mereka ini kalau bukan penjajah ketika itu puak British. Ini cerita 50-60 tahun dahulu ketika Tanah Melayu belum mencapai kemerdekaan. Pihak penjajah ketika itu ingin mengaburi mata rakyat dengan melabelkan mereka ini pejuang-pejuang Bangsa ini sebagai samseng dan penjenayah. Tapi kini dizaman moden kita sekali lagi di ancam dengan situasi yang sama. Kita sekali lagi mungkin akan dijajah kembali tetapi bukan penjajahan secara kasar dan keras melalui peperangan tetapi penjajahan secara halus melalui landasan undang-undang yang dibenarkan. Penjajahan dari dalaman.

VIDEO DETIK SEBELUM PERGADUHAN SAMSENG PKR DENGAN PEMUDA UMNO GOMBAK SIRI 1



Mari lihat sendiri niat murni Pemuda UMNO Gombak untuk membela pemimpin tersayang mereka YAB Presiden parti Dato' Seri Najib Tun Razak dari di maki dan difitnah oleh insan bernama Anwar Ibrahim di Gombak ini dengan mengadakan demonstrasi aman di Batu 8 Gombak. Namun demonstrasi aman  ini telah bertukar menjadi pergaduhan dek kerana samseng upahan Anwar Ibrahim yang di import masuk ke Gombak untuk menimbulkan kekecohan.

BUKTI NIAT JAHAT PAKATAN HARAM PADA CERAMAH DI GOMBAK TERBONGKAR...


Kecoh didalam Alam Maya terutama dari pihak pencacai blogger pembangkang memainkan konon mereka di serang oleh Pemuda UMNO Gombak rentetan siri jelajah Merdeka Rakyat Anwar yang mana Anwar telah bertandang ke Bt. 8, Gombak. Inilah modal sedikit yang mereka ada tak habis-habis memutar belitkan fakta kejadian sebenar.

Salah satu auta mereka ibarat sifu mereka Anwar ialah ada salah sorang penyokong mereka ditikam dengan benda tajam. Apa benda tajam tu pisau ker parang ker, pensil ker? Dalam otak MNK kalau benda tajam dan kalau istilah tikam ini adalah pisau atau parang kecil yang hujungnya tajam.

Tuesday, 4 December 2012

ANWAR BERANG DI GOMBAK YANG SAMBUT IALAH RATUSAN PEMUDA UMNO GOMBAK



Semalam, Pemuda UMNO Gombak telah sama-sama keluar menyatakan bantahan dan tentangan kepada Anwar Ibrahim yang telah datang berceramah di Gombak. Ada suara-suara sinis dimainkan oleh pencacai pembangkang menyatakan mereka ini adalah samseng upahan pihak UMNO dan dibayar RM20 kononnya untuk datang dan menimbulkan huru-hara padahal cerita sebenarnya ialah mereka ini terdiri dari ketua-ketua Pemuda UMNO Cawangan dan ahli mereka sendiri yang hadir dengan tujuan untuk berhimpun secara aman menentang dan menyuarakan bantahan mereka kepada Anwar agar jangan menabur fitnah di kampung kami. Jangan pecah belah kan Melayu dan saudara se agama kami di Gombak ini.

VIDEO PERTEMPURAN PEMUDA UMNO GOMBAK DENGAN PUAK UPAHAN PAKATAN RAKYAT


Puak gerombolan samseng upahan Pakatan Rakyat pasti tidak menduga begitu ramai anak muda jati Gombak yang terdiri dari Pemuda UMNO Gombak yang turun menyambut mereka di Bt. 8 Gombak sewaktu Program Ceramah Anwar malam tadi. Anwar yg hadir lewat sudah pasti telah dimaklumkan dengan kehadiran ratusan Pemuda UMNO Gombak yang keluar menyuarakan bantahan dan penolakkan mereka kepada Anwar dan Pakatan Rakyat.

Pihak pencacai terpaksa mengerah askar upahan dari luar untuk datang ke Gombak untuk menyekat semangat Pemuda UMNO Gombak. Namun begitu Pemuda UMNO Gombak yang berhimpun dengan aman menyuarakan bantahan telah di provoke oleh bacul-bacul upahan yang hanya berani menyorok dibelakang Pak Aji dan Mak Aji serta wanita dengan membaling baldi dan periuk ke arah Pemuda UMNO Gombak. Saksikan bukti rakaman video ini siapa yang mula membaling dan mencetuskan pergaduhan?


GOMBAK!!!!GEMPUR!!!!

Monday, 3 December 2012

BUAT ADIK-ADIK PARA PERWAKILAN KELAB UMNO LUAR NEGARA...Part 1


Saya percaya kebanyakan daripada kita semua yang menyertai Kelab UMNO Luar Negara adalah kerana cinta kita dan rasa kasih dan sayang kita pada UMNO. Kita mempunyai impian bahawa satu hari apabila kita kembali selama-lamanya di tanah air kita, kita akan menyokong dan menyumbang kepada perjuangan UMNO. Dilengkapi dengan kelayakan profesional kita akan memperjuangkan UMNO dan memberikan serta membalas budi UMNO kembali dengan mencurahkan bakti kepada masyarakat di kampung kita. Walau bagaimanapun sedih untuk mengatakan bahawa dari pengalaman saya ia tidak begitu mudah dan apa-apa yang saya pelajari semasa hari-hari saya di KULN  tidak berapa membantu saya ke arah itu. Hanya impian dan visi yang membara sahaja yang saya mampu bawa pulang sebagai bekalan yang saya perolehi sebagai ahli  Kelab UMNO dan Pengerusi Kelab. Saya percaya terdapat cara dan jalan di mana kita boleh meningkatkan dan menambah baik serta memaksimakan kewujudan KULN ini

VIDEO KJ TOLAK JADI CALON PRU13?



