FOLLOW ME


Thursday 19 January 2012

House PK: PANAS BERAPI! LAYAKKAH KALID GAGAP MENJAGA HAL EHWAL AGAMA ISLAM SELANGOR...


House PK: PANAS BERAPI! LAYAKKAH KALID GAGAP MENJAGA HAL EHWAL AGAMA ISLAM SELANGOR...: Selesai sudah upacara angkat sumpah yang berlangsung pagi tadi, di mana perlantikan Exco baru kerajaan negeri Selangor, YB Dr. Ahmad Yunus Hairi, ADUN Sijangkang, telah mendapat perkenan baginda Tuanku Sultan Selangor atas kekosongan yang “dirancang”.


Ternyata, tekaan ramai bahawa YB Dr. Rani Osman bakal menjadi Exco Agama Islam yang baru meleset. Penulis percaya, baginda Sultan Selangor punya alasan yang kukuh untuk tidak memberi perkenan, sekalipun nama YB Dr. Rani disenaraikan oleh kerajaan negeri.Bagaimana pun, terdapat rombakan portfolio, di mana YB Dr. Ahmad Yunus akan hanya memegang portfolio Hal Ehwal Adat Istiadat Melayu dan portfolio Belia dan Sukan.


Perkara ini sangat mengejutkan kerana kapasiti kekosongan yang ditinggalkan oleh Hasan Ali ialah Exco Agama Islam dan Adat Istiadat Melayu.Lebih mengejutkan apabila Khalid Ibrahim telah melantik dirinya untuk memegang portfolio Exco Agama Islam!

WAJIB BACA!!!