FOLLOW ME

JOM SAKSI KOLEKSI VIDEO GOMBAK!!! GEMPUR!!!

Loading...

Sunday, 8 September 2013

MASIH ADAKAH LAGI PEMIMPIN UMNO BERJIWA BESAR?



Seperti semua sedia maklum cabaran yang getir menanti kita dalam tempoh 4-5 tahun yang akan datang sebelum kita sekali lagi akan diuji sejauh mana kebersanan gerak kerja kita, khidmat kita dalam menjaga kebajikan, memberi khidmat dan memperjuangkan nasib rakyat.  Memandangkan MNK berbangsa Melayu MNK akan membicarakan khusus untuk bangsa Melayu dan wadah perjuangan Melayu Islam tidak lain dan tidak bukan hanyalah UMNO sebagai wadah perjuangan Melayu Islam yang satu. 

Untuk memastikan wadah perjuangan ini dapat di teruskan untuk 30-50 tahun sudah pasti parti UMNO perlu memiliki kuasa pemerintahan. Untuk itu PRU lah menjadi kayu pengukur keberhasilan kerja kita. Jelas faktor penentu kemenangan PRU ke 14 terdiri dari pengundi-pengundi muda dan sudah pastinya pengundi-pengundi baru. Mereka-mereka ini sekarang ini berada di tingkatan 5, tingkatan 6 yang dalam tempoh 4 tahun lagi akan layak untuk mengundi.

Tuesday, 3 September 2013

HARGA MINYAK NAIK


Kelmarin harga minyak naik. Ramai yang merungut termasuklah juga pemimpin Umno diperingkat bahagian-bahagian mahu pun cawangan. Mereka menyuarakan pandangan dan perasaan mereka tidak bersetuju dengan tindakan Perdana Menteri menaikkan harga minyak. Walhal mereka lupa yang menaikkan harga minyak itu adalah kerana harga pasaran minyak dunia. Kerajaan  Malaysia hanya tidak manaikkan subsidi minyak dan masih mengekalkan subsidi minyak pada jumlah asal. Mereka lupa juga yang membuat keputusan itu adalah juga Presiden Umno mereka, khalifah mereka dan sudah pasti dengan perasaan berat beliau terpaksa mengumumkan perkara tersebut. Bukan suka-suka hati menaikkannya.

Dalam kita menuju kearah negara maju sudah pasti banyak perkara akan naik lagi dan ini baru  sedikit. Gaji akan naik, pendapatan per kapita akan naik, ekonomi akan naik, taraf hidup akan naik, kos sara hidup akan naik, barang akan naik, minyak akan naik. Jadi apakah kita sebagai penyokong Umno memainkan peranan kita ibarat pihak pembangkang yang mana jelas apa sahaja perkara yang kerajaan lakukan akan mereka politikkan demi menanam kebencian rakyat kepada kerajaan? 

Wednesday, 15 May 2013

SENARAI LENGKAP MENTERI KABINET MALAYSIA 2013

 
 
PERDANA MENTERI:
YAB DATO’ SRI HAJI MOHD. NAJIB BIN TUN HAJI ABDUL RAZAK (UMNO)
TIMBALAN PERDANA MENTERI:
YAB TAN SRI DATO’ HAJI MUHYIDDIN BIN YASSIN (UMNO)
 
JABATAN PERDANA MENTERI:
MENTERI:
(1) YB DATO’ SERI JAMIL KHIR BIN BAHAROM (UMNO)
(2) YB DATO’ SRI ABDUL WAHID BIN OMAR (SENATOR -BERKUATKUASA 5 JUN 2013)
(3) YB SENATOR DATO’ SRI IDRIS JALA (SENATOR)
(4) YB TAN SRI DATUK SERI PANGLIMA JOSEPH KURUP (PBRS)
(5) YB DATO’ SERI SHAHIDAN BIN KASSIM (UMNO)
(6) YB PUAN HAJAH NANCY BINTI SHUKRI (PBB)
(7) YB DATUK JOSEPH ENTULU ANAK BELAUN (PRS)
(8) DATUK PAUL LOW SENG KWAN (SENATOR)
TIMBALAN MENTERI:
(1) YB DATUK RAZALI BIN IBRAHIM (UMNO)
(3) WAYTHA MOORTHY PONNUSAMY (SENATOR)
 
MENTERI KEWANGAN:
(1) MENTERI KEWANGAN I: YAB DATO’ SRI HAJI MOHD. NAJIB BIN TUN HAJI ABDUL RAZAK (UMNO)
(2) MENTERI KEWANGAN II: YB DATO’ SERI HAJI AHMAD HUSNI BIN MOHAMAD HANADZLAH (UMNO)
TIMBALAN MENTERI:
(3) YB DATUK AHMAD BIN MASLAN (UMNO)
 
MENTERI PELAJARAN DAN PENGAJIAN TINGGI:
(1) MENTERI I: YAB TAN SRI DATO’ HAJI MUHYIDDIN BIN YASSIN (UMNO)
(2) MENTERI II: YB DATO’ SERI IDRIS BIN JUSOH (UMNO)
TIMBALAN MENTERI:
(3) TIMBALAN MENTERI I: YB DATUK MARY YAP KAIN CHING (PBS)
(4) TIMBALAN MENTERI II: YB TUAN P. KAMALANATHAN A/L P.PANCHANATHAN (MIC)
 