Pasti ramai di yang gembira dan ramai pula yang berduka apabila melihat rakaman video ini dimana Khairy Jamaluddin Ahli Parlimen Rembau merangkap Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia menyatakan bahawa beliau tidak mahu jadi calon, beliau tidak kisah dan tidak mengharap sangat untuk dipilih jadi calon pada PRU 13 itu nanti tetapi beliau ingin contohi serikandi dan pejuang-pejuang UMNO diluar sana yang tak punya apa-apa jawatan tetapi tetap setia dengan parti, itu erti kesetiaan yang sebenar, muka-muka yang tidak dikenali atau disanjung tetapi tetap kekal menjunjung kesetiaan. 

VIDEO PAU 2012 (PERGULUNGAN - ADA MATA PANDANG ADA TELINGA DENGAR!!!)



Cukup menarik pada Perhimpunan Agung 2012 UMNO kali ini dan benarlah UMNO telah menjalani Transformasi baik dari gerak-kerja, etika-budaya dan perjuangannya malah sifat para pemimpin hinggalah ker akar umbi yang mana setelah mengalami kejutan pada PRU12 yang UMNO dan Barisan Nasional telah kehilangan 4 buah negeri. Kini Transformasi yang dibawa dan digagaskan oleh Yang Amat Berhormat Presiden UMNO Dato' Seri Najib Tun Razak telah mula membuahkan hasil.

Saturday, 1 December 2012

VIDEO NGO-NGO MALAYSIA TAK SOKONG BARISAN NASIONAL?


Tiada kata seindah bahasa, Tiada cantik seindah rupa...kali ini MNK tak-tak nak dah berkata-kata jom kita pakat tonton video nie dan hang pa nilai lah sendiri siapa nak hang pa undi......



Monday, 26 November 2012

APAKAH AGENDA DISEBALIK PERARAKAN HIJAU BANTAH PROJEK LYNAS


Heran bin Ajaib kalau sebelum ini susah betul nak lihat puak-puak Ca Ya Nun Alif ini keluar berdemo kerana kita tahu rata-rata bangsa mereka ini tidak akan buang masa dan melakukan sesuatu perkara yang tidak berfaedah bagi diri mereka atau bangsa mereka. Mereka lebih gemar menjadi pencatur kepada boneka pencacai parti pembangkang seperti PKR dan PAS untuk melaksanakan agenda mereka. Tetapi tidak kali ini iaitu kepada Projek Lynas ini. Mereka sendiri terpaksa keluar berdemo bagi menyuarakan bantahan mereka terhadap Lynas Project ini.

Kenapa dan Mengapa ialah persoalan yang perlu tanya dan kita perlu tahu dan cuba kita kaitkan pula dengan sifat Ca Ya Nun Alif ini. Rata-rata semua tahu mereka ini adalah sebuah bangsa yang mengutamakan ekonomi. Dimana-mana mereka ini berjaya dari segi ekonomi malah Tanah Besar mereka pun dah jadi salah satu kuasa ekonomi dunia. Jadi sudah pasti kalau mereka beria-ria membantah projek tersebut apakah mereka melihat dengan adanya projek Lynas ini akan memberikan kesan yang begitu baik untuk bangsa Melayu dan Negara Malaysia yang mana mereka takut akan menganggu-gugat cengkaman ekonomi mereka ini pada Malaysia. Apakah dengan terlaksananya projek Lynas ini akan membuka peluang kepada bangsa Melayu untuk menceburi pelbagai bidang atau mengisi kekosongan dan menceburi bidang-bidang baru yang boleh di sokong atau tempias kepada pelaksanaan projek Lynas ini?

Sunday, 25 November 2012

UMNO KAHWINKAN ORANG PAS?


Walaupun Parti PAS dan Ahlinya bersama kepimpinannya mendoakan kehancuran buat Ahli UMNO dan UMNO berlaku sebaliknya dimana Ahli UMNO dan kepimpinan UMNO telah menyumbang dan membantu ahli-ahli PAS mendirikan Masjid dimana di Baling,  Penyelaras BN Parlimen Baling, Datuk Abdul Azeez Abdul Rahim merangkap Ketua UMNO Bahagian Baling telah memberikan sumbangan bagi mengurangkan beban ahli keluarga terlibat di mana telah diadakan perkahwinan serentak 5 pasangan tersebut. Inilah sebenarnya yang dituntut oleh Islam ketika mana musuh atau seteru kita menghina dan mencaci kita, kita tidak membalas cacian dan hinaan tersebut tapi kita melawan nafsu amarah kita dan bersabar dan membalas cacian dan hinaan tadi dengan pujian dan kemuliaan kepada musuh. Inilah sifat terpuji yang perlu ada kepada setiap umat Islam tak kira dia orang UMNO, PAS atau PKR. Samada dia Melayu, Arab, Cina Muslim,  etc etc. Islam tetap Islam.

Tuesday, 20 November 2012

VIDEO PENYELARAS BN PARLIMEN GOMBAK JAWAB SOALAN CEPU MAS?

