FOLLOW ME


Tuesday 13 December 2011

PENYELARAS BN PARLIMEN GOMBAK MENJAGA KEBAJIKAN ORANG ASLI GOMBAK



11/12/2011 – Penyelaras Parlimen Barisan Nasional Parlimen Gombak, Datuk Megat Zulkarnain bin Tan Sri Omardin telah menyempurnakan pemberian sumbangan bahan-bahan asas kepada lebih kurang 15 keluarga orang-orang asli di Bukit Kala Batu 12 Gombak. Sumbangan yang disampaikan sendiri oleh beliau dari rumah ke rumah yang telah dikenal pasti merupakan satu pendekatan untuk melihat sendiri keadaan kehidupan masyarakat orang asli di Gombak. Rata-rata kesemua penerima sumbangan ini amat gembira dan melahirkan rasa syukur dan terima kasih kepada wakil kerajaan Barisan Nasional di Gombak ini kerana sudi datang menjenguk mereka dan malah menghulurkan bantuan. Walaupun sekarang ini kerajaan Barisan Nasional tidak lagi menjadi kerajaan negeri namun usaha dan sikap keperihatinan Kerajaan Barisan Nasional tidak pernah berhenti dan malah berterusan melalui penyelaras-penyelaras yang dilantik mewakili kerajaan pusat dinegeri-negeri yang telah jatuh ke tangan pembangkang.
Persoalannya adakah wakil-wakil rakyat atau Ahli Parlimen Gombak kerajaan Pakatan Rakyat menjenguk atau memberi sumbangan kepada mereka-mereka yang memerlukan di Gombak ini? Rasanya takde….mereka hanya bercakap dan beretorik sahaja tentang kononnya mereka mengamalkan kerajaan kebajikan. Mereka menjaga kebajikan rakyat khususnya di Selangor ini walhal terang-terang mereka tidak pernah menghulurkan bantuan kepada rakyat yang memerlukan. Yang MNK ingat kebajikan mereka hanyalah air percuma untuk 20 meter padu sebulan lebih kurang RM12.50 nilainya sahaja.
Kerajaan BN memperuntukkan berbillion-billion ringgit untuk memberikan kebajikan kepada rakyat Malaysia melalui pelbagai subsidi yang ditanggung oleh kerajaan Barisan Nasional terhadap barang-barang keperluan asas rakyat Malaysia.  Berikut adalah contoh beberapa barang asas yang jauh lebih murah dari harga sebenar kerana di tanggung subsidinya oleh Kerajaan Barisan Nasional…

1)Petrol RON95- RM1.90, Harga sebenar RM2.33 sen, Jumlah subsidi 43 sen
(Subsidi Kerajaan= RM486 Juta)

2) Gas- RM 26.60 setong, Harga Sebenar RM53.62 sen, Jumlah Subsidi RM27.00 setong
(Subsidi kerajaan = 1.43 billion)

3) Tepung Gandum-RM 1.35, Harga Sebenar RM1.80 sen, Jumlah Subsidi 45 sen sekilo
 (Subsidi Kerajaan=RM89 juta)

4) Gula-RM 2.30, Harga sebenar RM3.50, Jumlah subsidi RM1.00 sekilo
(Subsidi Kerajaan= RM813 juta)

5) Minyak Masak-RM2.50, Harga Sebenar RM3.50, jumlah subsidi RM1.00 sekilo.
 (subsidi kerajaan=RM813 juta)

6) Beras ST15-RM18.00 sekampit, Harga Sebenar RM24.00, Jumlah Subsidi RM 6.00 sekampit, (Subsidi Kerajaan=RM486 juta)

Diatas itu senarai yang setiap tahun dibelanjakan oleh Kerajaan Barisan Nasional demi menjaga kebajikan rakyatnya tak kira anda menyokong Barisan Nasional ataupun Pakatan Rakyat. Tak kira anda berterima kasih atau anda sentiasa memaki dan menfitnah kerajaan Barisan Nasional. Malah pemimpin-pemimpin pembangkang semua tu dok menikmati kebajikan yang diberikan oleh Kerajaan Barisan Nasional. Ada kedengkilan mereka menyatakan memang ini adalah tanggung-jawab kerajaan kepada rakyat. Kalau ini lah yang dipakai sebagai hujah maka bermakna Kerajaan Malaysia yang ditunjangi oleh Kerajaan Barisan Nasional menjalankan tanggung-jawab mereka dengan cemerlang dalam menjaga kebajikan rakyat Malaysia… Berapa Kerajaan Negeri Selangor, Negeri Penang peruntukkan dana demi menjaga kesejahteraan rakyat negeri mereka???
Tak cukup dengan itu setiap kali perbentangan bajet pasti ada kebajikan rakyat yang akan dibentangkan bersama belanjawaan tersebut seperti yang terbaru yuran persekolahan dimansuhkan bermakna kerajaan menanggung segala kos yuran persekolahan anak-anak kita. Banyak lagi kalau nak sebut satu persatu. Rasanya tak perlulah MNK sebutkan. Hanya satu pinta MNK cuba kita renungkan bersama dengan hati dan minda yang terbuka...apakah teruk sangat kehidupan kita di Malaysia ini ataupun kita hidup dengan sejahtera.... Maka ingatlah pesan orang tua kita dulu kala…..
Orang Berbudi,
Kita Berbahasa,
Orang Memberi ,
Kita Merasa,

Kerajaan Barisan Nasional Berbudi, Rakyat Berbahasa dengan memangkah  Barisan Nasional sewaktu PRU nanti, Rakyat Memberi mandat kepada Kerajaan Barisan Nasional sekali lagi, dan akhirnya Rakyat juga lah yang akan merasa kesejahteraan yang telah terbina sekian lama…..

Gombak!!! Gempur!!!!




WAJIB BACA!!!