MENTERI PERTAHANAN:
(1) MENTERI : YB DATO’ SERI HISHAMUDDIN BIN TUN HUSSEIN (UMNO)
TIMBALAN MENTERI:
(2) TIMBALAN MENTERI : YB DATO’ ABDUL RAHIM BAKRI (UMNO)
 
MENTERI PENGANGKUTAN:
(1) MENTERI : YB DATO’ SERI HISHAMUDDIN BIN TUN HUSSEIN (UMNO) (MEMANGKU)
TIMBALAN MENTERI:
(2) TIMBALAN MENTERI : YB. DATUK AB. AZIZ KAPRAWI (UMNO)
 
MENTERI DALAM NEGERI:
(1) MENTERI : YB DATO’ SERI DR. AHMAD ZAHID BIN HAMIDI (UMNO)
TIMBALAN MENTERI:
(2) TIMBALAN MENTERI : YB DATUK DR. WAN JUNAIDI BIN TUANKU JAAFAR (PBB)
 
MENTERI KERJA RAYA:
(1) MENTERI : YB DATO’ FADILLLAH YUSOF (PBB)
TIMBALAN MENTERI:
(2) TIMBALAN MENTERI : YB DATUK ROSNAH BINTI ABDUL RASHID SHIRLIN (UMNO)
 
MENTERI PERDAGANGAN ANTARABANGSA DAN INDUSTRI:
(1) MENTERI : YB DATO’ SERI MUSTAPA BIN MOHAMED (UMNO)
TIMBALAN MENTERI:
(2) TIMBALAN MENTERI : YB. HAMIM BIN SAMURI (UMNO)
 
MENTERI LUAR NEGERI:
(1) MENTERI : YB DATO’ SERI ANIFAH BIN HAJI AMAN (UMNO)
TIMBALAN MENTERI:
(2) TIMBALAN MENTERI : YB DATO’ HAMZAH BIN ZAINUDDIN (UMNO)
 
MENTERI PERDAGANGAN DALAM NEGERI, KOPERASI DAN KEPENGGUNAAN:
(1) MENTERI : YB DATO’ HASAN BIN MALEK (UMNO)
TIMBALAN MENTERI:
(2) TIMBALAN MENTERI : YB DATO’ PADUKA AHMAD BASHAH BIN MD. HANIPAH (SENATOR) (UMNO)
 
MENTERI KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA:
(1) MENTERI : YB DATO’ SERI AHMAD SHABERY BIN CHEEK (UMNO)
TIMBALAN MENTERI:
(2) TIMBALAN MENTERI : YB DATO’ JAILANI BIN JOHARI (UMNO)
 
MENTERI SUMBER MANUSIA:
(1) MENTERI : YB DATUK RICHARD RIOT ANAK JAEM (SUPP)
TIMBALAN MENTERI:
(2) TIMBALAN MENTERI : YB DATO’ ISMAIL BIN ABD. MUTTALIB (UMNO)
 
MENTERI KEMAJUAN LUAR BANDAR DAN WILAYAH:
(1) MENTERI : YB DATO’ SERI SHAFIE BIN HAJI APDAL (UMNO)
TIMBALAN MENTERI:
(2) TIMBALAN MENTERI : YB DATUK ALEXANDER NANTA LINGGI (PBB)
 
MENTERI KESEJAHTERAAN BANDAR, PERUMAHAN DAN KERAJAAN TEMPATAN:
(1) MENTERI : YB DATO’ HAJI ABDUL RAHMAN BIN DAHLAN (UMNO)
TIMBALAN MENTERI:
(2) TIMBALAN MENTERI : YB DATO’ HALIMAH BINTI MOHD SADDIQUE (UMNO)
 
MENTERI BELIA DAN SUKAN:
(1) MENTERI : YB TUAN KHAIRY JAMALUDDIN BIN ABU BAKAR (UMNO)
TIMBALAN MENTERI:
(2) TIMBALAN MENTERI : YB DATO’ SARAVANAN A/L MURUGAN (MIC
 
MENTERI KESIHATAN:
(1) MENTERI : YB DATO’ SERI SUBRAMANIAM (MIC)
TIMBALAN MENTERI:
(2) TIMBALAN MENTERI : YB DATO’ SERI HILMI BIN YAHAYA (UMNO)
 
MENTERI WILAYAH PERSEKUTUAN:
(1) MENTERI : YB DATO’ SERI TENGKU ADNAN BIN TENGKU MANSOR (UMNO)
TIMBALAN MENTERI:
(2) TIMBALAN MENTERI : YB DATO’ DR. LOGA BALA MOHAN A/L JAGANATHAN (SENATOR
 
MENTERI PERUSAHAAN PERLADANGAN DAN KOMODITI:
(1) MENTERI : YB DATO’ SERI DOUGLAS UGGAH EMBAS (PBB)
TIMBALAN MENTERI:
(2) TIMBALAN MENTERI : YB DATO’ NORIAH BINTI KASNON (UMNO)
 
 
MENTERI TENAGA, TEKNOLOGI HIJAU DAN AIR:
(1) MENTERI : YB DATUK DR. MAXIMUS JOHNITY ONGKILI (PBS)
TIMBALAN MENTERI:
(2) TIMBALAN MENTERI : YB DATO’ SRI MAHDZIR BIN KHALID (UMNO)
 
MENTERI PERTANIAN DAN INDUSTRI ASAS TANI:
(1) MENTERI : YB DATO’ SRI ISMAIL SABRI BIN YAAKOB (UMNO)
TIMBALAN MENTERI:
(2) TIMBALAN MENTERI : YB DATO’ TAJUDDIN BIN ABDUL RAHMAN (UMNO)
 