Seperti dijanjikan Sambungan Sesi Santai BBQ dan Sessi soal jawab antara Belia Taman Selayang bersama Penyelaras BN Parlimen Gombak Datuk Hj. Megat Zulkarnain bin Tan Sri Omardin yang juga merangkap Ketua Pemuda UMNO Bahagian Gombak. Pelbagai soalan yang datang dari Belia-belia yang atas pagar ini yang ingin mengetahui dan mendengar sendiri jawapan dari Ketua Pemuda UMNO Bahagian Gombak ini berhubung dengan isu-isu semasa. Berikut adalah sudutan antara soalan-soalan yang ditanyakan dan dijawab oleh Penyelaras BN Parlimen Gombak. Untuk makluman pembaca ini adalah satu dari berpuluh siri jelajah dan santai bersama Belia yang dilakukan oleh Datuk Megat Zulkarnain ini. Saksikan!!!

Gombak!!! Gempur!!!





VIDEO BUKTI ORANG INDIA SOKONG BN RAMPAS SELANGOR!!!

Takde apa yang nak diceritakan atau diluahkan kecuali rasa syukur dan gembira melihat perkembangan politik dan penerimaan rakyat khususnya masyarakat India terutama di Gombak ini terhadap kepimpinan Y.A.B Dato' Seri Najib Tun Razak Perdana Menteri Malaysia dan Pengerusi Barisan Nasional merangkap Presiden UMNO. Jom lihat sendiri lah VT dibawah ini kalau tak yakin lagi. Yakin Boleh!!!



Gombak!!! Gempur!!!

Sunday, 18 November 2012

VIDEO NAJIB RAZAK 11 (NRC 11) BERSAMA RAKYAT LADANG KAM SENG BT 8 GOMBAK?


Lihat sahaja Video di bawah ini. Inilah bukti Perdana Menteri kita yang kita sayangi yang ada pihak lagi satu dok doakan mintak turunkan bala dan hancurkan beliau bersama dengan Parti UMNO dan BN itu bekerja. Tak cukup dengan beliau sendiri memberi dan meluluskan peruntukkan-peruntukkan Kerajaan Barisan Nasional serta merangka dasar-dasar Kerajaan bagi membela bangsa Melayu, India dan Cina di tanahair ini secara terus ada pula gerakan NGO-NGO yang lahir kerana kasih dan sayang mereka terhadap insan bernama Dato' Seri Najib Tun Razak ini maka mereka melakukan kerja-kerja kebajikan dan amal membantu golongan-golongan yang tidak bernasib baik tanpa mengira bangsa ataupun agama. Malah mereka tidak melakukannya dengan niat politik atau ada agenda politik tetapi hanya semata-mata ingin membantu dan menolong rakyat Malaysia bersesuaian dengan slogan Rakyat Didahulukan itu.

Friday, 16 November 2012

ANWAR DAN AZMIN TERKEDU? PROJEK KONDO MEWAH BATU CAVES AKAN DIBATALKAN...



Pada tanggal 13/11/2012 di Perkarangan Batu Caves telah tercatat dalam sejarah tanahair di mana Y.A.B Perdana Menteri Malaysia telah berjanji untuk membawa usul dan pemohonan kepada United Nation berhubung dengan kawasan Komuniti dan Kuil Batu Caves ini untuk di pertimbangkan sebagai "World Heritage". Langkah dan saranan oleh Y.A.B Perdana Menteri Dato' Seri Najib Tun Razak ini adalah demi melindungi Batu Caves dari dirosakkan atau hapus sama sekali oleh pihak yang tidak bertanggung-jawab termasuklah Kerajaan Pakatan Haram Negeri Selangor ketika ini.

Dalam ucapan beliau pada Majlis Rumah Terbuka Deepavali MIC ini beliau berkata dan berjanji sekiranya masyarakat India memberi sokongan penuh kepada Kerajaan Barisan Nasional bersama masyarakat Melayu dan Cina di Selangor ini dan kita berjaya merampas kembali Kerajaan Negeri Selangor dari tangan Pakatan Rakyat pada PRU-13 ini, Projek yang diluluskan oleh Kerajaan Negeri Pakatan Rakyat untuk membina 2 Blok Kondominium setinggi 29 tingkat berhampiran dengan kuil Batu Caves itu akan dibatalkan sama sekali. Ini kerana pembinaan kuil tersebut sudah pasti akan menggangu-gugat struktur bumi yang mana dikuatiri monumen bersejarah dan lambang kebanggaan masyarakat India di Malaysia ini akan musnah akibat pembangunan yang tidak bertanggung-jawab ini yang mana hanya memikirkan keuntungan beberapa pihak tetapi mengenepikan kepentingan social masyarakat khususnya masyarakat India.

Thursday, 15 November 2012

TAHNIAH DATUK AHMAD MASLAN!!!



Barisan Kepimpinan ALUMNI KULN 2012/2014

Pada tanggal 11/11/2012 telah berlangsung Mesyuarat Agung Tahunan Ke-13 Alumni Kelab UMNO Luar Negara di Bilik Kedah PWTC Kuala Lumpur. Apa yang menarik pada mesyuarat agung tahunan kali ini ialah ada pemilihan untuk barisan kepimpinan yang baru untuk menerajui Alumni Kelab UMNO Luar Negara ini.

Pada peringkat awalnya keadaan agak mendebarkan kerana khabarnya akan ada pertandingan untuk jawatan tertinggi Alumi KULN ini yang mana kerusi Pengerusi akan dilepaskan oleh Mantan Pengerusi Dato Rais Zainuddin dan khabar angin kencang ketika itu mengatakan bahawa Datuk Ahmad Maslan Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri merangkap Ketua Penerangan UMNO Malaysia yang ketika itu memegang kerusi Timbalan Pengerusi Alumni dicadangkan untuk menerajui Alumni KULN ini. Namun begitu ada khabar yang lain mengatakan Dato Kamarul Rashdan Bendahari Alumni ketika itu yang juga merupakan  Pengarah Urusan SPNB akan turut bertanding kerusi Pengerusi Alumni KULN pada kali ini.

