FOLLOW ME


Tuesday 13 December 2011

PROGRAM MERAKYATKAN SENI BUDAYA GOMBAK



Pada tanggal 11hb December 2011 yang lepas satu program yang amat bermakna dan begitu memberi impak kepada pengundi dan rakyat Gombak khususnya rakyat di Rantau Gombak Batu 11 dan Masyarakat orang Asli Gombak di Bukit Kala Batu 12 Gombak telah berjaya dijalankan oleh Pemuda UMNO Gombak bersama Penyelaras Parlimen Barisan Nasional Parlimen Gombak dan Penyelaras Barisan Nasional DUN Gombak Setia dengan kerjasama Jabatan Kebudayaan & Kesenian Negara (JKKKN) Kementerian Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan.  Program yang di adakan di Dataran Bukit Kala Batu 12 Gombak yang mana ianya terletak di perkampungan orang Asli Gombak ini mendapat sambutan dari masyarakat orang asli dan penduduk tempatan setempat dengan begitu hebat dan diluar jangkaan.
Program ini telah disempurnakan oleh YB Dato’ Seri Utama Rais Yatim Menteri  di Kementerian Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan Malaysia. YB Dato’ Seri Utama  yang telah turut sudi melawat dan memberi sumbangan kepada 3 rumah yang dikenal pasti di Batu 11 Gombak amat menjiwai konsep rakyat didahulukan pencapaian diutamakan yang di gagaskan oleh YAB Perdana Menteri kita.
Program ini bermula seawal 10 pagi di mana terdapat pelbagai acara disediakan termasuk pameran  oleh agensi-agensi kerajaan dan bukan kerajaan dan juga khidmat pemeriksaan Kesihatan percuma yang disediakan oleh Puteri UMNO Bahagian Gombak. Namun  pada acara kemuncak program ini iaitu upacara perasmian satu kejutan disajikan kepada tetamu dan rakyat yang hadir ke program ini apabila sewaktu ketibaan dif-dif kehormat iaitu YB Dato’ Seri Utama Rais Yatim Menteri  di Kementerian Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan Malaysia bersama seluruh tetamu VIP yang lain tiba dengan menaiki motor ‘kapcai’ Squad Bermotor Pemuda UMNO Gombak di iringi hampir 50 biji motor Squad Bermotor Pemuda UMNO Gombak yang memakai baju BN dan membawa bendera Barisan Nasional, UMNO dan Malaysia.


Benar-benar tergambar kerendahan hati pemimpin-pemimpin Barisan Nasional yang mana jelas bahawa pemimpin Barisan Nasional bukan lah mereka yang suka berlagak dan  berstatus elit atau  suka bermegah-megah dengan menghadiri program dengan berkereta besar seperti dakwaan dan fitnah pembangkang selama ini. Sekurang-kurangnya rakyat di Gombak tahu dan fahami kerana bukti yang jelas dan nyata ada sewaktu Program Merakyatkan Seni Budaya Gombak ini.


Ribuan rakyat setempat dan masyarakat orang asli telah hadir ke program ini yang mana didalam ucapan alu-aluan oleh Ketua Masyarakat Orang Asli iaitu En. Husin Ngayin telah menyatakan dengan jelas bahawa masyarakat orang asli tidak pernah kianati Barisan Nasional dan akan tetap sentiasa bersama Barisan Nasional. Terima kasih diucapkan kepada masyarakat orang asli Gombak.
YB Dato’ Seri Utama Rais Yatim Menteri  di Kementerian Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan Malaysia dalam ucapan perasmian beliau juga turut menekan bahawa seperti ‘banting dan banner’ yang terdapat disekitar tapat program itu yang tertera ‘Budi Bahasa Amalan Kita’, ianya bukan sekadar suka-suka diletakkan dan dikempen kan oleh Kementerian beliau. Ianya mempunyai maksud dan pengertian yang cukup penting. Ianya mengajar kita untuk menjadi satu bangsa yang bertamadun dan berpekerti mulia. Ianya menjadi satu faktor untuk mengekalkan kesinambungan kejayaan satu bangsa dan negara malah ianya menjadi punca kejatuhan sesuatu tamadun sekiranya budi dan bahasa budaya kita ini tidak jaga dengan betul dan serious.
MNK amat bersetuju sekali kerana bagi MNK kalau kita mengekalkan budi bahasa dan budaya kita orang Melayu orang Malaysia yang mana bukan budaya kita menimbulkan huru-hara seperti berdemonstrasi jalanan atau bukan budaya kita menjatuhkan kerajaan dengan cara jalanan dan membunuh pemimpin kita ditepi jalan seperti apa yang berlaku kepada Presiden Libya. Maka sudah pasti negara kita akan kekal aman dan damai serta bertambah maju dan harmoni selagi kita mengekalkan budaya kita yang telah sekian lama kita amalkan. Kita amalkan Budi Bahasa cara kita orang Timur. Jangan kita terikut dengan Budaya Barat atau Timur Tengah yang mana ianya akan membawa kepada kehancuran. Kita harus katakan tidak dan menolak pemimpin-pemimpin Pakatan Rakyat yang cuba membawa Budaya Barat seperti “Sexuality Merdeka” dan Budaya Timur Tengah “Bersih 2.0” atau Demonstrasi Jalanan atau rusuhan hingga menjatuhkan sesebuah kerajaan. Ibarat pepatah dan budaya kita mengajar kita....
Kuat Rumah Kerana Sendi....
Rosak Sendi Rumah Binasa....
Kuat Bangsa Kerana Budi....
Hilang Budi Bangsa Binasa.....




Gombak!!! Gempur!!!!

WAJIB BACA!!!