MENTERI PELANCONGAN DAN KEBUDAYAAN:
(1) MENTERI : YB DATO’ SERI MOHAMED NAZRI BIN ABDUL AZIZ (UMNO)
TIMBALAN MENTERI:
(2) TIMBALAN MENTERI : YB DATO’ JOSEPH SALANG ANAK GANDUM (PRS)
 
MENTERI SAINS, TEKNOLOGI DAN INOVASI:
(1) MENTERI : YB DATUK DR. EWON EBIN (UPKO)
TIMBALAN MENTERI:
(2) TIMBALAN MENTERI : YB DATO’ DR. ABU BAKAR BIN MOHAMAD DIAH (UMNO)
 
MENTERI SUMBER ASLI DAN ALAM SEKITAR:
(1) MENTERI : YB DATUK SERI G. PALANIVEL (MIC)
TIMBALAN MENTERI:
(2) TIMBALAN MENTERI : YB DATO’ DR. JAMES DAWOS MAMIT (PBB)
 
MENTERI PEMBANGUNAN WANITA, KELUARGA DAN MASYARAKAT:
(1) MENTERI : YB DATUK ROHANI BINTI ABDUL KARIM (PBB)
TIMBALAN MENTERI:
(2) TIMBALAN MENTERI : YB DATUK AZIZAH BINTI MOHD. DUN (UMNO)

Monday, 13 May 2013

APA BEZA KITA DAN ANWAR IBRAHIM???

Sudah lebih seminggu tarikh keramat 5 Mei menjadi igauan Barisan Nasional dan UMNO khususnya di Selangor kerana prestasi yang amat mengecewakan dalam sejarah UMNO Selangor. Mungkin ada yang akan membangkang kata-kata MNK ini yang mana rata-rata akan mengatakan UMNO menunjukan prestasi yang baik, ada kata-kata yang ingin menutup kekecewaan dan kelemahan diri dengan mengatakan prestasi UMNO bagus tapi yang lemah adalah parti komponen, MCA dan Gerakan yang gagal memenangi hati pengundi Cina. Maka dicanang istilah 'Tsunami Cina' yang menyebabkan kekalahan teruk di Selangor dan di negeri-negeri lain. Isu ini masih lagi berkumandang dikedai-kedai kopi di kampong-kampong.
 
Cerita misalnya kita menang di semua PDM majoriti Melayu tapi kita ditipu oleh kaum Cina dan di PDM majoriti Cina kita kalah teruk, itu sebab kita kalah DUN itu DUN ini, itu sebab kita kalah kerusi Parlimen.  Tapi apakah kita jujur menilai dan membuat post mortem kekalahan kita. Berapa majoriti yang kita menang di kawasan PDM majoriti Melayu? Kenapa masih ramai Melayu yang tidak ingin bersama UMNO dan menyokong UMNO atau Barisan Nasional? Kalau ada 10 PDM majoriti Melayu di DUN yang pengundi setiap PDM sekitar 1500 pengundi dan kita hanya menang majority 50 pengundi sahaja apakah ini bermakna kita telah diterima oleh orang Melayu? Memang lah kita akan kalah sekiranya cukup sekadar dua atau tiga PDM majoriti Cina kita kalah majoriti 250 pengundi.

Kita tidak boleh mengukur kekuatan kita parti UMNO dengan mengambil kira pengundi Cina atau bangsa Cina. Kita parti UMNO yang memperjuangkan orang Melayu. Kita harus mengukur kekuatan kita dengan berapa ramai orang Melayu yang menyokong kita, berapa ramai yang kita berjaya menarik atau menawan kembali hati rakan-rakan  saudara kita didalam PKR dan PAS untuk kembali bersama menyokong UMNO. Kita harus benar-benar buktikan cukup UMNO yang memperjuangkan dan membela nasib orang Melayu dengan sebenar-benarnya. Hal orang Cina biar lah mereka dengan ideologi dan hal mereka.
 
Bagaimana kita hendak buktikan UMNO lah satu-satunya tempat orang Melayu bernaung seperti UMNO 30-50 tahun dahulu? Ini persoalannya. Kalau dulu pemimpin UMNO terdahulu 30-50 tahun dulu mereka tidak kejar jawatan, mereka bersama UMNO dan jadi pemimpin UMNO kerana ahli UMNO lihat dia lah yang paling layak kerana kedudukan, ekonomi, keperibadiannya dan  wataknya yang layak jadi pemimpin kami orang UMNO dan mereka tahu kerana dia berjiwa besar, ingin berkorban masa, tenaga dan wang ringgit untuk membantu bangsanya dan sebab itu semua orang Melayu sayang dan kasihkan pemimpin UMNO hingga ada mengatakan kalau taruk songkok bertanding atas tiket UMNO di kawasan orang Melayu pun boleh menang.

Tapi itu UMNO dulu, UMNO 30-50 tahun dahulu. Kini pemimpin UMNO tidak semua tapi kebanyakkannya hanyalah ibarat postmen, menyalurkan sahaja peruntukkan yang diberi oleh kerajaan kepada rakyat. Itu pun kadang-kadang tak sampai semuanya. Biasa kedengaran kita tak dapat bantu sebab tiada peruntukkan dan sebagainya. Tak kurang pula ibarat businessman, nak jawatan dalam UMNO sebab nak mengembangkan business pribadinya tak kurang pulak business familinya atau proxynya. Dengan adanya jawatan dalam UMNO maka terbuka segala cable dan channel untuk melobi dapatkan  projek yang lebih lumayan. Permasalahan rakyat tidak dibela dan rakyat khususnya bangsa Melayu masih macam tu jer baik sebelum mahu pun selepas pemimpin bertukar ganti.
 