Monday, 12 November 2012

VIDEO AZMIN ALI PUN DAH SENGSARA INI KAN PULA ANWAR IBRAHIM


Cukuplah sepenggal kami ditipu. Cukuplah sepenggal kami diabaikan dan dianaiya oleh kamu pemimpin Pakatan Haram. Kami tidak mahu lagi pemimpin yang gah kononnya diperingkat Nasional yang sibuk ke Sabah dan ke Sarawak malah ke pelusuk negara tercinta ini tetapi mengabaikan kami di Parlimennya sendiri. Kami dah rasa keperitan mempunyai insan bernama Azmin Ali sebagai Ahli Parlimen kami dan pastinya kami tidak mahu insan bernama Anwar Ibrahim pula yang menggantikannya. Sudah pasti Anwar lebih hebat lagi menjelajah pelusuk negara malah kerap keluar negara serata dunia ntah apa yang dicari?

Sunday, 11 November 2012

VIDEO KERAJAAN BARISAN NASIONAL PERIHATIN MASALAH KAUM INDIA


Jelas dan nyata parti mana yang benar-benar membantu dan menjaga kebajikan rakyat khususnya rakyat Selangor dan rakyat Gombak ini. Walaupun Kerajaan negeri Selangor sekarang ini ditangan pembangkang tetapi yang benar-benar membela dan menjaga kebajikan rakyat di Selangor dan Gombak ini tidak lain dan tidak bukan adalah Barisan Nasional. Lihat sahaja video dibawah ini yang mana hingga ke hari ini tiada pun bantuan dan sumbangan diberikan oleh Kerajaan Pakatan Haram Negeri Selangor ini ataupun mana-mana wakil rakyat atau ahli Parlimen Pakatan Rakyat Gombak atau Wakil Rakyat Pakatan Rakyat di ketiga-tiga DUN di Gombak ini. Sebaliknya Sumbangan disampaikan oleh Kerajaan Barisan Nasional melalui Penyelaras BN DUN Gombak Setia Datuk Hj. Said Anuar Said Ahmad dan Penyelaras BN Parlimen Gombak Datuk Hj. Megat Zulkarnain bin Tan Sri Omardin kepada seluruh masyarakat India di dalam DUN Gombak Setia yang telah dilangsungkan di Taman Samudera.

Kata kononnya Kerajaan Negeri Selangor selama 4 tahun dibawah pentadbiran mereka telah mentadbir kewangan dengan begitu baik sekali hingga mempunyai surplus dan sebagainya. Jadi sepatutnya mereka lebih hebat dalam memberi sumbangan dan kebajikan kepada rakyat Selangor ini berbanding pemimpin UMNO dan Barisan Nasional di Gombak ini tetapi kenapa sebaliknya yang terjadi. Kemana duit Kerajaan Negeri semua itu pergi yang diwar-warkan itu hilang dan lesap? Kata Perjuangkan negara Kebajikan dan sebagainya tetapi tiada pun kebajikan yang diberikan kepada masyarakat India yang susah sempena Hari Perayaan Deepavali ini.

Siapa yang bagi dan siapa yang jaga kebajikan rakyat? Barisan Nasional jugak. BN jugak yang bagi segala sumbangan, subsidi dan pertolongan.


Wednesday, 7 November 2012

NURUL IZZAH TOLAK HUDUD NAK TUKAR HUKUM ALLAH? APAKATA NIK AZIZ?



Sebelum ini pihak PAS dan pencacainya sibuk mengatakan UMNO tolak hudud dan sampai sekarang lagi demi meraih undi mereka menjaja kononnya UMNO tolak hudud padahal tiada satu pun draft undang-undang hudud yang tepat dan lengkap dapat di sediakan oleh pihak PAS ini. Namun kini Allah nak tunjuk kepada mereka maka Allah balikkan hati si Nurul Izzah Naib Presiden PKR yang mana PAS bercium mulut dengan PKR ini. Dulu DAP terang-terang tolak huduh seperti kata keramat Karpal Singh tu, kini giliran PKR pula terang-terang tolak hudud dengan kenyataan Naib Presiden PKR si Nurul Izzah ini. Persoalannya apakah kata-kata itu lahir dari Nurul Izzah sendiri atau telah ditanamkan oleh Anwar Ibrahim, papa Nurul Izzah tersayang itu?

Tuesday, 6 November 2012

BALA DITURUNKAN TEMPAT ANWAR CERAMAH??? SUBAHANALLAH!



Jarang kita dengar bila mana Masjid atau rumah suci Allah dilanda mussibah. Pasti kesucian Masjid akan dipelihara oleh Allah seperti Masjid Rahmatullah di Aceh yang mana apabila satu bandar Aceh musnah dilanda Tsunami namun Masjid yang terletak ditengah-tengah Bandar Aceh itu tidak sedikit pun terjejas malah dikhabarkan air tidak atau lumpur tidak masuk langsung kedalam masjid tersebut.

Itu tanda kebesaran Allah sekiranya Masjid dipelihara dan diselenggarakan dengan baik hanya untuk beribadah dan mendekatkan diri kepada Nya. Tetapi sedih sekali...



