FOLLOW ME


Sunday 11 December 2011

“ORANG UMNO” PEMUDA UMNO BAHAGIAN GOMBAK....



Pada Tanggal 11/12/2011, Pemuda UMNO Bahagian Gombak dan Barisan Nasional Gombak telah mendapat satu lagi keyakinan baru bagi menghadapi PRU 13. Satu program yang telah diusahakan  oleh Penyelaras Barisan Nasional Parlimen Gombak Datuk Hj. Megat Zulkarnain b. Tan Sri Omardin bersama Jabatan Kemajuan Kesenian Negara (JKKN) Kementerian Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan  iaitu Program Merakyatkan Seni Budaya Gombak di Perkampungan Orang Asli Gombak di Batu 12 Gombak. Program ini diserikan lagi apabila menerima kedatangan YB Dato’ Seri Utama Rais Yatim yang telah sudi hadir untuk merasmikan program ini.
MNK bukan lah nak bercerita panjang tentang kejayaan program ini namun apa yang penting dan apa yang MNK lihat sendiri ialah kerjasama diantara mereka-meraka yang terlibat untuk menjayakan program ini khususnya Pemuda-Pemuda UMNO Bahagian Gombak. Bermula dari tanggal 09/11/2011 lagi Pemuda UMNO Gombak khususnya Pemuda Rantau bertungkus lumus untuk menjayakan Program Budaya Gombak ini dengan bermulanya aktiviti memeriahkan Rantau Gombak bermula dari Pejabat Penyelaras Barisan Nasional Dun Gombak Setia iaitu di Batu 8 Gombak hinggalah ke tapak program iaitu di Batu 12 Gombak dengan bendera Barisan Nasional dan UMNO. Kerja-kerja pemasangan bendera ini bermula jam 10 malam hinggalah ker pukul 3.30 pagi yang mana mereka-mereka ini telah berkorban masa dan tenaga untuk memastikan kejayaan program UMNO Gombak tanpa mengharapkan apa-apa balasan dan imbuhan. MNK rasa mereka ini nantilah juga yang akan menjadi jentera-jentera Pemuda UMNO di Gombak ini untuk menghadapi PRU nanti.
Bukan hanya Ketua-ketua Pemuda dan Ahli Pemuda Rantau Gombak Setia di Dun Gombak Setia sahaja yang hadir pada aktiviti pemasangan bendera dan poster ini, Ketua Pemuda dan Ahli Pemuda dari Dun Hulu Kelang dan Dun Batu Caves juga turut hadir membantu kerja-kerja pemasangan Bendera dan Poster ini sampai ke pagi. Terima kasih dan Syabas MNK ucapkan kepada mereka yang telah berkorban masa dan tenaga bagi membantu bagi memastikan kejayaan program Penyelaras Barisan Nasional Parlimen  Gombak  merangkap Ketua Pemuda UMNO Bahagian Gombak. Ini lah semangat pasukan dan perpaduan yang berjaya diterapkan dikalangan Pemuda UMNO Bahagian Gombak. Syabas sekali lagi kepada mereka yang hadir, tak payah lah MNK nak sebut satu-satu persatu nama-nama sahabat yang hadir tentunya sahabat-sabahat tahu siapa kalian dan tentu rasa satu kepuasan apabila tamat program tersebut bila ianya diklasifikasikan sebagai berjaya dengan hebat sekali apabila ribuan rakyat Gombak khususnya kaum Orang Asli yang hadir di Program tersebut.




Apa yang amat membanggakan MNK ialah sewaktu perbincangan merangka aktiviti ini dan apabila aktiviti ini diadakan rata-rata mereka yang hadir ini tahu bahawa tiada disediakan peruntukkan atau bayaran kepada kepada mereka-mereka ini. Hanya makan minum sahaja yang disediakan. Maknanya mereka yang hadir ini tahu kerja mereka pada malam itu tidak dibayar gaji atau upah. Namun mereka tetap hadir untuk menyumbang kudarat mereka. Semuanya adalah hanya berdasarkan atas sikap sukarela, dan berkorban demi rasa cinta dan sayang kepada parti yang mendalam sahaja yang mendorong mereka ini semua untuk keluar dan menyumbang tenaga demi membalas budi UMNO kepada kita. Ini lah bagi MNK apa yang dimaksudkan oleh YAB Presiden Parti kita jangan jadi ahli UMNO tapi jadi lah “Orang UMNO”. Maka tak salah kalau MNK mengatakan mereka yang hadir pada aktiviti pemasangan bendera ini, anda adalah “Orang UMNO” . Pemuda UMNO Bahagian Gombak telah melahirkan generasi-generasi “Orang UMNO” seperti yang disarankan oleh YAB Presiden Parti kita iaitu YAB Dato’ Seri Najib Tun Razak. Syabas!!!
Lepas ini jangan lupa ya, MNK dengar akan ada program menurunkan kembali Bendera dan Banner sepanjang jalan dari Batu 8 Gombak hingga ke Batu 12 Gombak itu pula. Mana rakan-rakan di khususnya di rantau yang ingin menjadi “Orang UMNO” namun tak berkesempatan untuk turut serta waktu pemasangan  bendera itu kerana urusan-urusan yang tidak dapat dielakkan bolehlah menyertai aktiviti penurunan bendera pula ya. Syabas, Tahniah dan Terima Kasih “Orang UMNO” Pemuda UMNO Bahagian Gombak.....

Gombak!!! Gempur!!!

WAJIB BACA!!!