Ini yang menjadikan ramai rakyat khususnya bangsa Melayu itu sendiri lari dari perjuangan UMNO kerana terdapat pemimpin UMNO yang lari dari perjuangan sebenar UMNO. Tiada lagi istilah pengorbanan dalam UMNO, tiada lagi istilah perjuangan dalam UMNO yang ada hanyalah istilah pelaburan dalam UMNO, labur sekian banyak dapat jadi Ketua atau pemimpin akan mulalah proses mengaut keuntungan untuk recover balik modal pelaburan dan membuat sebanyak mungkin keuntungan. Kalau kita sibuk mengaut keuntungan untuk diri kita selepas menjadi pemimpin bila mana pula kita nak berkorban dan memberi orang Melayu meraih keuntungan kerana kita pemimpin UMNO mereka?
 
Jadi janganlah kita menyalahkan orang lain atas kelemahan kita sendiri, janganlah kita menafikan kelemahan kita sendiri dan tidak mahu mengakui kelemahan kita. Hanya dengan mengaku kelemahan kita dan kesalahan kita baru mungkin kita membaiki kelemahan kita atau kesalahan kita. Kalau kita kata kita tidak lemah, kita tidak salah maka tiada ruang untuk kita memperbaiki diri kita dan nescaya makin lama makin terhakis sokongan rakyat dan orang Melayu kepada kita.
 
Apalah nak jadi dengan bangsaku lagi 10-15 tahun yang akan datang sekiranya ramai dikalangan kita nak jadi pemimpin tapi bukan untuk memimpin dan berkorban untuk bangsa tapi untuk kepentingan diri dan pribadi. Apakah kita nak jadi little Anwar berjuang semata-mata nak jadi Perdana Menteri dengan mengadaikan segala-galanya dan kita pula berjuang untuk menjadi KP atau KB. Jika itu lah natijahnya apa beza kita dan Anwar....

Berilah peluang dan laluan kepada mereka yang benar-benar layak dan punyai ketokohan dan benar-benar mempunyai jiwa pemimpin UMNO seperti UMNO satu ketika dahulu. Tak kira muda atau tua, baru atau lama yang kita perlukan Pemimpin UMNO yang sebati jiwanya dengan kepimpinan UMNO 30-40 tahun dahulu. Berjuang, berkorban dan berkerja dengan ikhlas dan jujur demi parti tercinta ini.
 
Gombak!!! Gempur!!!
 
 

Friday, 3 May 2013

BACALAH WARKAH UNTUK MALAYSIA. DS NAJIB TUN RAZAK



Hari ini negara tercinta Malaysia berada di persimpangan antara masa hadapan yang penuh peluang dan harapan serta masa hadapan yang sarat dengan ketidaktentuan dan pertelingkahan. Di tangan Tuan-Tuan dan Puan-Puan ,  serta 13 juta warga  Malaysia yang lain  terletak kuasa untuk membuat keputusan mengenai  siapakah yang terbaik untuk diberikan amanah serta tanggungjawab bagi meneraju negara bertuah ini untuk tempoh lima tahun yang akan datang.
 
Empat tahun yang lalu merupakan tempoh yang mencabar untuk kita semua. Di dalam persekitaran ekonomi global yang amat mencabar kerajaan dan rakyat Malaysia telah berjaya hasil kerjasama semua  meletakkan ekonomi Malaysia di landasan yang betul untuk pertumbuhan berterusan, meningkatkan hasil negara yang digunakan untuk meringankan beban kehidupan rakyat,   merangsang penciptaan peluang pekerjaan yang mencukupi dan meningkatkan kemakmuran untuk semua.   
 
Ia bukanlah perjalanan yang mudah bagi kami  parti yang diberikan amanah sebagai kerajaan oleh tuan-tuan dan puan-puan. Dalam sesetengah perkara kami perlu mengambil keputusan yang perit tetapi perlu. Dalam keadaan ini  kami tidak bertindak sebagai ahli politik populis tetapi sebaliknya bertindak  setelah mengkaji secara teliti kesan jangka panjang keputusan yang bakal diambil bukan sahaja terhadap generasi hari ini tetapi juga generasi masa depan negara ini, kami tidak rela mewariskan sebuah negara yang gagal kepada anak-anak kita.
 
Setelah melalui proses mendengar, merundingi serta memperoleh input dari semua pihak kami telah merangka pelan yang kami yakin terbaik untuk  semua rakyat Malaysia untuk tempoh lima tahun akan datang malahan sehinggga tahun 2020. Sesungguhnya Tuan-tuan dan Puan-puan mampu merasai sendiri keberkesanan segala usaha yang telah saya dan rakan-rakan lakukan setakat ini. Berikanlah kami Kerajaan Barisan Nasional  peluang untuk terus berkhidmat demi kepentingan tuan-tuan dan puan-puan  bagi meningkatkan lagi mutu kehidupan kita dan anak-anak kita serta demi masa depan yang lebih sejahtera serta makmur.    Berilah kepercayaan kepada Kerajaan BN bagi meneruskan  usaha bakti buat Malaysia dan seluruh rakyatnya.
 