Sebuah masjid di Kampung Bukit Naga yang telah dimasuki ditengelami air banjir. Habis ruang solat ditengelami air sebulan setelah Anwar memberi ceramah dan tazkirah di dalam masjid ini. Apakah ini petanda yang Allah tidak redha rumah Nya digunakan oleh orang yang tidak suci dan tidak ikhlas dalam hal berurusan dengan Agama Allah ini. Seorang yang membenarkan serta mengamalkan LGBT untuk dan memberi ceramah pula dalam rumah Allah ini. Apakah ini bala dari Allah kepada Qariah Kampung Naga kerana menggunakan Rumah Allah ini untuk insan Anwar Ibrahim ini berceramah? Baca Selanjutnya...


Gombak!!! Gempur!!!


Note MNK: TQ Sumber AAJK

Monday, 5 November 2012

VIDEO KERAJAAN PAKATAN RAKYAT SELANGOR TIPU! - KATA TOK BATIN.



Pada tanggal 04/11/2012, Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Ahmad Maslan yang juga merupakan Ketua Penerangan UMNO Malaysia telah mengadakan kunjungan dan lawatan ke kampung orang asli Bukit Kala Batu 12 Gombak. Disamping meninjau dan melihat sendiri keadaan orang asli di Gombak ini beliau juga turut memberikan penerangan isu semasa serta sumbangan kepada keluarga orang asli. Seawal jam 7.45am Datuk Ahmad Maslan telah tiba di Gombak untuk bersarapan pagi di Warung Mak Ngah di Batu 8 Gombak bersama JKKKP setempat dan Penyelaras BN DUN Gombak Setia Datuk Hj. Said Anuar Said Ahmad serta Penyelaras BN Parlimen Gombak Datuk Hj. Megat Zulkarnain bin Tan Sri Omardin. Turut menyambut ketibaan Datuk Ahmad Maslan ialah Ketua UMNO Bahagian Rahim Kamaruddin.

Sunday, 4 November 2012

VIDEO BANJIR GOMBAK: AZMIN ALI TAK PEDULI NASIB RAKYAT GOMBAK?



Mangsa Banjir: "Rumah saya naik air lagi bang...banjir sampai paras peha. Habis semua barang rumah rosak.
MNK: Berapa rumah kali ini adik yang terlibat?
Mangsa Banjir: Sama macam hari tu bang. Dalam 10 rumah di belah paya ini.
MNK: Pihak kerajaan negeri (Pakatan Rakyat) atau Ahli Parlimen Gombak Azmin Ali ada datang melawat tak?
Mangsa Banjir: Takde Bang yang datang pun 2 orang iaitu Ketua Pemuda PAS Nasaruddin Tantawi bersama sorang lagi saya tidak kenal.
MNK: Ada tak diberi apa-apa bantuan? Takde bang dengan Boot getah baru dibeli dia hanya melihat dan boleh dia cakap Banjir ya!... hmm memang lah banjir bang takan itu pun nak tanya.
MNK: Lepas tu?
Mangsa Banjir: Dia blah jer bang takde pun kata apa-apa pasal apa-apa bantuan pun.
MNK: Biasalah tu dia tidak boleh buat apa-apa kalau yang boleh buat pun ialah Azmin Ali sebab dia Ahli Parlimen. Wakil Rakyat PAS dah kena pecat Hassan Ali dah kena pecat dik. Takpa nanti Abg cuba mintak tolong dekat Penyelaras BN Parlimen Gombak Datuk Hj. Megat Zulkarnain.

MNK menghubungi Datuk Hj. Megat Zulkarnain bin Tan Sri Omardin Penyelaras BN Parlimen Gombak.

Truuttt truttt...truttt truttt deringan talipon.....

Thursday, 1 November 2012

BADRUL AMIN HASUT AL-ARQAM BENCI KERAJAAN BN?




 
Seperti yang semua maklum Pertubuhan Al-Arqam ini telah diharamkan oleh kerajaan satu ketika dulu. Markaz Pusat mereka di Sungai Pencala telah dikosongkan. Ramai para pengikut Ustaz Ashaari atau lebih dikenali dengan panggilan Abuya telah diberikan kesedaran melalui program kaunseling dan penerangan oleh pihak-pihak dan agensi kerajaan yang bertanggung-jawab. Ramai dikalangan para pengikut Al-Arqam dahulunya telah kembali menjalani kehidupan seperti rakyat biasa dan mula bercampur kembali dengan masyarakat. Namun begitu masih ramai juga yang masih tetap dengan pegangan dan ajaran Al-Arqam yang mengamalkan Tareqat Muhammadiah ini. Apa hal pula Badrul Amin yang mengelarkan Anwar sebagai Al-Mahdi ini bersama dengan Al-Arqam ini?

MANA PAS SELANGOR NAK LETAK MUKA???


Masih terngiang-ngiang di telinga MNK pada kempen PRU 12 PAS di Selangor dahulu apabila PAS melaungkan ingin menegakkan negara Islam dan menyucikan kerajaan negeri Selangor ini kononnya dari segala rasuah, perkara yang haram dan segala kemungkaran. Islam sebagai Ad-din dan sebagainya. Rasa-rasa semua di Selangor ini khususnya orang Melayu dan Islam pasti masih ingat laungan sekiranya kita dapat tawan Selangor sebelum ayam berkokok kita akan tutup Kilang Calsberg di Shah Alam itu. Tapi hingga ke hari ini kilang itu masih beroperasi.

Wednesday, 31 October 2012

VIDEO: SIAPA ORANG UMNO?


