FOLLOW ME


Tuesday 17 January 2012

HASSAN ALI DIPECAT, KHALID IBRAHIM JAGA HAL AGAMA ISLAM DI SELANGOR.


ADUN Sijangkang Dr Ahmad Yunus Hairi dilantik menjadi exco kerajaan negeri Selangor yang baru bagi menggantikan Datuk Hasan Ali yang digugurkan dari jawatan tersebut minggu lalu.

Dr Ahmad Yunus yang juga pembantu exco belia dan sukan - portfolio yang dipegang Menteri Besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim - mengangkat sumpah sebagai exco di Istana Bukit Kayangan di Shah Alam pagi ini.

Ahmad menggantikan Hasan selepas beliau dipecat dari PAS pada 8 Januari lalu susulan tindakan beliau yang merugikan parti itu.

Sebelum ini, spekulasi bertiup kencang bahawa calon pilihan adalah Pesuruhjaya PAS Selangor Dr Rani Osman tetapi menurut sumber beliau menolak pencalonan berkenaan.

Pada sidang akhbar selepas majlis berkenaan, Abdul Khalid mengumumkan bahawa Dr Ahmad Yunus akan bertanggungjawab terhadap Kebudayaan Melayu, Belia dan Sukan yang sebelum ini dipegangnya.

Manakala jawatankuasa mengenai hal ehawal Islam, infrastruktur dan kemudahan awam akan disandang oleh Abdul Khalid. sumber: malaysiakini.

MNK rasa sekarang ini sudah pasti tiada masalah berhubung dengan Hal Ehwal Agama Islam di Selangor ini kerana yang memegang portfolio tersebut adalah Menteri Besar sendiri yang sudah pasti boleh menggunakan kuasa Veto beliau demi kepentingan agama Islam di Selangor ini. Tapi Khalid Ibrahim ini arif ke berhubung dengan Hal Ehwal Agama Islam?? Dia dari PKR yang selalu jaga dan memperjuangkan agama ini PAS kalau dikirakan dalam Pakatan Rakyat tu PAS lah yang paling mahir dalam Hal Ehwal Agama Islam dan calon-calon PAS kan semua terror bab agama ini, Al-Ustaz belaka tapi kini disandang oleh PKR? Hmmmmm.....



Tak tahu la nak kata macam mana kita lihat dan tunggu la macam mana Khalid Ibrahim ni pegang dulu dan kita menilai lah sendiri.

Jangan kita lupa siapa menentang Murtad di Gereja DUMC dan siapa menyokong dan mempertahankan Gereja DUMC?




Dah la menyokong dan mempertahankan lepas tu berbohong pula tu http://www.anwaraidc.com/?p=16229 (sila baca).


Hassan Ali menyerbu Gereja DUMC Khalid Ibrahim membela Gereja DUMC atas usaha dan gerakan gereja DUMC memurtadkan orang Melayu. La nie Hassan Ali di pecat dari menjadi EXCO HAL EHWAL AGAMA ISLAM, Khalid Ibrahim pula memegang EXCO HAL EHWAL AGAMA ISLAM.

Kerajaan Selangor memandang serius kejadian di mana polis dan Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) menyerbu majlis makan malam muhibbah di Gereja Methodist Damansara Utama (DUMC) di Petaling Jaya, malam tadi.

Menteri Besar Selangor, Khalid Ibrahim secara peribadi telah menghubungi Paderi kanan DUMC, Pastor Daniel Ho dan menyatakan KEKESALAN pihak kerajaan negeri berhubung insiden itu.

"Saya memberitahu beliau bahawa saya telah minta Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) menyediakan laporan penuh mengenai insiden ini, termasuk sebab-sebab terperinci serbuan tersebut dilakukan. Saya berharap dapat berjumpa dengan Pastor Daniel Ho sebaik sahaja laporan lengkap ini diterima".

Menteri Besar Selangor, Khalid Ibrahim


Apa nak jadi ni?  Bersorak riang gembira lah DUMC dan sekutu-kutunya. Islam bagaimana?
Apa pun kat Gombak kita pastikan lepas PRU13 kita kembali memegang kuasa di Selangor ini. Cukup-cukuplah huru-hara yang dilakukan di Selangor ini.

Ini yang terbaik!!!







Gombak!!! Gempur!!!











WAJIB BACA!!!