PRU kali ini  perlulah ditentukan bersandarkan  menepati janji, mendukung harapan dan  kebolehpercayaan. Tidak sepatutnya wujud ruang untuk mereka yang menabur janji tidak kredibel dan akhirnya tidak mampu ditunaikan, gemar menyebar fitnah, memanipulasi fakta serta meraih sokongan berasaskan kebencian serta perpecahan. 
 
Demi anak-anak Malaysia fikirkan semasak-masaknya, sebelum membuat keputusan kerana pilihan tuan-tuan dan puan-puan akan mempunyai kesan yang amat besar untuk masa hadapan kita. 
 
Undi tuan-tuan dan puan-puan  sewajarnya menjadi– UNDI untuk Malaysia  yang maju dan progresif, UNDI untuk Malaysia  yang menuju   transformasi politik, ekonomi dan sosial yang menyeluruh , Malaysia di mana kita semua, dapat hidup dengan bangga dan bermaruah     di bawah payung  falsafah 1Malaysia.
 
 
Yang ikhlas,
Najib Razak
Pengerusi Barsian Nasional

Wednesday, 1 May 2013

Pesan Najib Razak!!!


Salam 1Malaysia, Hari mengundi hanya tinggal beberapa hari sahaja lagi. Apabila tiba masanya nanti, anda akan diberi tanggungjawab untuk memilih pihak mana yang layak diberi mandat untuk mentadbir negara.Tentukan pilihan anda adalah pihak yang mempunyai wawasan untuk negara maju ke hadapan serta mampu untuk melaksanakannya. Barisan Nasional (BN) telahpun mempunyai perancangan tertentu dalam usaha melakukan transformasi di negara ini. Saya yakin, kami mampu untuk melaksakan perancangan itu memandangkan selama ini kami telah terbukti berjaya menunaikan setiap janji kami kepada rakyat. 

Untuk membaca manifesto atau Aku Janji kami kepada rakyat, anda boleh melayarinya di blog saya. Perubahan sebenarnya telahpun berlaku. Kami di BN sendiri telah melakukan pelbagai transformasi termasuk memperkenalkan ramai calon-calon baru pada PRU13 kali ini. Saya yakin, calon-calon baru yang dipilih mewakili BN ini, mampu melaksakan tanggungjawab mereka kepada rakyat dengan baik. Ikuti maklumat tentang calon BN Baru di kawasan anda. Selari dengan konsep 1Malaysia yang berpegang kepada prinsip Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan, kami di BN juga telah memperkenalkan pelbagai inisiatif untuk rakyat. Ia telah terbukti mampu memberi memberi manfaat kepada rakyat berbilang kaum di negara ini. Ikuti kisah mereka yang telah mendapat manfaat daripada insiatif BN itu. 

Saya harap anda akan membuat pilihan yang tepat dalam memastikan kemajuan serta kestabilan negara terus berkekalan. Kongsikanlah email ini bersama rakan-rakan dan ahli keluarga anda agar kita dapat sama-sama menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara yang lebih baik pada masa hadapan. Berilah sokongan anda kepada BN supaya kami mendapat mandat untuk meneruskan usaha kami bagi menjamin keamanan, keselamatan dan kemajuan negara untuk kita semua. Najib Razak

Saturday, 27 April 2013

VIDEO CALON BN DUN GOMBAK SETIA N17


Ini rupanya kerja calon BN DUN GOMBAK SETIA DATUK HAJI SAID ANUAR BIN SAID AHMAD....


GOMBAK!!!GEMPUR!!!

Friday, 19 April 2013

MARI KENALI CALON BARISAN NASIONAL DUN GOMBAK SETIA N17

Kepada mereka yang mungkin pengundi Gombak yang menetap di luar kawasan Gombak tidak berapa mengenali beliau sekiranya mereka ini bukan anak jati Gombak, tetapi kepada anak jati Gombak atau mereka yang menetap di Gombak, nama Datuk Said Anuar Said Ahmad merupakan tidak asing lagi kerana beliau memang sepenuh masa berkhidmat di Gombak. Orangnya peramah dan mudah di ajak berbual dan senang didekati baik anak muda mahu pun yang tua. Loghat Minang beliau memang tidak dapat dipisahkan, ialah anak jati Gombak bersuku Minang.
 
Setelah berjaya dalam bidang perniagaan beliau telah terjun kedalam arena politik Gombak seawal usia lingkungan pemuda lagi  untuk mencurah bakti kepada orang kampong beliau di Batu 9 Gombak. Kemudian dek ketokohan beliau, beliau telah terpilih untuk menjadi Ketua Pemuda UMNO Bahagian Gombak. Seterusnya beliau bekerja dan mencurahkan bakti kepada rakyat di Gombak dan parti UMNO hingga lah kini beliau telah diamanahkan tanggung-jawab dalam kepimpinan UMNO Bahagian Gombak selaku Timbalan Ketua UMNO Bahagian Gombak.
 
Dilahirkan pada tanggal 9hb April 1962 dan merupakan salah seorang anak Gombak yang berjaya dalam bidang perniagaan sebelum menceburi bidang politik. Seorang yang amat menitik beratkan soal pendidikan dan ilmu, dan beliau walaupun dalam kesibukan dalam urusan perniagaan dan berkhidmat kepada rakyat dan UMNO beliau sempat menamatkan Ijazah Sarjana (master) di Universiti Islam Antarabangsa pada 2007.
 