Semalam berakhir sudah sessi jelajah PDM-PDM Dun Gombak Setia oleh Penyelaras BN DUN Gombak Setia Datuk Hj. Said Anuar Said Ahmad bersama Jentere peringkat Dun beliau. MNK sempat mengikuti lebih kurang 7 dari 9 siri jelajah ini yang dibuat untuk kali ke-dua ini. Pelbagai maklumat dalaman dan info serta taklimat diberikan kepada bakal-bakal panglima perang Barisan Nasional dan UMNO DUN Gombak Setia bagi menghadapi PRU 13 yang paling maksima lagi 5 bulan akan berlangsung. Jelas di peringkat DUN Gombak Setia komitmen Jentera DUN Gombak Setia dan Pengarahnya Datuk Hj. Said Anuar tidak dinafikan begitu komitet untuk memastikan kemenangan DUN Gombak Setia memihak kepada Barisan Nasional dan UMNO pada PRU 13 nanti.

Tuesday, 30 October 2012

INGATAN DS NAJIB KHAS UTK WANITA SAHAJA....


Harap semua wanita ambil perhatian dan ambil berat pesanan Dato' Seri Najib Tun Razak ini untuk kebaikkan anda semua. Jangan ambil remeh perkara ini kerana sekiranya anda ambil lewa dan ambil mudah perkara ini dan tidak mengambil tindakan segera sudah pasti akan mengundang bencana kepada diri anda dan keluarga anda. Alhamdullillah kita mempunyai Perdana Menteri yang begitu perihatin kepada rakyatnya tak kira golongan tua, muda, baik lelaki mahu pun perempuan. Jadi apa tunggu lagi selepas anda membaca perutusan dan ingatan Y.A.B Perdana Menteri kita ni MNK harap terus mengambil tindakan yang sewajarnya..... 

Monday, 29 October 2012

VIDEO: PEMUDA UMNO SUNGAI CHINCHIN LAKSANAKAN KORBAN DS NAJIB TUN RAZAK



27/10/2012 - Pemuda UMNO Sungai Chinchin dan Belianya telah melaksanakan satu program yang agak istimewa dan buat julung-julung kalinya di adakan oleh Pemuda UMNO Cawangan di Bahagian Gombak ini. Apa yang menarik kerana Y.A.B Perdana Menteri Malaysia Dato' Seri Najib Tun Razak turut mengambil bahagian dalam program ini yang mana 4 ekor kambing telah di sumbangkan oleh beliau kepada Pemuda UMNO dan Belia Sungai Chinchin melalui Najib Razak Club 11 (NRC 11). Pada siang harinya terdiri semuanya dari kalangan Pemuda dan Belia kampung sekitar antara umur 18 tahun hingga 40 tahun melakukan ibadah korban mereka sendiri yang telah mengorbankan 2 ekor lembu dan 4 ekor kambing sumbangan Dato' Seri Najib Tun Razak itu tadi. 3 ekor kambing di laksanakan sebagai ibadah korban manakala 1 ekor lagi untuk majlis Santai dan BBQ Pemuda dan Belia pada malam harinya.

Sunday, 28 October 2012

VIDEO: ANGKARA PAS, ORANG MUDA SG. CHINCHIN LAKUKAN KORBAN SENDIRI.


27/10/2012 - Anak muda Sungai Chinchin yang jelek dengan permainan dan sikap ahli PAS dikampung telah bertindak untuk melaksanakan program korban mereka sendiri tanpa terlibat dengan korban yang dianjurkan oleh parti PAS atas nama Masjid. Senario ini adalah buat pertama kali berlaku di Kampung Sungai Chinchin yang mana kalau dahulunya tiada unsur politik berlaku sewaktu kerajaan negeri Selangor di bawah pemerintahan Barisan Nasional dan setiap kali Raya Haji program korban kampung ini  amat meriah dan melibatkan sekurang-kurangnya 15 ekor lembu kerana Masjid menjadi pusat korban bagi penduduk Kampung Sungai Chinchin. Kali ini hanya 9 ekor sahaja.

Thursday, 25 October 2012

DATO SERI NAJIB RASA KECIL DIRI.....


Walau kadang-kadang kita tidak sedar dan kurang memahami bahawa walau pun beliau adalah Perdana Menteri Malaysia dan beliau adalah Presiden UMNO yang mana kalau nak di ikutkan beliau adalah orang yang paling berkuasa dalam Malaysia ini dalam hal-hal berhubung kait dengan UMNO dan Pentadbiran Kerajaan Barisan Nasional ini tetapi disudut hatinya, beliau masih lagi seorang insan biasa dan manusia kerdil. Beliau sama macam kita semua mempunyai perasaan dan naluri. Tidak lari dari melakukan kesilapan dan tidak kurang pula mengidamkan serta mencari keredhaan Allah dan kebahagian di dunia dan di akhirat. 

Wednesday, 24 October 2012

MALAYSIA LUBUK NIAGA KE-12 MENGIKUT LAPORAN BANK DUNIA


Laporan Bank Dunia melaporkan bahawa Malaysia menduduki tangga ke 12 sebagai negara paling baik untuk melakukan perniagaan atau pelaburan oleh peniaga antarabangsa. Sudah pasti penilaian ini berdasarkan kestabilan ekonomi, politik, keselamatan dan sebagainya di ambil kira termasuk kemudahan infrastruktur dan lain lain. Malaysia juga merupakan menduduki tangga pertama dari segi kemudahan untuk mendapat pinjaman. Pengiktirafan Bank Dunia ini sudah pasti adalah bukti nyata keberkesanan dan pentadbiran yang hebat dijalankan oleh Kerajaan Barisan Nasional dibawah kepimpinan Dato' Seri Najib Tun Razak Perdana Menteri kita.

