FOLLOW ME


Wednesday 3 October 2012

BAJET 2013 BAJET PILIHANRAYA??



Semalam bermula jam 9 malam telah berlangsung sessi #Tanya Najib berhubung dengan Bajet 2013 secara 'Live' di media cyber melalui laman Google+Hangout. Pada sessi ini rakyat diberi peluang untuk bertanya pada YAB PM soalan-soalan berhubung dengan Bajet 2013 ini dan YAB PM dan telah menjawab segala persoalan yang dilontarkan. Soalan yang mula-mula di jawab oleh YAB Perdana Menteri kita Dato' Seri Najib Tun Razak berhubung dengan soalan atau fitnah yang bermain di dalam media cyber oleh pihak pembangkang dan blogger pro pembangkang yang mengatakan Bajet 2013 ini adalah Bajet Pilihanraya atau "Election Budjet". Betul ker???

Bajet ini adalah satu bajet yang 'fisically responsible'..... Kalau bajet ini mengurangkan defisit kita, kalaulah bajet ini memberi insentif untuk sektor swasta, untuk pelabur, kalau lah bajet ini merangsangkan pertumbuhan ekonomi kita, memberi penekanan kepada pembangunan modal insan, memberi tumpuan jugak pada inovasi dan produktivi dan segala-gala lain yang terkandung dalam bajet ini yang memang begitu mendatangkan kebaikkan kepada rakyat kepada ekonomi negara kita, maka kita tidak boleh pada hemah saya melabelkan ini sebagai election bajet...- Dato' Seri Najib Tun Razak. Perdana Menteri Malaysia.

Jom kita tonton jawapan oleh YAB Perdana Menteri kita berhubung dengan persoalan-persoalan yang dilontarkan oleh mereka yang mengambil bahagian dalam sessi Tanya Najib semalam berhubung dengan Bajet 2013 ini.




MNK pun ada tanya 3 soalan tak tahu la YAB PM jawab ker tak sebab twitter error dan line pulak kat tempat MNK berada semalam masa live sesi hangout ni teruk pulak tu. Tapi takpa lah kot kot YAB PM baca blog MNK nie boleh lah jawab yerr soalan berikut...


1. "@GombakGempur : #TanyaNajib What steps were taken to spread Bajet2013 on people's complete and total their particular village and countryside?"
"@GombakGempur: #TanyaNajib Apa langkah diambil utk menyebar Bajet2013 pada rakyat secara total dan menyeluruh khusus mereka di kampung dan pedalaman?"

2. "In relation to my first home schemes and affordable housing what about the role of government urged banks to relax loan conditions funded home for those who have other commitments and have no payslip, self-employed?"
"Berhubung dengan skim rumah pertama ku dan rumah mampu milik bagaimana pula peranan kerajaan mendesak pihak bank untuk melonggarkan syarat pinjaman biayai rumah bagi mereka yang mempunyai komitmen lain dan tidak mempunyai payslip, bekerja sendiri?"
3. "Insurance in Bajet2013 why not principal-owned insurance for govt projects instead give to contractor under miscellaneous? Eg Hong Kong Airport. Wouldnt it be saving govt money on admin fees earn and eliminate risk upon uncompletion of work?"
NaguibKaharudin, Gombak  -  #TanyaNajib Bajet 2013   


Gombak!!! Gempur!!!....

Note MNK: I like jawapan YAB PM pilih siapa Batman ker Darth Vader in a straight fight battle...hehehe Me pilih.. Cicak Man aaaaa hehehehe

WAJIB BACA!!!