Seterusnya beliau telah diberi kepercayaan oleh pucuk pimpinan parti Yang Amat Berhormat Dato' Seri Najib Tun Razak untuk menjadi Penyelaras Pembangunan Pusat BN DUN Gombak Setia bermula dari 2008 hinggalah akhirnya nama beliau di pilih sebagai Calon Barisan Nasional DUN Gombak Setia N17 untuk Pilihanraya yang Ke-13 ini.
 
Nak tahu lebih lanjut pasal Calon BN DUN Gombak Setia (N17) Datuk Hj. Said Anuar bin Said Ahmad ini? Jom Saksikan VT ini dan jom Klik link-link dibawah ini.
 
 
MARI KENALI CALON BN DUN GOMBAK SETIA N17 PART 1
 
GOMBAK!!!GEMPUR!!! MARI KENALI CALON BN DUN GOMBAK SETIA (N17) PART 2
 
GOMBAK!!!GEMPUR!!! MARI KENALI CALON BN DUN GOMBAK SETIA (N17) PART 3
 
Gombak!!! Gempur!!!
 
 

Thursday, 18 April 2013

INILAH YANG DIKATAKAN PEMIMPIN UMNO SEJATI....

Tinggal 1 hari lagi dan pastinya senarai nama-nama calon yang telah diumumkan oleh Yang Amat Berhormat Dato' Seri Najib untuk mewakili Barisan Nasional pada PRU13 untuk menentang petualang-petualang akan dimuktamadkan. Tiada lagi perubahan di saat akhir akan dibenarkan lagi. Selama seminggu ini juga lah tidak kurang hebatnya cerita mereka-mereka yang dulunya mengatakan soal siapa calon kita serahkan kepada kebijaksanaan YAB PM yang menentukan dan mereka akan sokong dan berjuang habis-habisan walau siapa calon yang PM pilih kini berubah sikap apabila nama sendiri yang mengidam nak jadi calon tidak terpilih. Apakah perjuangan kita untuk jawatan calon tersebut? Atau kita berjuang untuk memertabatkan kembali UMNO dan BN? 
 
Yang heran dah berpuluh tahun berjuang pun masih belum mengerti apa sebenar perjuangan itu hingga sanggup mengugut dan mendesak kepimpinan parti. Sanggup bermain tarik tali dan mencabar keputusan Yang Amat Berhormat Dato' Seri. Dimana nilai taat setia kita kepada parti. Bak kata orang putih. 
 
No matter how great we are, how good we are, no one can be above the Organisation.
 
Maknanya hebat mana pun kita namun kita tidak boleh berada lebih dari parti, matlamat kita tidak boleh berada atas daripada matlamat parti kita. Malah sehebat DS Najib pun beliau tidak boleh menjadi lebih tinggi dari parti. Matlamat DS Najib tidak boleh melebihi atau berada lebih atas dari matlamat parti. 
 
Mungkin masih ramai yang belum paham. Merasakan kepentingan parti berada dibawah kepentingan diri. Sekiranya kita bersikap begini apakah bezanya kita dengan Anwar? Apa bezanya kita dengan  mereka yang berada didalam PKR atau PAS? Dulu mereka ini juga memperjuangkan agama dan bangsa serta tanahair kini mereka mengadaikan segala-galanya. Kerana apa? Kerana mereka rasa agenda mereka berada atas dari agenda parti. Bila tak dapat apa dihajati mereka lompat parti atau buat parti sendiri. 
 
Tetapi tidak di Gombak. Di Gombak ini ada sorang anak muda, Datuk Megat Zulkarnain namanya. Ketua Pemuda UMNO Bahagian Gombak merangkap 4 tahun menjadi Penyelaras Parlimen Gombak. Berkerja keras siang dan dalam untuk rakyat dan dijangka calon top favourite secara logik akal jadi calon Parlimen Gombak menentang Azmin Ali. Anak muda vs anak muda. Namun nama tidak terpilih menjadi calon. Lemah lesu jentera Pemuda dibuatnya. Ramai rakan-rakan baik yang muda mahupun yang tua bertanya kenapa dan mengapa? Namun cuba lihat apa kata beliau di Majlis Pengenalan calon-calon BN di Gombak ini semalam....  Inilah contoh seorang pemimpin sejati. Inilah sifat pemimpin yang mampu merealisasikan transformasi. Ianya tidak boleh dibeli atau dipelajari kerana ianya hadir dalam diri dan sebati dengan hati dan nurani.... Tahniah kanda!!!


MNK Notes: Harap satu hari nanti MNK dapat contohi... dan menjadi ikutan dan budaya rakan-rakan dalam Pemuda satu hari nanti.

Gombak!!! Gempur!!!

IKRAR SUMPAH SETIA PEMUDA BN GOMBAK

Pembuka kata Bismillahirahman nir Rahim, Semboyan telah pun berbunyi, tiba masa kita menghadapi saat ujian yang maha getir iaitu PRU 13 yang mana ianya menentukan nasib bangsa dan agama kita. Apakah nilai perjuangan kita untuk agama bangsa dan tanahair ini boleh di ukur dengan wang ringgit, boleh dihitung dengan saat dan ketika atau di timbang dengan neraca? Apakah erti sebuah pengorbanan perjuangan kita?
 
Masih MNK ingat pantun Ulil Amri kita Ketua Pemuda UMNO Bahagian Gombak Datuk Megat Zulkarnain bin Tan Sri Omardin.
 