Tuesday, 23 October 2012

ABBY NAK JADI MURSYIDAH AM PAS?



Abby Abadi yang khabarnya akan bertanding kerusi Mursyidah PAS kini nampak lebih popular dikalangan orang-orang PAS berbanding dengan Musyidul PAS Nik Aziz dan kelihatan lebih kerap mengeluarkan fatwa merapu berbanding Nik Aziz. Malah di kalangan orang UMNO pun populariti Abby lebih meningkat berbanding dengan Musyidul Am Pas. Mana tidaknya... sejak bersama PAS Abby kelihatan lebih bijak dan lebih hebat mengeluarkan fatwa dan hukum-hakam lebih merapu dari Nik Aziz. Walaupun tiada latar belakang agama, tiada ijazah agama atau belajar sekolah agama, fatwa Abby lebih popular dan lebih merapu dari Nik Aziz.

MB SELANGOR KHIANAT KEPADA BANGSA MELAYU SELANGOR?


Blogger kontroversi Raja Petra Kamaruddin minggu lalu mendedahkan keputusan Menteri Besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim menggesa agar Yayasan Selangor menyerahkan tanah seluas 18.51 ekar di Klang kepada Exco Selangor, Elizabeth Wong.

Berdasarkan surat bertarikh 21 Mac 2011 yang dimuatnaik dalam blog berkenaan, Elizabeth telah memohon kepada Khalid selaku Pengerusi Lembaga Pengarah Yayasan Selangor untuk menyerahkan tanah tersebut kepada Pusat Kebudayaan Cina Negeri Selangor untuk cadangan pembangunan Pusat Kebudayaan Agama dan Kesenian.

Khalid secara ringkas mengarahkan Pengurus Besar Yayasan Selangor, Ilham Marzuki untuk menyerahkan tanah berkenaan.

‘Sdr. Ilham, sudah dibincang di lembaga, sila uruskan’,” memetik blog Malaysia-Today. Baca Selanjutnya....

Note MNK: TQ Bro Jinggo...

Orang kampung seluruh Negeri Selangor khususnya Kampung Tradisi di Gombak tiada pula diberikan geran atau hak milik tanah oleh kerajaan negeri kepada mereka yang bertaraf tanah T.O.L di kampung-kampung ini.  Tahu-tahu Khalid Gagap ini pakat bagi kat Cina sewenang-wenangnya tanah-tanah di dalam Selangor ini. Habis lah tanah-tanah di negeri Selangor ini kalau Pakatan Haram tak bagi depa jual. Jom kita pakat tolak Pakatan Haram di Selangor ini pada PRU13.

Gombak!!! Gempur!!!

VIDEO: BENARKAH PAS PEJUANGKAN ISLAM DAN UMNO HANYA PEJUANGKAN MELAYU?



Pada tanggal 21/10/2012, Pemuda UMNO Cawangan Taman Selayang telah mengadakan Program Santai Belia bersama Ketua Pemuda UMNO Bahagian Gombak Datuk Hj. Megat Zulkarnain bin Tan Sri Omardin. Program ini bertujuan disamping beramah mesra belia dengan Ketua Pemuda UMNO Bahagian Gombak, ia juga bertujuan untuk memberi penjelasan hal-hal isu semasa dan hala tuju anak muda khususnya anak muda Gombak dimana didalam program ini diadakan sesi dialog dan soal jawab isu-isu semasa. Salah satu soalan dari salah sorang belia yang hadir yang mana rata-rata belia yang hadir ini adalah mereka yang bukan dikalangan ahli Pemuda UMNO Cawangan Selayang adalah " Benarkah PAS memperjuangkan Islam padahal UMNO hanya memperjuangkan Melayu?"

Sunday, 21 October 2012

MOTO GP TQ TUN M: VIDEO ANAK BANGSA CIPTA SEJARAH


Terima kasih Tun Mahathir atas ilham dan pembinaan Litar Sepang dengan harapan akan lahir anak bangsa anak Malaysia yang akan suatu hari nanti menjadi juara dunia. Berdasarkan perlumbaan semalam jelas hasrat dan harapan itu amat hampir dalam gengaman. Walaupun ilham membina litar Sepang ini pada awalnya mendapat kritikan hebat tak kurang pula tomahan dan kutukkan khususnya dari pembangkang namun semalam segalanya lenyap apabila seluruh rakyat Malaysia bangga menjadi anak Malaysia apabila melihat aksi dan pencapaian pelumba-pelumba negara ZulFahmi dan Hafizh.

Thursday, 18 October 2012

ANWAR JEALOUS KAT ULIL AMRI MALAYSIA?


Baru-baru ini sebagai rakyat Malaysia MNK cukup berbangga mempunyai seorang Perdana Menteri yang begitu hebat seperti Dato' Seri Najib Tun Razak. Sebagai rakyat Malaysia MNK bangga Perdana Menteri MNK dan Kerajaan Negara MNK rupa-rupanya menjadi pihak yang dibelakang tadbir selama ini yang telah berjaya menyelesaikan dan mendamaikan dua pihak iaitu Kerajaan Filipina dan MILF yang mana konflik ini telah berlanjutan selama 40 tahun dan sudah pasti ribuan nyawa telah terkorban dari kedua-dua pihak.

Wednesday, 17 October 2012

VIDEO: ANWAR BAKAL BERTANDING PARLIMEN GOMBAK PRU 13?


