FOLLOW ME


Sunday 24 February 2013

DATUM JELATEK - KERAJAAN PAKATAN SELANGOR LEBIH UTAMAKAN RAKYAT SINGAPURA BERBANDING ANAK SELANGOR


Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor terus membuat kejutan demi kejutan dengan pelbagai konflik dalaman yang melanda pertubuhan itu serta pengumuman projek tidak masuk akal sejak Pakatan Rakyat (PR) mengambil alih kerajaan Selangor pada 2008.

Terdahulu pergolakan PKNS berlaku apabila buat kali pertama dalam 44 tahun penubuhan kesatuan tersebut, Menteri Besar Tan Sri Khalid Ibrahim melantik dari kalangan bukan Melayu, Low Siew Moi sebagai pemangku pengurus besar pertubuhan tersebut. Lantikan ini mendapat pelbagai bantahan dari ramai pihak terutama rakyat selangor.

Di tambah dengan pengumuman pelbagai pembangunan kondominium mewah seperti projek kondominium Dolomite Park Avenue yang berhampiran di Batu Caves dan Datum Jelatek di kawasan Melayu Lembah Keramat yang rata-ratanya berpendapatan rendah dan sederhana yang turut mendapat bantahan berikutan tapak Datum Jelatek telah dijanjikan untuk tujuan pembangunan projek rumah mampu milik tetapi berlaku sebaliknya


Tambah menyedihkan pembangunan dibawah seliaan PKNS itu bukannya untuk warga tempatan tetapi bagi rakyat asing yang jelas tidak dialu-alukan oleh penduduk setempat. Tambahan pula, Azmin juga merupakan Ahli Parlimen Gombak di mana lokasi Datum Jelatek terletak di DUN Ampang yang berada di bawah jajahannya.

PKNS dilihat sebagai ‘membunuh’ warga tempatan khususnya rakyat Selangor sendiri apabila dua dari empat blok (Tower A & C) telah dijual kepada syarikat Singapura melalui agen pemasaran Datum Jelatek, ERA International Real Estate ketika pameran projek tersebut di Sands Expo and Convention Centre, Marina Bay Sand, Singapura pada 2 hingga 4 November 2012 yang turut dihadiri Pengurus Besar PKNS Othman Omar.
 
Dalam pada itu, pemaju bersama projek Datum Jelatek, Wiramas Hartanah (M) Sdn Bhd  menyatakan Podium tapak perniagaan setinggi empat tingkat yang dikenali sebagai Datum Hall termasuk Pejabat Suite di khaskan bagi pelabur Singapura sahaja. Lagi Selanjutnya KLIK SINI!!!

Gombak!!! Gempur!!!

Note MNK: TQ PapaGomo....

WAJIB BACA!!!