Dalam Bahtera jangan ada dua nakhoda,
Akan hilanglah rindu dan kenangan,
Sungguh murni perjuangan Pemuda,
Ditegur boleh dicantas jangan,
 
Izinkan MNK nak tambah pantun diatas, memandangkan kini semboyan perang telah dibunyikan,
 
Dalam Bahtera mesti ada sorang nakhoda,
Membaca arah dilangit bulan dan bintang,
Siapa lah lagi kalau bukan Ketua Pemuda,
Dibarisan hadapan menentang petualang,
 
Jom saksikan VT Sumpah Ikrar Taat Setia Pemuda BN Gombak....
 
Gombak!!! Gempur!!!
 
 
IKRAR PEMUDA BN GOMBAK
KAMI,
PEMUDA BN GOMBAK,
ADA JIWANYA,
ADA WUJUDNYA,
ADA ASAS-ASAS JIWA DAN SEMANGATNYA,
KAMI PEMUDA GOMBAK,
 BERIKRAR,
AKAN BERUSAHA GIGIH,
MENCURAH TENAGA,
DAN KUDRAT YANG ADA,
MENYAMBUT SERUAN,
YAB PERDANA MENTERI,
MENGEMBELENG USAHA,
BAGI MEMASTIKAN,
KEMENANGAN MUTLAK,
BARISAN NASIONAL,
DI BUMI GOMBAK INI,
BERJUANG DENGAN IKHLAS,
BERKERJA DENGAN JUJUR,
UNTUK MASA DEPAN KAMI,
UNTUK PARTI,
KERANA HANYA BARISAN NASIONAL,
YANG MAMPU MENJANA KESEJAHTERAAN KAMI,
ITU JANJI DAN IKRAR TAAT SETIA KAMI,
KEPADA YANG AMAT BERHORMAT PERDANA MENTERI,
DAN PARTI TERCINTA INI.
GOMBAK!!! GEMPUR!!!

Wednesday, 27 March 2013

AZMIN ALI AKAN LARI TINGGALKAN PARLIMEN GOMBAK???

Dikhabarkan khabar angin yang berlegar dikedai kopi di sekitar Gombak ini mengatakan Azmin Ali Ahli Parlimen Gombak Pakatan Rakyat akan lari dan tidak bertanding di Parlimen Gombak. Sejauh mana benar khabar angin ini MNK tidak dapat memastikan namun setelah melihat Gelombang Biru anak muda dan Pemuda UMNO Bahagian Gombak sewaktu pelancaran jentera Pemuda BN Parlimen Gombak tempoh hari, memang tidak dinafikan begitu hebat dan jangankan Azmin Ali, boss dia si Anwar tu pun akan fikir dua tiga kali untuk bertanding di Parlimen Gombak ini.

Apatah lagi sewaktu membaca ikrar sumpah taat setia Pemuda BN Gombak ini yang diketuai sendiri oleh Datuk Hj. Megat Zulkarnain bin  Tan Sri Omardin iaitu Ketua Pemuda UMNO Bahagian Gombak merangkap Penyelaras BN Parlimen Gombak dan juga Pengarah Jentera BN Parlimen Gombak ada menyatakan ikrar dans sumpah taat setia kami, Pemuda BN Gombak untuk berjuang dengan ikhlas dan bekerja dengan jujur yang mana bagi MNK merupakan kunci kepada kelancaran gerak kerja jentera di mana mana Parlimen.

Dengan sumpah ini bagi Pemuda BN Gombak walau siapa sekalipun calon hatta sekiranya ditakdirkan oleh Allah bukan insan yang kami harapkan sekalipun kami Pemuda BN Gombak akan terus berjuang dengan ikhlas dan bekerja dengan jujur untuk memastikan tanggung-jawab yang di amanahkan kepada Pemuda akan dilaksanakan sebaik mungkin dalam usaha membantu untuk memenangkan Calon Barisan Nasional pada PRU -13 nanti di kerusi-kerusi di Parlimen Gombak.

Jom saksikan VT ini...


Gombak!!! Gempur!!!

Note MNK: Harap-harap Ketua kami yang malafazkan ikrar ini tetap di hati Big Boss kerana dihati kami compom....
Alhamdullilah terlibat dalam detik bersejarah ini.  24/03/2013  5.25pm Lafaz ikrar

Monday, 25 March 2013

DS HISHAMUDDIN LANCAR JENTERA PEMUDA BN GOMBAK ATAS SEMANGAT GOMBAK!!!! GEMPUR!!!


Perlancaran jentera Pemuda BN Parlimen Gombak pada tanggal 24/03/2013 yang lalu oleh Dato'  Seri Hishamuddin Menteri Kementerian Dalam Negeri yang juga merupakan Naib Presiden UMNO adalah atas semangat Gombak!!! Gempur!!!.... 

Jom Saksikan Vt ini...


Note Mnk: Speechless... Just GOMBAK!!!GEMPUR!!!!

Sunday, 24 March 2013

VIDEO ANWAR PENING TAK JADI TANDINGI KERUSI GOMBAK...?