Terkejut jugak MNK dengar khabar berita ini ada ura-ura Anwar Ibrahim bakal bertanding di Parlimen Gombak pada PRU13 nanti. Yang khabarkan bukan calang-calang orang Penyelaras BN Parlimen Gombak sendiri iaitu Datuk Hj. Megat Zulkarnain di suatu majlis perjumpaan bersama Datuk Hj. Said Anuar Said Ahmad Penyelaras BN DUN Gombak Setia di salah satu Program Jelajah PDM oleh  Datuk Hj. Said Anuar di  dalam DUN Gombak Setia. Dari sumber mana beliau dapat MNK tak pasti tapi sudah pasti beliau ini mempunyai sumber-sumber yang boleh dipercayai.

UMNO NIKMAT ALLAH NO.2 KEPADA MELAYU SELEPAS ISLAM.



Seperti yang dijanjikan sambungan dari kisah penulisan MNK Zikir UMNO sama tak dengan zikir PAS tempoh hari. Siapa Ulil Amri nie? Siapa Ulil Amri kita? Sudah pasti Ulil Amri Malaysia ialah Y.A.B Dato Seri Najib Tun Razak. Perdana Menteri Malaysia dalam soal-soal pentadbiran. Khalifah yang menjalankan hal tadbir urus negara Malaysia ini. Ditangan beliau keputusan eksekutif untuk menentukan nasib rakyat Malaysia, nasib umat Islam di Malaysia. Beliau lah yang diangkat oleh Allah melalui untuk menjadi Ulil Amri di Malaysia ini melalui proses atau penyebab(syariat) pilihanraya dan pemilihan parti UMNO itu sendiri untuk menjadi Presiden dan Perdana Menteri.

Tuesday, 16 October 2012

VIDEO: ZIKIR UMNO SAMA TAK DENGAN ZIKIR PAS?


Lihatlah sendiri betapa kusyuknya umat Islam berzikir memuji kebesaran Allah di Surau ini yang mana kalau dilihat perkara ini bukanlah satu perkara yang asing atau ganjil bagi umat Islam di mana-mana surau atau Masjid di negara kita ini di Malaysia. Malah zikir ini jugalah kebiasaan kita dengar di Masjid-masjid di seluruh dunia. Kelazimannya zikir ini akan dibaca selepas solat ataupun ketika bertahlil untuk mengikat dan menguatkan hati serta iman kita kepada Allah dengan melafazkan perjanjian yang setiap umat islam lafazkan sewaktu syahadah.

Monday, 8 October 2012

DAP TIDAK MAMPU HALANG PENYATUAN PAS DAN UMNO.


Berbual dengan salah sorang tokoh veteran UMNO Selangor, MNK diberikan sedikit nasihat dan pengajaran yang agak berguna dan kalau difikir mengikut logik akal ada benarnya. Kata tokoh ini kita bangsa Melayu beragama Islam ini adalah bersaudara, fitrah yang dijadikan oleh Allah semua umat Islam itu bersaudara. Hatinya walaupun jauh tapi masih terpaut secara fitrahnya kerana kita semua telah diikat dengan sumpah Kalimah Shahadah.

Sunday, 7 October 2012

WARGA GOMBAK BERJUANG DI ROHINGYA...


Mungkin ramai yang tidak mengenali beliau kerana beliau adalah orang yang tidak sukakan populariti dan selalu berada di belakang tabir dalam apa-apa program namun bagi mereka yang mengenali beliau tahu betapa pentingnya peranan beliau dalam menjayakan sesuatu program yang dirancang dan dilaksanakan. Beliau yang lebih mesra dengan panggilan Aji dikalangan yang mengenali beliau kini berjuang di Rohingya.

KABINET BAYANGAN PEMBANGKANG UNTUK RAKYAT ATAU UNTUK JAGA HATI PAKATAN RAKYAT???



Semenjak dua menjak ini kecoh dengan pengistiharan kabinet bayangan oleh Ketua Pembangkang Anwar Ibrahim di media masa dan di laman media social di Malaysia ini. Belum pernah dibuat oleh mana-mana parti politik di tanahair ini hatta Barisan Nasional pun tidak pernah mengeluarkan atau mengistiharkan Bakal-bakal Jemaah Menteri kabinetnya sebelum selesai PRU dan hanya Pengerusi Barisan Nasional jer yang tahu hingga saat-saat akhir pengumuman Jemaah Menteri akan dibuat. Tetapi berbeza dengan Insan yang digelar oleh mereka yang tidak berapa cerdik sebagai Anugerah Tuhan ini atau yang sanggap yang mengelar beliau Imam Mahdi telah sekali melakukan kejutan demi meraih simpati dan sokongan rakyat disaat Bahteranya dah nak karam dengan mengumumkan kabinet bayangan Pakatan Rakyat.

Wednesday, 3 October 2012

BAJET 2013 BAJET PILIHANRAYA??



Semalam bermula jam 9 malam telah berlangsung sessi #Tanya Najib berhubung dengan Bajet 2013 secara 'Live' di media cyber melalui laman Google+Hangout. Pada sessi ini rakyat diberi peluang untuk bertanya pada YAB PM soalan-soalan berhubung dengan Bajet 2013 ini dan YAB PM dan telah menjawab segala persoalan yang dilontarkan. Soalan yang mula-mula di jawab oleh YAB Perdana Menteri kita Dato' Seri Najib Tun Razak berhubung dengan soalan atau fitnah yang bermain di dalam media cyber oleh pihak pembangkang dan blogger pro pembangkang yang mengatakan Bajet 2013 ini adalah Bajet Pilihanraya atau "Election Budjet". Betul ker???

WAJIB BACA!!!