Anwar Ibrahim pasti marahi Azmin Ali Ahli Parlimen Gombak kerana gagal mengekang kebangkitan Pemuda UMNO Gombak dan Pemuda BN Gombak kerana jangkaan awal para strategist Anwar bahawa beliau akan menang mudah di Gombak dan Parlimen Gombak ini dikatakan kerusi selamat untuk beliau tandingi meleset sama sekali apabila Pemuda UMNO Gombak dan Pemuda BN Gombak   Membuktikan bahawa mereka akan bangkit dan tentang habisan Pakatan Rakyat pada PRU 13 nanti. Ini jelas dapat kita lihat amaran Pemuda UMNO dan Pemuda BN Gombak pada pelancaran jentera Pemuda Gombak yang telah disempurnakan oleh Dato' Seri Hishamuddin Naib Presiden UMNO itu sendiri. Dalam ucapan pelancaran beliau, Dato' Seri turut mrnyatakan semangat yg Pemuda Gombak tunjukkan ini akan beliau bawa ke Sembrong. 

Dato Seri Hishamuddin juga atas semangat GOMBAK GEMPUR ini lah jua dan dengan lafaz Bismillah telah pelancarkan jentera Pemuda BN Gombak.

Jom kita saksikan Video ini....



Gombak!!! Gempur!!!

Friday, 22 March 2013

RIDERSHAVEN DI ASTRO FIESTA BELIA PARLIMEN GOMBAK



Salam 1Malaysia, Dgn segala hormatnya YBhg. Datuk Megat Zulkarnain, Pengerusi Pemuda BN Gombak menjemput Dato'/Datin/Tuan/Puan ke Karnival Astro Fiesta Mesra Belia 1Malaysia Parlimen Gombak dr 22-24 Mac (Jumaat-Ahad) 9 pagi - 12 mlm  di Padang Hillcrest, Tmn Sri Gombak. Jom hadir beramai-ramai... 
Ridershaven pun ada...nak tahu apa itu jom pakat mai beramai-ramai....





GOMBAK!!!!GEMPUR!!!

Sunday, 17 March 2013

SATU LAGI INITIATIF PEMUDA UMNO GOMBAK DEKATI BELIA KAMPUNG.

Satu lagi initiatif Pemuda UMNO Gombak dalam usaha manarik sokongan golongan belia dan remaja terhadap Kerajaan Barisan Nasional dalam menghadapi Pilihanraya ke -13 telah berjaya dilaksanakan dan mendapat sokongan yang begitu baik dari kalangan remaja kampung-kampung tradisi di dalam DUN Gombak Setia yang mana mereka ini tidak berparti dan merupakan dari kalangan pengundi atas pagar. Mereka lihat sepanjang 4 tahun Selangor khususnya dalam Parlimen Gombak tiada apa yang telah dilaksanakan oleh kerajaan Pakatan Rakyat Selangor terhadap belia dan remaja di dalam Parlimen Gombak.

Yang benar-benar memberi perhatian terhadap belia dan remaja di Parlimen Gombak ini hanyalah kerajaan BN dan UMNO dan ini pastikan akan mereka ingat dan kenang dengan memberi undi kepada UMNO dan BN pada PRU 13 nanti. Tunggu dN lihat....


Gombak!!!Gempur!!!

Thursday, 7 March 2013

PAKATAN RAKYAT DUN GOMBAK SETIA TERDESAK TIADA SOKONGAN HADAPI PRU-13




Jelas kelihatan Pakatan Rakyat terdesak dan buntu kerana tidak mendapat sokongan rakyat DUN Gombak Setia sehinggakan terpaksa merayu orang ramai untuk menjadi sukarelawan jentera mereka. Mana pergi ahli-ahli parti atau ini samdiwara Pakatan Haram di Gombak ini. Kalau ini situasi sebenar  Pakatan Rakyat di Gombak maka peluang Barisan Nasional Parlimen Gombak untuk merampas kembali kerusi DUN dan Parlimen di Gombak amat cerah.



Ayuh kita perkemaskan jentera kita dan kita satukan hati untuk matlamat yang sama. Kita tawan kembali GOMBAK.....



GOMBAK!!!GEMPUR!!!

Tuesday, 5 March 2013

VIDEO DS ROSMAH PELAKON WANITA TERBAIK - LAHAD DATU...

Memang tak sangka hebat betul lakonan Datin Seri Rosmah berlakon dan wajar diberikan anugerah pelakon wanita terbaik kerana lakonan beliau untuk meraih simpati rakyat sewaktu menyampaikan ucapan berhubung dengan insiden pencerobohan Lahad Datu kematian beberapa anggota keselamatan negara. Lakonan perasaan sebak dan hiba di hati isteri pemimpin nombor satu negara memang hebat setiap kali mengenangkan nasib balu serta anak-anak anggota polis Komando VAT 69 yang maut dalam insiden tembak menembak di Lahad Datu.

Ataupun......

Sunday, 24 February 2013

SENARAI PEMBELI DATUM JELATEK DI DEDAHKAN ?


Projek megalomania DETUM JELATEK telah membuktikan tentang KEJAHATAN PAKATAN RAKYAT Selangor yang diterajui oleh Azmin Ali dan Khalid Ibrahim dalam MENGHAPUSKAN Melayu-Bumiputera dari kawasan bandar selain menjual semua PUSAKA Melayu-Bumiputera kepada warga asing.
DETUM JELATEK yang mengandungi empat menara bangunan, dikatakan oleh Pengurus Perhubungan Awam PKNS kononnya tidak dapat dijual walau satu unit pun.

Sedangkan, dua menara iaitu Menara A serta C telah pun dibeli oleh warga Singapura secara pukal. Mengapa agaknya Azmin Ali mengarahkan Pengurus Perhubungan Awam PKNS menipu?

WAJIB BACA!!!